Tag Heuer, of niet ?

Gisteren was ik bij van Baal in Nijmegen .
Het mag gezegd worden dat het een prettige ervaring was.
De TH heb ik maar eens gepast…
Ik kan de 44 mm wel hebben, en het horloge vind ik werkelijk prachtig en zou mooi in mijn collectie passen.
Toch houdt een ervaring (+/- 15 jaar geleden) mij tegen.
Toen had ik ook een TH (model weet ik niet meer) wat een waardeloos ding was dat, niks dan ellende!!
Vele malen terug naar de AD, maar het is nooit goedgekomen.
En ja, hij is écht in de vuilnisbak beland, nooit meer!!
Ik ben gisteren, zoals gepland, met een Longines Spirit naar huis gegaan. :sunglasses:
Maar tóch blijft de TH trekken. :thinking:
Is er iemand hier die ervaring heeft met dit horloge en mij over de streep trekken?

6 likes

Ik heb een zwarte variant gehad!
Zeker een mooi model, ik wilde hem als daily beater dragen. Uiteindelijk alleen om gehad bij de racedagen van Max. Ik heb wel een nieuwe kroon en crown tube moeten laten plaatsen (+service) want die was kapot gedraaid door de vorige eigenaar. ETA 7750 was niks mis mee, uurwerk is denk ik ook gewoon solide!

1 like

Denk dat je de TH van nu niet kan vergelijken met die van 15 jaar geleden!

Geldt voor alle merken…

Je hebt garantie mocht iets niet passen!

Als de prijs past en je vind het een mooi horloge… doen!

3 likes

Calibre 16 is gewoon een betrouwbaar uurwerk en de huidige horloges die ze maken zijn naar mijn ervaring erg solide en goed gebouwd.

1 like

Drie Tag Heuers gehad, prima kwaliteit, nooit problemen mee gehad.

1 like

Ik heb mijn calibre 16 aquaracer nu iets meer dan een half jaar. Nog geen problemen gehad, maar dat zegt natuurlijk nog niet zo heel erg veel. Ik ben wel er wel nog steeds erg blij mee!

3 likes

Volgens mij kan hier niet veel mee mis gaan.
Helemaal niet als je bij Peter van Baal koopt. Mocht er onverhoopt wél ooit iets zijn dan staan ze er voor en wordt t opgelost.
Is het koopzondag? :innocent: kan nog net ff :sunglasses:

2 likes

Heb recent onderstaande 2021 versie Carrera gekocht. Verstandelijk weet ik dat de restwaarde gigantisch keldert, maar heb 'm toch gekocht. Dit is een blijvertje, wat mij betreft, dus het argument restwaarde is dan minder belangrijk.

6 likes

Dank voor de respons mannen :+1:
Voor zover ik heb kunnen ontdekken is het Caliber 16 uurwerk eigenlijk een ETA 7750, klopt dat ?
Dat is eigenlijk een goed uurwerk.

1 like

Kan ook een sw500 zijn

1 like

Ik heb de 41mm variant ervan gekocht.
Inmiddels 3 Tag Heuer in bezit, 1 Carrera Cal.16 chronograaf, 1 Carrera Cal.5 en een Formula 1 Cal.5.
De Chronograaf sinds 2017 en die loopt nog prima! :+1:

1 like

Ik heb nog geen negatieve ervaringen gelezen, gelukkig.
Ik zal over mijn bedenkingen heen moeten stappen, inderdaad @Hertogjan er zit natuurlijk garantie op, :+1:
Waarschijnlijk heb ik in het verleden een zgn “maandagochtend” exemplaar getroffen.

1 like

Heb de Carrera Day date cal. 16, ook bij van Baal vandaan, werkt al sinds 2014 prima (had al een service moeten hebben).

2 likes

Hier een Aqauracer Calibre 5 in bezit en is een heerlijk horloge. Een keertje wel op moeten sturen omdat de kroon niet lekker vastschroefde en hierdoor dus vanzelf weer los ging zitten. Destijds ook bij van Baal in Nimma :smile: gekocht en blijft altijd een fijne zaak!

2 likes

Ik heb ook drie Tag Heuers gehad en ze waren of zijn allemaal perfect. Longines trouwens wel een keer gedoe mee gehad, maar dat is netjes opgelost. Ook de service (gewoon een onderhoudsbeurt na 5 jaar) hebben ze bij TH perfect gedaan.

Enige kleine puntje is dat ik de stalen band van de F1’s wat minder mooi en luxe vind dan die van de Aquaracers, maar dat mag de pret niet drukken…

1 like

No problemo :grin:

2 likes