Mijn eerste post op dit forum en meteen een vraag.
Ik kan een defekt Tag Heuer horloge kopen echter twijfel of dit model uberhaupt bestaan heeft. Het lijkt op een vroege Monza uitvoering. De verkoper weet er verder niets van en kan 'm ook niet openen. Wat denken jullie?
Ik ken het model niet. Hij lijkt inderdaad erg veel op de Monza. Misschien eens bij een dealer informeren of een berichtje naar TAG sturen.
De Monza was er met twee uurwerken. De mooie met El Primero en eentje met een veel gewoner uurwerk. Volgens mij had de Monza met El Primero uurwerk het datum venster bij de zes en de versie met het andere uurwerk de datum op dezelfde plek als deze. (beetje zoekwerk kan je wel uitsluitsel geven).
Tja, en dan is natuurlijk ook veel afhankelijk van de prijs die gevraagd wordt.
Hier even een foto van een TW Steel met een dergelijk uurwerk. Zoals je ziet bij de 3 een 24h aanduiding, bij de 6 de secondeteller en bij de 9 een minutenteller (van de chronograaf). Het uurwerk is quartz en uitermate degelijk. Maar dit zal nooit in een Tag zitten. Dus zoals gezegd zeer nep!
Nepper dan nep, laten liggen dus. Als ik het goed
zie zit er een Seiko quartz uurwerk in (dat TW
Steel o.a.) ook gebruikt!
ik denk dat het niet eens een seiko uurwerk is, er zijn natuurlijk meer uurwerk fabrieken ( china, taiwan etc ) waar ze uurwerken met dezelfde configuratie maken.
Nepper dan nep, laten liggen dus. Als ik het
goed
zie zit er een Seiko quartz uurwerk in (dat TW
Steel o.a.) ook gebruikt!
ik denk dat het niet eens een seiko uurwerk is, er
zijn natuurlijk meer uurwerk fabrieken ( china,
taiwan etc ) waar ze uurwerken met dezelfde
configuratie maken.
Ja, dat zou goed kunnen. Ik denk dat Seiko zelfs voor dit horloge veel te hoog gegrepen is.