Ben het met je eens over de Glassbox lijn opzich, ik vind die eigenlijk allemaal enorm geslaagd. Maar die Hodinkee LE vind ik lomp. Grote pushers, wat met de extra dikke knop aan de linkerkant enorm lijkt, die had 1/3e van de maat kunnen zijn, of in ieder geval matchend met de andere 2 pushers. En door de ringen om de subdials van de Glassbox in combinatie met die drukke tide complicatie vind ik het teveel van het goede.
De oude Seafarers waren ook druk maar doordat de rest van het horloge rustiger waren was het naar mijn mening veel beter in balans.
Draagt ook wel weer bij aan het ‘tool-gehalte’ van dit horloge. Want dit is een echte toolwatch met een, vind ik, heel gave complicatie. Als ik ooit nog eens zeezeiler word, wil ik dít horloge, voor de ultieme ervaring!
Deze heb ik nog steeds in mijn bezit. Ben er tevreden over. In dit horloge zit een caliber 02 manufacture , inhouse uurwerk. Weet iemand op welk uurwerk dit gebaseerd is. Want er wordt vaak door fabrikanten gesuggereerd dat het allemaal door hunzelf ontworpen is. Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Voor zover ik weet is voor het 02-uurwerk niet -zoals bij het 1887-uurwerk wel gebeurde- technologie ‘geleend’ bij een ander merk. Hier een uitgebreid artikel over het 02-uurwerk. Beetje gekleurd natuurlijk, want Hodinkee. Maar wel interessant, vind ik.
Een Daytona is sowieso veel te duur om nog zorgeloos te dragen. En als dat niet zo is, dan moet je je afvragen of er nou echt niet een iets nuttiger doel is om je geld aan te besteden, dan je eigen ego. Just saying.
Deze Carrera is een toolwatch, waarbij het saffier echt wel wat kan hebben. Het is voor geen enkel horloge heel goed om er eens effe keihard tegen harde voorwerpen mee te gaan te rammen. Is het niet je glas, dan is het wel je kast of binnenwerk, dat je hiermee beschadigt. Als je echt geen risico wil looen, kun je denk ik tijdens je zeezeiltocht het best een solar G-Shock dragen. Maar dat is toch lang niet zo charmant.