(Tag) Heuer Only (Deel 2)

Denk ik goed om te beseffen dat dit behoorlijk natuurgetrouwe interpretatie is van het eerste volledig nieuwe model van het merk (1986), nadat het (in 1985) TAG Heuer was geworden. Het horloge moest een betaalbaar model worden in het TAG Heueraanbod en dus een stuk goedkoper zijn dan de duikerslijnen, die het merk sinds eind jaren '70 aanbood. TAG Heuer wilde een luxere en (veel) betere Swatch maken, eigenlijk. Swatch horloges waren in die tijd ongelofelijk populair en TAG Heuer had dringend behoefte aan flink meer omzet, nadat het merk eerder bijna ter ziele was gegaan. De Formula 1 werd een groot succes en is een van de redenen dat het merk nu nog bestaat. Dus het model was voor het moderne TAG Heuer wel degelijk belangrijk. Ergens begrijp ik deze reïssue dan ook wel. Daarnaast is het (wederom) verreweg het meest betaalbare TAG Heuermodel en zijn ze gelimiteerd, zowel in aantallen, als in verkooppunten. Ik denk dan ook dat ze snel uitverkocht zullen zijn.

Ik weet nog goed dat de F1tjes destijds in de winkel lagen, toen ik halverwege jaren '90 mijn eerste TAG Heuer ging kopen. Ik ging destijds voor een 1500, omdat ik op zoek was naar een echte duiker. Máár ik zou mezelf zeker wel zien lopen met een van deze nieuwe Formula 1s, in een van die lekkere zomerse kleurtjes! En, met z’n 200m WR en saffier, dus écht het ideale vakantiehorloge, voor een of ander zonnig oord! :desert_island: :cocktail: :sunglasses:

8 likes

Ik heb vandaag een uur na de release deze nog even op de kop getikt op Chrono24:

Benieuwd wat ik krijg!

12 likes

Nice! Classic! Is een full lume, toch? Mijn eerste TAG Heuer duikertje was ook een full lume. :blush:

2 likes

Ik vind dat ze de plank goed misslaan. Prijs is te hoog, limited edition een aparte keuze en de logoverandering… :melting_face: Te laat aangeschoven bij het Swatch-collab feestje. Had nou gewoon een re-edition met een paar moderne elementen uitgebracht. Massa-produceren en voor een stuk minder dan 1500 aanbieden, weet ik zeker dat het een hit was geweest!

Nou die mening ben ik kwijt :stuck_out_tongue:

3 likes

Echt geen idee! :joy:

Edit; zojuist een filmpje gezien en het lijkt er wel op!

1 like

Ja, de zware Kith-branding vind ik ook erg opvallend. Hebben ze ooit eerder zoiets gedaan? Nee, toch? Ook opvallend dat deze wel heel erg dicht tegen het origineel aanzit. Ook qua maatvoering. Ik zou hebben ingeschat dat het meer iets a la de Glassbox-versie van de Carrera zou worden. Dus nét een slagje groter (net zoals de 39 i.p.v. de oorspronkelijke 36mm, in het geval van de Carrera). Maar goed, ik vind ze wel heel leuk. Net als de oorspronkelijke, trouwens.

Wat betreft de prijs: deze is in verhouding eigenlijk ongeveer hetzelfde als toen. Ja, echt. Een Aquaracer 200 kost nu net geen 3K. De F1 de helft. Was toen ook zo. En ach, bij ‘premium’ merken zijn prijzen sowieso altijd stevig. Ik vind de prijzen van een Speedmaster of Submariner ook héél pittig. Maar ze gaan als warme broodjes. Just saying. :person_shrugging:

4 likes

Zijn toch net Lego horloges :face_with_peeking_eye:

17 likes

Kith Heuer. Grappige kleurtjes.
Veel te duur.
Als ze rond de 250 euro waren, dan zou het nog iets kunnen zijn. Net zoals de Swatch Omega samenwerking.

7 likes

Net een servicebeurt gekregen met behoud van originaliteit wegens emotionele waarde.

:muscle:

10 likes

Is niet te vergelijken. Dit is een volwaardig, robuust, stalen horloge, met serieuze specs. Geen speelgoed.

1 like

Als je zoekt op het net op de originele exemplaren dan vind je ze wel voor die prijs. :sunglasses:

1 like

Ik vind het nostalgische knipoogje wel leuk, maar het moet echt je smaak zijn. En om er nou 1500 voor neer te leggen…

2 likes

Wat jammer dit, voor 1/4 van de prijs hadden ze een leuke zomerknaller, maar dit snap ik echt niet…

@Ron63 mocht er ooit wat van in de verkoop gaan houd ik me graag aanbevolen :grimacing:

2 likes


Mooi hé !

10 likes

Ze zijn eigenlijk allemaal te koop.
Ik zal proberen vandaag een foto te maken welke ik hier heb liggen.

ps: PM gestuurd

1 like

YARN | Yeah, okay. | The Office (2005) - S09E06 The Boat | Video gifs by  quotes | 0a51538b | 紗

Goed idee! En dan kunnen ze misschien gelijk de Glassbox Carrera en de Aquaracer 200 ook voor 25% aanbieden! Koop ik ze gelijk allebei in één keer! Oh en doe er dan gelijk nog even een Rolex bij voor 2.000 eurietjes! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Waarom zouden ze dat doen? :thinking: We hebben het hier over een horloge van een ‘premium’ merk, met volwaardige specs, dat de helft kost van het daarna meest betaalbare horloge van dit merk. Ik snap echt die gedachtengang niet. Dit zijn geen speelgoedhorloges. Ik zou gewoon lekker eens voor een MoonSwatch gaan kijken!:person_shrugging:

1 like

…zucht

10 likes