(Tag) Heuer Only (Deel 1)

Weet jij de andere verschillen ook? Ik eerlijk gezegd niet. En goedkoper triggert altijd.

De 1500 verving de 1000 in '92.

De kast van de 38mm 1000 is min of meer een kopie van een Submariner 1680 in een andere afmeting. Jack Heuer heeft schijnbaar ook gezegd dat dat het doel was, een betaalbaar (quartz) alternatief bieden voor een Rolex Submariner.

Er zijn ook 42mm modellen die meer op een Seiko Turtle lijken qua case.
23862169712_cc53918df1_z

De 1500 heeft meer een eigen ontwerp, wat dichter bij de TAG Heuer 2000 ligt. De kast is platter en de lugs en crownguards zijn langer en smaller:

Ook is de jubilee band iets anders, met gedraaide polished central links.

Wat @Reserve2 zegt, dit is een super bron van informatie: https://www.calibre11.com/tag-heuer-1500-professional/

4 likes

Is de blauwe calibre 5, maar door de indrukwekkende sunburst lijkt ie soms wel bijna zwart…
Voor zover ik het weet niks ceramisch aan :wink:

Denk dat het best wel meevalt met dat waarderen van dit merk, ik ben in ieder geval wel fan van het merk! :wink:

5 likes

Macro:

5 likes

8 likes

Misschien niet helemaal wat je bedoelt, maar wel een mooie re edition. De strap gaat nog vervangen worden.

15 likes

Vandaag een NA aquaracer gekocht. Zit er met smacht op te wachten. Levertijd 2 weken.

Pas vanaf '95 lees ik nu

Foto? Welke Aquaracer?

Ja! Welke? Mis mijn aquaracer best wel. Verkocht op HF, dom, dom, dom.
Nu deze F1 calibre 5.

2 likes

12 likes

Tag HEUER aquaracer calibri 5.

7 likes

13 likes

Poh wat zie ik daar! Zeldzame 180.023 in nette staat, heb je een verhaaltje hierbij? Erg cool :pray:

Geen speciaal verhaal, enkele jaren geleden in Engeland aangeschaft.
Ook zijn neefje Auricoste heb ik :sunglasses:. Die heb ik weer via Uhrforum in Duitsland aangeschaft

7 likes

Deze heb ik ook nog eens gehad, helemaal compleet met doos en alle papieren.

6 likes

Voor alle liefhebbers van tag heuer nog even wat avondshots :slight_smile:

13 likes

Super setje zo, die Auricoste maakt het wel compleet, pareltjes! Het verhaal achter de licensing en productie van deze horloges is een aanrader om te lezen voor elke (tag)heuer fan :slight_smile:

1 like

12 likes