Tag Heuer Monaco, is deze origineel ? Nee! Nee! Nee!

Hallo,

Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in een Tag Heuer Monaco met blauwe wijzerplaat.
Ik kwam onderstaande advertentie tegen op MP, prijs lijkt me voor een origineel ondanks geen papieren en doos erg laag, als ik naar de achterkant van de kast kijk heb ik het geoel dat het om een nepper gaat.

Kan iemand aan de hand van de getoonde foto’s al zien of dit een originele Tag Heuer Monaco is of een nepper?

Ik heb nog nooit een TH Monaco in mijn handen gehad, dus kan jou helaas niet helpen. Enige wat opvalt is de prijs; to good to be true, lijkt me

1 like

Dit soort stickers zie meestal alleen op goedkope quartz horloges zitten.

De Wijzers lijken niet eens op het origineel.

Daarnaast vind ik de afwerking van de kast (de randen en het polijst- en brushwerk er slecht uit zien. (Kan ook aan de foto’s liggen)

Datum weergave lijkt in een ander letter- of cijfertype te zijn.

Ow en hadden we het al over de prijs gehad niet heel realistisch is.

Ik zet mijn geld in op nep.

1 like

Afwerking bagger, goedkope sticker erop, originele kost 7k, de manier waarop de sluiting op de band zit. I call fake

Die met de kroon aan de linkerkant is een calibre 11 en die met de kroon aan de rechterkant een heuer 02 uurwerk. Gewoon 2 verschillende uitvoeringen

Ik denk overigens nog steeds dat die uit de mp post nep is maar niet omdat de kroon aan de verkeerde kant zit

Of Tag zet zelf neppers op zijn website

Als de wijzers rood aflopen, dan moet het vanuit het midden ook rood zijn gevuld. Dat is hier niet het geval.

1 like

Kwaliteit van de fotos is ruk. Prijs is 1k…
Meer info hem je niet nodig lijkt me.

2 likes

Deze net gevonden op catawiki

Als je garantie verkeerd schrijft is dat een indicatie dat dit ook een foppert is?

Guarentee moet toch echt Guarantee zijn.
Die garantiekaart op Cata is in ieder geval nep :grinning_face_with_smiling_eyes::joy:

3 likes

Catawiki en verkoper uit Turkije betekent vaak dat er “werk” is verricht begreep ik. Dus niet fake, maar wel onderdelen mix & match…

2 likes

Hij is zo net als de tieten van kim holland.
Kast klopt niet (afgedekte gat is fout)
Wijzers kloppen niet
Zichtbodem ontbreekt
Sluiting is geen originele Tag

Lijkt in de verste verte niet op mijn Monaco calibre 11.

Prijs is te mooi om waar te zijn bovendien.

5 likes

Nep. Opgevulde plek aan de zijkant van de rechterkant waar bij veel horloges de kroon zit is de eerste duidelijke hint…

Oh en de prijs is veel en veel te laag, vaak ook al een hint.

Dammit, ik mis de Monaco soms wel in de collectie, maar dat ding is echt heel duur geworden de laatste 3 jaar :grimacing:

1 like

Thx, leek mij ook al stug dat het om een echte zou gaan ,Catawiki is inderdaad ook geen 100% zekerheid, geen haast met zoeken, ik blijf de diverse site,'s goed volgen.

Catawiki is helaas ook geen 50% zekerheid.

3 likes

Aan de naam van de verkoper ligt het niet, bonafide horloges :joy::joy::joy:

4 likes

Qua zekerheid is Cata en MP eerder 0%

Er zat nog een versie met de kroon rechts voor het H02 uurwerk, cal 12 die jij denk ik bedoelde. De H02 heeft een secondenwijzer op 6 uur en verzonken subdials.

Ah je hebt gelijk inderdaad! Maar goed mijn punt dat de locatie van de kroon klopt staat nog steeds :man_shrugging:t4:

Kroon op links was om aan te tonen dat het een automaat is. Het calibre 11 uurwerk was het eerste chronouurwerk met automaat (discussie alom, Zenith el Primo mss eerder of gelijk). Kroon op links omdat ie om de pols nooit opgewonden hoefde te worden.

1 like

TH op MP;
Onscherpe foto’s = :triangular_flag_on_post:
Prijs = :triangular_flag_on_post:

TH op CW;
Horlogeveilingen kun je beter van wegblijven.