Vorige week werd op een gala avond een veiling gehouden voor een goed doel. Een max verstappen tag heuer werd geveild voor 4000 euro.
Zou dat horloge ooit meer waard worden dan de lijst prijs?
Vorige week werd op een gala avond een veiling gehouden voor een goed doel. Een max verstappen tag heuer werd geveild voor 4000 euro.
Zou dat horloge ooit meer waard worden dan de lijst prijs?
Tja, time will tell…
Eerlijk gezegd denk ik van niet. Zo zijn de Senna (Tag Heuer s/el) en de Schumacher (Omega Speedmaster) ook nooit echt boven listprijs uitgekomen als ik me goed herinner. Bovendien is dit een quartz en die zijn sowieso minder populair dan automaten.
Ja maar de Tag heuer Monaco Steve mcqueen wel
Is er daadwerkelijk een TH monaco vernoemd naar Steve mcQueen?
Ja in 1969 en in 2015.
Steve McQueen droeg gewoon een horloge wat pas later een legendarische combinatie werd. Bij Max Verstappen wordt er een horloge naar hem vernoemd, dat is toch echt iets anders. Ik ken geen voorbeelden waarbij een dergelijk horloge een echte waardevermeerdering heeft opgeleverd.
Ik dacht omdat de naam van Steve McQueen verbonden was/is aan de Tag, Dat hij toch beduidend meer waar is als voorheen.
Precies waar ik op doelde.
Goede smaak valt hem niet te ontzeggen;
Even een kleine opmerking, in die tijd was het nog gewoon Heuer, nadat de boedel in de jaren tachtig is verkocht werd het TAG Heuer.
De Monaco was in die tijd helemaal geen succesvol model, het was dat Steve juist dit model uitkoos om te dragen in de film Le Mans dat het nu een klassieker maakt. Maar het model bestond destijds dus al. Bij het Max Verstappen horloge wordt er een klokje gemaakt om te cashen op de fanbase van een coureur, daar zijn al ontzettend veel voorbeelden van, maar geen enkele daarvan heeft een echt significante waardestijging laten zien. De horloges worden wel verkocht maar vaak in dergelijke grote hoeveelheden dat van zeldzaamheid geen sprake is, en maar dat is wellicht persoonlijk, krijgen dat soort horloges vaak rare kleurtjes en elementen die het er niet fraaier op maken.
Als je daadwerkelijk wil dat zo’n horloge meer waard wordt zul je Max er persoonlijk een handtekening op moeten laten zetten, en het klokje dan een poos in een kluis laten liggen…
Senna
Schumacher
Jos Verstappen, had trouwens ook zijn eigen horloge…
De verstappen versie is gelimiteerd op 500 stuks, op marktplaats werd er al een verkocht met een vraagprijs van 2350 euro.
ik kan me voorstellen dat een fan er een wil hebben en wat meer zal betalen.
Maar ik kan me vooral voorstellen dat zo iemand denkt er een slaatje uit te slaan, daar verkoopt hij hem never nooit voor. Vraagprijs is in dit soort situaties bijna nooit verkoopprijs…
Hij is toch nog gewoon nieuw te koop voor €1350 ?
Ik denk uitverkocht, bij Eugene van Baal in elk geval wel.
De Monaco is nooit als Steve McQueen op de markt gezet. Het was gewoon een bestaand horloge dat hij in LeMans droeg en waar hij reclame voor maakte. De naam verbintenis is pas later ontstaan. In die categorie nog zo’n baas en z’n horloge!
Ben op zoek naar een Tag Heuer Max Verstappen, maar is bij geen enkele AD te vinden
Ralf Schumacher had er zelfs ook een…
Is van een collega; een horlogemaker via de AD had ooit de spiraal verziekt. Lag sindsdien te verstoffen. Spiraal gecorrigeerd, ankerrad gesmeerd, kast helemaal schoon, amplitude van 150 naar 270, gang van -70 naar +3 sec/24h. Toch vaak prutswerk hoor, via de dealer… Heb er zelf ook ervaring mee.
Worden nog wel 's aangeboden; prijzen lopen heel erg uiteen.
Het horloge is nog niet eens geleverd…