Helaas niet, dit is een aftermarket ding, maar past er wel goed bij.
Dank je!
Recent ben ik eigenaar geworden van een Carrera calibre 5. Het is een model van 2019, ongedragen.
De afwerking is prachtig, maar mijn lume doet het niet gek genoeg. Dit model zou toch LumiNova moeten hebben?
Ja, hoe heb je het getest?
Goeie vraag, gisteren hele dag in de zon gelopen. Avondje op de bank gezeten en rond uur of 23:30 eens gekeken, toen was er niets zichtbaar. Net uurtje in de zon gezeten en in donkerste kamertje getest en toen zag ik het wel
Bijzondere introductie haha
Gelukkig, rette mooi horloge namelijk zou zonder zijn als die nu een paar weken voor repatatie weg had gemoeten.
Goede smaak!
Toppertje!!
Lume van mijn Carrera Cal. 5 is ook niet geweldig. Is geen Seiko duiker! Maar verder geweldig mooi horloge! Gefeliciteerd met de jouwe!
Het is nu 22:40 en de ‘lume’ is al weer uitgewerkt. Herkennen jullie dit ook?
Was toch een dag met veel zon, de avond niet echt meer buiten geweest maar toch…
Lees dit, dan wordt het duidelijk;
https://www.montredo.com/nl-nl/superluminova-het-materiaal-dat-jouw-horloge-laat-schijnen/
Jup. Enkel als het echt donker is en je ogen gewend zijn (20 min duister) aan het duister zul je nog wat zien denk ik.
Ik ben altijd tevreden geweest met de lume van mijn Aquaracer, en ik zie regelmatig de groen en blauwe gloed als ik van buiten naar binnen ga (zeker op zo’n mooie zonnige dag als gisteren!)
Natuurlijk heeft de Aquaracer meer lume dan de Carrera dus zal die sneller opvallen.
Maar wat je zegt, klopt wel. Lume houdt het meestal niet zo lang vol, en is het meest zichtbaar in het eerste halfuur. Later op de avond is er bijna niets meer van de gloed te zien, zeker niet als je al een tijdje in het donker bent.
Ik heb de nieuwste versie van de Carrera Cal5 41mm en ook hier is de afleesbaarheid in het donker niet geweldig…
Ach dat boeit me niet zo, overdag straalt ie als een malle!