Heb je een link ??
Ik heb het topic doorgescrolled en nee, ik kan geen connectie vinden met Tag Heuer.
Nog steeds niet helaas
Meeste geschiedenis staat hier wel in: https://www.calibre11.com/heuer-1000m-spirotechnique/
Ik het kort komt het erop neer dat Auricoste de licensing van La Spirotechnique (franse producent duikgear) in bezit had gekregen om horloges te branden, maar geen casing/design hadden. Heuer heeft de kast/design uitgeleend aan Auricoste om in ruil ook de naam te mogen gebruiken, wat in die tijd nogal een ding was. Een van de hoge piefen van destijds had dat geregeld via-via, die héél toevallig ook almighty leader was van de producent van de cases voor beide merken, want die kwamen allemaal van Zodiac.
Dit was een van mijn eerste bijzondere horloge die ik toentertijd kocht.
De TAG Heuer Carrera Jack Heuer Edition. Vooral de kroon bovenop en dus het afwijkende design trok me aan in dit horloge.
Maar ook details als de vorm van de kast en de roodgekleurde binnenkant van het horlogebandje.
Grappig, ik ben dit topic begonnen met twee modellen die nu beide te koop staan op HF. Overigens niet exact dezelfden, maar moest er toch even om lachen.
Mooi Gosz!!
Ik had een post gemaakt over de Tag Heuer 1000 modellen en de fakes die via Catawiki de markt op komen hier:Schitterend nieuws van catawiki. Dacht dat het voor de liefhebbers hier wellicht ook interessant zou zijn:
Wilde binnenkort nog een stukje schrijven hierover, dus bij dezen maar! Met betrekking tot de Tag Heuer 1000 divers die daar veelal aangeboden worden die vol zitten met aftermarket troep en als authentiek worden aangeboden. De modellen die daar langskomen zijn de blauwe 980.013, rode 980.913, full lume dial 980.113 en zwarte 980.613.
De blauwe en rode zijn veel te licht qua kleur en de caseback is gegraveerd in plaats van gestampt. Het erge is dat bij googlen op “tag heuer 1000 red/blue” deze in de resultaten prominent bovenaan staan, vooral bij afbeeldingen. Zie:
De rode lijkt bijna oranje, ziet er belachelijk uit. Er bestaat overigens wel een zeldzame rode sunburst maar die komt niet eens in de buurt van dit exemplaar. De lume is ook overduidelijk een totaal andere kleur en veel te fel.
Ik sprak hier laatst met een andere 1000 liefhebber/handelaar over, deze vermoedde dat er een flinke batch afgedragen 1000jes (bijv ref 980.020) gemodificeerd zijn en weer op de markt worden gebracht via vooral Catawiki. De cases en uurwerkjes schijnen wel echt te zijn namelijk.
Er zijn er ook al enkele verhandeld op en tussen HF leden zag/hoorde ik door de druivenstokken, pas hier mee op! Mocht je het mooi vinden of niet uitmaken, geen enkel probleem, maar origineel is het zeker niet.
Heren,
Wat is jullie mening over dit model Heuer?
De redelijke onbekende “Heuer ref. 12”
NA volgt zsm
Gaaf! Benieuwd wat voor Valjoux erin zit, volgens mij hebben ze namelijk een ouder uurwerkje genomen die eigenlijk al uit was gefaseerd zo tegen de jaren 80 aan. Er zijn ook geen catalogus foto’s van, dat maakt het horloge nog spannender Ben benieuwd naar het aankoopverhaal en hoe ie bevalt!
Gelezen, leuk verhaaltje! Ik dacht al dat het een 7734 moest zijn. Dit horloge stond in de prijslijst van de catalogus uit '79, samen met de 13-1 “koni” en de 1611 “incabloc”. Terwijl het 7734 uurwerk al uit productie gehaald was in '78. Dit trio horloges moest het betaalbare mechanische (chronograaf) alternatief zijn voor de nieuwe ‘superieure’ quartz horloges. Het andere alternatief door Heuer gemarket, de quartz diver watches, zijn echter veel succesvoller geworden en daarom zijn deze 3 modellen nogal zeldzaam! Geniet ervan en mocht je er op uitgekeken raken mag je altijd een berichtje sturen
Ik dacht eigenlijk dat de Ref12 de catalogus nooit gehaald had. Althans niet met een foto.
Sterker nog, ik meen ergens gelezen te hebben dat de Ref12 opgebouwd is uit ‘spullen die Heuer had liggen’
Met dank aan Fratello; leuk stukje op OnTheDash over verzamelwaardige vintage Heuers. Ik vond het het lezen waard!
Klopt, geen foto en geen officiële listing op een pagina. Daarom zei ik specifiek de prijslijst van de catalogus, want daar staat ie stiekem wel tussen!
Eindelijk is mijn Carrera teruggekomen van reparatie en meteen de band vervangen met een combat strap.
Mooie combi