(Tag) Heuer Only (Deel 2)

Gefeliciteerd met deze prachtige Carrera :partying_face:

1 like

1 like

Deze is echt heel tof. Wat is de referentie?

1 like

Dankjewel! Coulant agree more. :wink:

Dit is, als ik me niet vergis, een Tag Heuer Professional 2000 Quartz 972.613.

2 likes

Klopt! Zijn er ook nog een maatje groter, 972.606.

2 likes

Nog groter? Ik heb de 38mm namelijk, ik weet niet beter dat de moondust er in 34mm en 38mm is?

.x13 is midsize, ~38mm inclusief kroon en ~34mm zonder kroon. Niet alle modellen zijn er in alle maten, maar de Moondust toevallig wel.

Ladies 972.608
Boys 972.615
Mid 972.613
Men 972.606.

Voor de oude referenties zijn de achtervoegsels 08, 15, 13 en 06 standaard voor de maat.

1 like

Wacht even, hoor. Ben het nu even kwijt. Is de 2000 Moondust er dus in 32, 34, 38 en 40?

28, 32, 34, 38 excl kroon. Ladies- en boys size wordt vaak door elkaar gehaald omdat ze beide microscopisch zijn, maar lady-sized is echt klein:

2 likes

7 likes

Thanks! Dan ga ik op zoek naar de 606. Mocht iemand van jullie een mooie tegenkomen stuur vooral een pb :point_up:

2 likes

Ok thanks voor deze uitleg! Maar dan is de mijne dus een 972.606 gok ik. Zal morgen eens meten!

1 like

En dit klopte dus inderdaad als verwacht, 38mm ex en net iets meer dan 40mm met kroon :+1:

1 like

:slightly_smiling_face:

16 likes

Goedemorgen… ik twijfel erg om een van deze aan te schaffen. Zelf vind ik de zwarte het meest spreken… echter heeft er iemand ervaring met de dlc coating van Tag?
Graag de voors en tegens zodat ik deze mee kan nemen in mijn afweging.

de

5 likes

De ref staat ook op de caseback toch!

2 likes

Zeker tof, allebei. Moeilijke keuze. Ik sta er als volgt in: ik geloof best dat de coating van de zwarte goed is. Maar je hebt toch gewoon eerder een zichtbare schade. Dat gezegd hebbende, ik zou de zwarte niet als dagelijks horloge willen of als horloge dat aan een hoop ‘geweld’ blootgesteld wordt. Maar als je meerdere horloges hebt en een beetje voorzichtig bent, zou ik er niet bang voor zijn. :man_shrugging:

2 likes

Ik heb een vostok en een gshock voor het gekkere werk… verder verwacht ik weinig gekke schades… althans dat hoop ik…

1 like

7 likes

Dit had ik natuurlijk zelf kunnen verzinnen ja… :nerd_face:

2 likes