Echt een schitterend en uniek horloge
Heel gaaf
En voor de liefhebbers, waarvan ik er zeker een ben. Een week of drie geleden iets gepost over
Dankzij een Insta-post van horlogevlogger TGV (door sommigen gehaat; ik vind 'm wel vermakelijk), erachter gekomen dat filmheld Al Pacino privé regelmatig werd gespot met een vroegere versie van dit horloge (ook wel bekend als de ‘Black Coral’); namelijk de Heuer-versie.
De Heuer 7753 werd in 1970 besteld door de Belgische Luchmacht. Er zijn er vermoedelijk +/- 350 van gemaakt. Grote arabische cijfers en een matte zwarte wijzerplaat om de leesbaarheid te verhogen, behoorden tot de specificaties.
Ik heb mijn exemplaar van een voormalig F16 piloot gekregen. Hij heeft het zelf in 1983 ontvangen. Het document / kaartje is een soort uitgiftebon van dat moment in 1983. Fun fact: Heuer is verkeerd gespeld op de kaart, er staat Hueur
Die vond ik toen hij begon wel heel leuk. Tegenwoordig is het een beetje overdreven geworden en zijn de filmpjes ook wel langdradig.
Maar ach. Beter dan die ArchieLuxury😂
oh wacht… dit is geen Archie, maar ChilleKasper
Moet eerlijk zeggen dat ik al 'n tijdje geen (recent) UG-filmpje meer heb gekeken. Maar in het verleden vond ik ze altijd wel onderhoudend en ook mooi/verzorgd gemaakt.
Ja, zeg hey,
daar noem je er ook eentje! Maakt die nog steeds horlogevlogs, überhaubt?
En Kasper kon ik op HF altijd wel waarderen vanwege zijn onuitputtelijke en tegen de stroming in liefde voor Invicta. Maakt die ook nog steeds filmpjes?
Still going strong!
Die is er volgens mij helaas klaar mee. Op het forum zien we hem niet meer en zijn insta is ook doods. Inderdaad jammer, zijn liefde was te waarderen en hij heeft ook echt bijzondere stukken gehad
Dat zijn de leuke verhalen!!!
Je bent zelf ook piloot?
Nee, mijn vader is hobby piloot en instructeur. De F16-piloot is een vriend van hem. Via via dus
Ahh op die manier. Leuk! Dat horloge ga jij nooit meer wegdoen…