Ongelooflijk… wat een K… service. Ik heb enkele mails uitgewisseld met TH en aangegeven dat ik zeer veel interesse had in dit model en gevraagd of het mogelijk is/was dit exemplaar te bekijken (waar dan ook in NL) Na heel wat heen-en-weer gemail leek het er even op dat deze “ergens” te bekijken zou zijn. Dat was i.i.g. mijn eerste indruk na het eerste antwoord…
Hahaha… grapje van TH. Ze verwachten dat ik ongezien overga tot de aanschaf van dit horloge. Of ik dan maar even 18K dollar wil overmaken.
Dit is een deel van het antwoord uit de mail van Tag…
I regret to inform you that this will not be possible. Due to the very high demand for the TAG Heuer Monaco Flyback Chronograph TH-Carbonspring, it is currently unavailable for viewing.
Bijna 40 jaar nagenoeg alleen TH’s gekocht. Maar de meest recente zou ook zo maar eens mijn allerlaatste kunnen zijn.
ps: dank aan @Rooms voor de mail met info en wellicht een ander kanaal waar eventueel iets te regelen is… gezien het antwoord van TH heb ik er een hard hoofd in maar niet geschoten…
Pfff da’s belabberd Ron. Komt erg afstandelijk over zo. Was dit het antwoord van de boetiek of het hoofdkantoor?
Heb Tag Heuer direct aangeschreven. Leek mij de snelste en kortste weg.
TAG Heuer Customer Care customercare@tagheuer
Ze gaven aan dat ze contact hadden met de/een boetiek maar geloof dit niet zo heel erg eigenlijk.
Dit is ook een deel van het antwoord (over zg contact) en idd , heel erg onpersoonlijk. best teleurgesteld in TH. Zeker gezien het bedarg dat ik in die 40 jaar heb uitgegeven aan die club.
Regarding your request to view the TAG Heuer Monaco Flyback Chronograph TH-Carbonspring in one of our boutiques, I have contacted our Atelier and received a response.
.
.
.
.
.
I wish you a pleasant day.
Sincerely,
Marie
Mhhh die hebben er de testikels verstand van. Op Google zie ik een 020-telefoonnummer van de boetiek, beter hen even bellen, en hopen dat je niet de stagiair aan de lijn krijgt
je kent de wet van Murphy wel hé ? dan krijg je een hele tijd niks…dan krijg de wet van Ron heeft pech
ik zal gerust die stagiair aan de lijn krijgen…met mijn geluk
Maar ik heb dat 020-nummer ook en ga ze van de week alsnog maar bellen. Als ze willen weten of ik de centen heb dan donder ik wel een stapel eurobiljetten op de balie.
Dat zijn ze in de P.C. Hooft wel gewend
Succes!
tnx…laat het je wel weten als ik dat “contact” heb gesproken.
Niet opgeven nu he, Ron! Ik kan me voorstellen dat een model als dit gewoon niet zomaar even ergens op voorraad ligt. En dat de doelgroep, voor dit toch wel nichemodel, er niet zoveel moeite mee heeft om er ongezien een af te nemen. Simpelweg omdat ze 'm per se willen en het ze financieel toch niet uitmaakt. In dit segment gelden andere spelregels, is wat ik denk. Zie je bij andere (hoog prijssegment) merken ook. En leidt soms tot ‘bijzondere’ situaties, als in: hoe duurder, hoe minder service. Denk alleen al eens aan hoe dat gaat met Rolex-wachtlijsten en wat je moet doen (lees: extra uitgeven) om er überhaubt een te ‘mogen’ kopen. En toch staan mensen hier wereldwijd voor in de rij en vinden ze dit heel normaal en acceptabel. Een ‘doorsnee’ Aquaracer of Carrera of wat dan ook, kun je natuurlijk prima bekijken en passen. Denk dat dit gewoon een beetje een gevalletje apart is.
Neemt niet weg dat ze vanuit TH HQ wel iets meer hun best mogen doen/mogen meedenken over hoe jij ergens, waar dan ook, 'm irl kan zien. Dat ben ik met je eens. Contact zoeken met de boetiek, in A’dam, lijkt me een goede volgende stap. Met een beetje mazzel tref je iemand die zich wel in beetje in jou kan verplaatsen. Eigenlijk zoals het gewoon hoort.
Hoop dat het gaat lukken voor je, man! Houd ons op de hoogte!
Leuk! Ga ik straks even rustig lezen! Dank voor het delen!
Daar heb ik ook wel begrip voor maar de hele manier van reageren staat mij niet aan. Hoef geen “rode loper” maar als er serieuze interesse is getoond dan is een reactie van “take it or leave it” mij even te kort door de bocht.
