(Tag) Heuer Only (Deel 2)

10 likes

Geen belang bij deze advertentie maar zag deze voorbij komen op marktplaats;

https://link.marktplaats.nl/m1986282407

Dacht wellicht interessant voor de lezers van dit topic!

2 likes

Dikke collectie die al vaker op marktplaats is geplaatst, maar de vraagprijzen zijn aan de pittige kant :flushed:

Lekker leesbaar de beschrijving. Dan verdien je het ook niet om te verkopen.

Om nog maar te zwijgen over de kwaliteit van de foto’s.

Zeker! Zit veel bijzonders tussen!

Ow sorry, volg dit topic niet op de voet; geen tag heuer fan maar dacht dat het interessant zou zijn!

2 likes

Je hoeft geen sorry te zeggen, hoor. :man_shrugging: Is wel degelijk een relevante post. :+1:

1 like

Staat die verzameling nog steeds te koop? :rofl:

Eigenlijk kijk ik nooit op MP naar horloges maar deze advertentie heb ik hééél lang geleden al eens gezien. Bijzondere horloges, dat wel, en volgens de aanbieder worden ze alleen maar meer waard. Gevalletje “liever te duur dan niet te koop”.

14 likes

Lekker plaatje en horloge! :+1:

2 likes

Yay or Nay?

Ik had 'm al gezien. Was ook kinda hard to miss. Ze hebben flink ingezet op de socials. Maar, leuk ding wel. Echter voor mij te groot, met 42mm, in combinatie met die (unforgiving Carrera lugs). Dus toch een nay. :man_shrugging:

1 like

Met je eens. Daarnaast ook best een ‘dikkerdje’ met 14,3mm en ik heb wat moeite met de grootte van ‘Team Ikuzawa’ op de wijzerplaat. Om maar wat te noemen :sweat_smile:

5 likes

Een aantal vraagje over mijn Carrera CV2010.

Ik zoek een nieuwe bezel. Waar kan ik die kopen en hoe vervang ik deze ?

Ik heb de kast gepolijst (foto’s komen nog) eerst met waterproof 2000 met olie schuren en daarna met 1 micron diamant pasta en daarna met 0,1 micron diamantpasta om de swirls weg te krijgen. Mijn vraag is nu: is de band standaard ook gepolijst aan de buitenkant ? het lijkt er op dat alleen van de buitenste schakels de kleintjes gepolijst zijn en de rest van de schakels geslepen en of geschuurd maar waarmee is dat geschuurd en hoe grof is dat ? met een korrel 2000 papier heb je een veel te glimmend oppervlak dus het moet ergens in de richting van 1000 of wellicht 600 gaan. Iemand enig idee ?

Hieronder wat foto’s van de Carrera zoals hij was toen ik hem (gebruikt) had gekocht.

7 likes

Vandaag gepast bij punte in Utrecht… echt een mooi exemplaar.

12 likes

Misschien kan @BMWX6M je helpen.

Edit: hij is al aan het typen. :grin:

1 like

Bezel zal je moeten bestellen en laten plaatsen door een TAG Heuer service center. (Niet veel werk, dus niet echt een grote meerprijs om hem te plaatsen)
Een service center mag geen losse onderdelen gaan verkopen of deze kan zijn erkenning verliezen.

Was net aan het beantwoorden. :wink:

Edit: :rofl:

Ga ook eens na of het horloge nog waterdicht is en of hij geen service nodig heeft, lijkt mij prioritair op het polishen. Bij een occasie aangekocht horloge is dit toch wel een aandachtspuntje lijkt me.

Aluminium ring van de bezel komt op 30,50 euro, volledige bezel komt op 76,30 euro. :slight_smile:

3 likes

Ik heb hem al een grote beurt laten geven bij Clockwise in Hellevoetsluis. Hij is helemaal uit elkaar geweest en er zijn wat onderdelen vervangen. De bijzonder vriendelijke dame vroeg nog of zij het horloge ook moest polijsten maar dat wilde ik zelf doen omdat ik daar veel ervaring mee heb vanwege het polijsten van hardstalen matrijsdelen. RVS polijsten is echter weer een ander verhaal maar dat is voor mij ook geen probleem.

Ik had al zo een vermoeden dat het verkrijgen van onderdelen en het plaatsen daarvan een soort van afgeschermde handel is zoals ik kan opmaken uit het antwoord van BMWX6M. Het is niet zo dat ik de horloge maker zijn verdienste niet gun, in tegendeel maar ik heb vanuit principe een hekel aan exclusieve handel. Er zit dan niets anders op dan weer even een bezoek te brengen aan voornoemde horlogemaker, wat op zich natuurlijk helemaal geen straf is want daar is veel moois te zien en de koffie is goed.

1 like

Op YouTube dit filmpje gevonden. Hierop is goed te zien wat gepolijst is en wat niet, hier kan ik wat mee. Ik denk dat ik met korrel 600 wel het beoogde resultaat kan halen voor wat betreft de geschuurde schakels.