Lekker shinen. De 3000 serie is sowieso prachtig afgewerkt. Die kastvorm is echt subliem.
Is toch een super gaaf ding?! Lekker van genieten!
237.406G ben ik wel eens tegengekomen in japan. Was helaas te versleten.
Ik vind het gaaf dat jij/jullie (ook) die passie hiervoor hebben en deze ook uitdragen!
Wellicht was ie samengesteld. Kan me niet meer herinneren welk serie nummer er achter op stond.
Check! De clasp is wel origineel maar de Oyster band niet, was beniewd of er iets opstond gezien de fit best wel goed lijkt te zijn. Veel plezier van je mooie Heuer!
Goldplating is zo fijn Lastig om in goede staat te vinden en te houden. Al zijn de Heuer PVD kleuren nog fragieler.
Heuer 02 chrono , nou eindelijk daar is ie dan.
Vind ik 'm mooier dan de caliber 16 ?
Eerlijk gezegd (nog) niet echt.
Ok , het uurwerk is ‘in house’ en niet outsourced. Dat is natuulijk leuk. Ook een column wheel en vertical clutch in plaats van cam and lever. Dat betekent dat het inschakelen van de chrono wat lekkerder gaat, dat voel je ook wel.
De soepelheid van de chrono seconde wijzer lijkt ook minder afhankelijk van de opwind-staat.
Bij de caliber 16 als de reserve helemaal vol is dan zie je soms wat jitter in de secondewijzer van de chrono , dat lijkt met de heuer 02 vooralsnog niet zo te zijn.
Dus de movement, ja wel iets verfijnder.
Maar dan, de bracelet, de dial, en de kast.
Die vind ik bij deze allemaal echt minder dan de calibre 16.
De bracelet is wat breder, maar ook een stuk dunner. Bracelet voelt gewoon wat speelgoed achtiger aan. Piept ook een beetje (gaat wel over denk ik), maar voelt dus een beetje flubberig en zieliger.
De dial is ‘rustiger’. Vind ik persoonlijk niet perse mooier moet ik zeggen. Ook niet lelijker, ben er nog niet helemaal aan uit. Maar de kleur (allebei blauw) vind ik bij de 16 echt een stuk mooier.
Helderder blauw, minder donker. En de Heuer 02 is volgens mij ook geen ‘sunburst’.
De kast is een mm groter in diameter, maar (volgens mij) is het glas dezelfde maat.
Ik houd niet van dikke randen om het glas, (ik haaaat daarom divers, vind ze zo lelijk, sorry ! , dus ik denk ook dat ik het aanzicht (kast/glas) van de 16 mooier vind omdat die volgens mij wat minder rand om het glas heeft.
De kast van de Heuer 02 is dan wel weer een mm dunner, dat is op zich wel fijn i guess.
De Heuer 02 is naar mijn gevoel een behoorlijk stuk lichter. Dat zou fijner moeten zijn maar ik mist 't gewicht nog een beetje.
Heb 'm nog maar een uurtje om gehad dus ja, alles is ook een beetje wennen natuurlijk.
Ik vind hem in ieder geval prachtig. Heb deze eens om gehad bij de AD en wist meteen dat ik deze ooit zou aanschaffen.
Veel plezier ermee!
Ik vind 'm schitterend! Jammer dat ie jou niet echt bevalt. Voor mij staat ie op de wishlist.
De mindere bracelet irriteert me wel. Maar hij is nog niet gesized en hij hangt er dus ook wel los bij.
Denk dat de irritatie wel een stuk minder wordt als ie fatsoenlijk om de pols zit.
Maar toch, de kwaliteit van de bracelet is bij de caliber 16 echt van een hoger niveau.
Misschien wilde ze 't gewicht naar beneden brengen of zo, had van mij niet gehoeven
Nog wel een pluspuntje welke me nog niet opgevallen was, het glas aan de achterkant is groter , je ziet meer van het uurwerk. Ik kijk daar best graag naar tijdens microsoft teams presentaties
Ja, een goed zittende band zal zeker uitmaken.
Ja, je moet toch wat, tijdens dat soort geestdodende momenten. Heerlijk, toch?!

beauty
Absoluut!
Very nice indeed!
Wat is de diameter van deze?
36 mm sweetspot!