Nu is per se willen niet helemaal aan de orde maar de interesse wel heel serieus. En ook de prijs is voor mij (gelukkig) geen probleem.
De hele manier van antwoorden is, in mijn ogen, niet heel erg netjes.
Maar idd Ed, ik geef de moed nog niet op. Ik zal het 020 nummer eens proberen en afwachten of deze mensen iets kunnen betekenen.
Zo niet… dan heb ik pech.
Dat het storm loopt op dit model, dat proef ik er niet uit. Anders hadden ze wel gezegd dat ik te laat zou zijn en er een flinke wachtlijst is.
Bedankt voor het meedenken Zal 020 eens aan de tand voelen.
Miss ACE ook even bellen? Had /Heeft ook TH. Wellicht kunnen zij helpen
…schiet mij maar lek.
Had er nog een mail aan gewaagd om opheldering te vragen over wáár dan dit model te koop/bezichtigen zou zijn en krijg nu dit antwoord: (slechts een deel van de mail, maar even het deel n.a.v. mijn verzoek)
: *in combination with the strict limitation of only 50 pieces worldwide, that we have to inform you that there will not be an opportunity for you to place an order for this timepiece. *
The TAG Heuer Monaco Flyback Chronograph TH-Carbonspring will not be available for purchase in any of our boutiques worldwide and cannot be purchased online
Komt er dus op neer dat voor een “gewone klant” dit model helemaal nergens kan worden aangeschaft.
Bellen naar de 020 heeft dus geen zin. Ben nu wel even klaar met heel dat Tag Heuer.
Dit hadden ze in de eerste mail ook kunnen melden.
nogmaals, bedankt voor de adviezen en hulp/meedenken.
Wat een…
O.k… benieuwd hoe je er dan wél aan had kunnen komen.
Klinkt een beetje als hoe ik wel 'ns hoor/lees dat het bij sommige (nog meer) up-market gaat. Maakt 'm wel heel exclusief. Maar daar schiet jij nu weinig mee op. Mogelijk over een tijdje gebruikt te vinden?
Ik doe geen moeite meer Ed.
Als ik eerlijk ben, ben ik helemaal klaar met Tag Heuer.
Ik heb zo lang als ik horloges draag (op een enkele impulsieve daily beater koop) altijd TH gekocht.
Mijn laatste Tag aanschaf was dan ook meteen letterlijk mijn laatste.
Pfff net even je hele verhaal gelezen.
Wat een zure bende daar.
Beetje jammer als de markt zo doorslaat en dit het resultaat is.
Wellicht kun je de focus verleggen naar vintage Tag Heuers. Verdient het bedrijf verder niks aan en kan jij lekker blijven hobbyen. Succes.
Hey @Ron63 neem het niet persoonlijk, als ze er 50 (on)beschikbaar hadden dan kon de prijs beter op aanvraag geweest zijn. Dan hoef je als LVMH ook niet te reageren op vragen en dat hebben ze nu onhandig aangepakt. 50 is wereldwijd zo goed als nihil.
Dat gezegd hebbende, sla je slag tweedehands. Zo heb ik allebei m’n Heuer Carrera’s onder list gekocht en allebei waren moeilijk te krijgen. Hopelijk is iemand 'm in de Europese Unie zat na een paar keer dragen.
Eerlijk gezegd ben ik al een tijdje aan het ruimen Tom. Ik had (te) veel Tag’s in de box. Ik heb er nu nog 23 over waarvan er ook nog een paar in de verkoop gaan. Zitten ook 2 of 3 vintage tussen. En de hobby blijft gerust hoor… is meer een virus
Het gaat mij niet zo zeer om de prijs. Daar had/heb ik totaal geen probleem mee en ook graag voor betaald. Maar de manier waarop ze dit hebben afgehandeld vind ik nogal onbeschoft. Als ze direct hadden gemaild en gezegd :
“beste Ronny, er zijn er maar 50 en de kans dat je er ééntje kan kopen is nihil”.
Dan had ik daar vrede mee gehad, zeker gezien de oplage. Maar ze hebben mij 5 mails lang aan het lijntje gehouden. Afijn, we kunnen hier nog wel pagina’s vol over door kauwen, het is wat het is.
Ik ben er wel klaar mee en het heeft geen nut het topic vol te schrijven/vervuilen met klachten etc.
Ze kunnen er ook weinig aan doen dat jij zo deksels volhardend bent en weigert tussen de lijntjes te lezen, hé…
Het zou me echt verbazen dat voor deze prijs er 50 mensen gevonden zijn, mijn TH (100 stuks wereldwijd) was in 2008 nog beschikbaar 2 jaar na introductie. TH is niet een merk wat gewild is.