Goedemorgen, vanuit Valencia!
Poah die is gaaf zeg! Kun je er meer over vertellen?
Vandaag de '91-er 4000 weer om de pols. Ben al bezig met een verhaaltje maar moet nog tijd vinden voor goede foto’s voor een verslag.
Prijs een beetje te doen?
Zit dit weekend in Budapest. Zal eens kijken of daar wat TH voor een leuke prijs te vinden is.
Hmm, ja, prijzen stonden er dus niet bij. Best wel beetje vreemd.
daarom vroeg ik het eigenlijk ook
Was laatst in Andorra, bij alle horlogedealers (en dat zijn er wel een paar) geen prijzen te zien
Ook niet bij Seiko of Citizen, nieuwe trend?
Weerhoudt mij iig om meer interesse te tonen, uiteindelijk wel beter voor de portemonnee
Ja, toch? Lijkt mij dat een nette/scherpe prijs erbij toeristen toch eerder kan verleiden tot een impuls-/vakantieaankoop.
Ja, dat is dan wel weer zo.
Vanavond de TAG Heuer 4000 gefotografeerd. De McLaren F1 miniatuur met TAG Heuer bestickering had ik al een tijdje en kon mooi mee op de foto, plus de andere twee youngtimers. Als tiener was ik in de jaren '90 idolaat van F1 en TAG Heuer en ik ben nu in de gelukkige positie om de favorieten van toen te kopen (van de McLaren F1 blijft het helaas bij dromen…)
Samengevat: ik zocht al 3 jaar een nette 4000. Automaat, de 38mm Men’s size, geen bi-color en het liefst een witte. Dit is referentie 699.706K uit 1991, het eerste jaar van de 4000-serie. In 1997 stopte de verkoop alweer. Leuk detail: op de bezel zit het rode Heuer logo dat meedraait terwijl het groene TAG gedeelte vast op de kast zit.
Je ziet ze meestal met ontbrekende delen in het groene of rode gelakte deel van het logo.
Klopt. En vaak is de lume uit de bezel ook weg.
Uit de 1991 catalogus:
Edit: hierboven is de Professional quartz uitvoering. Hieronder de Automatic.
Zou het kunnen dat ze al snel gestopt zijn met de lume in de bezel vanwege kwaliteitsproblemen? Of heeft de Professional alleen lume in de bezel gehad?
Edit: hier een betere afbeelding, van een Professional. Helaas kan ik geen goede afbeeldingen van een '91 Automatic vinden in de brochures…
In de 1992 catalogus lijkt de lume inderdaad weg, hoewel het pixel-n*uken blijft:
@klongy heb je de catalogi in hard-copy? Da’s wel gaaf hoor
Ja ik heb hier nog enkele catalogi uit die tijd.
Ik heb hier ergens nog een 20 tal blz met reclames liggen van Tag heuer. Reclame die ik in de jaren 90 uit magazines scheurde.
Jouw horloges zijn nog cooler dan die boekjes hoor.
Of dan mijn F1 Mclaren (aangeslagen door zoonlief)
Moooi