NA! Dit icoon heeft mij echt verrast; m’n eerste Tag Heuer, en sinds dinsdag om de pols.
Vet! Congrats!
Mooi, gefeliciteerd
Nice
Congrats
Okee… even wat gedachten delen met Tag Heuer “idiots savant”.
Sinds vorig jaar was ik de blije bezitter van een m.i. prachtig vintage exemplaar: een TAG Heuer Executive Chronograaf die echter op de één of andere manier maar niet genoeg draagtijd kreeg. Deze dus
Het nogal uitgesproken ontwerp weerhield me er waarschijnlijk van het horloge vaker te dragen dan ik me had voorgenomen. Kort geleden besloot ik dus het in te ruilen voor eentje uit de 2000-serie die ik ook al een tijd op het oog had. Bij de beste mensen van B&O in Hengelo langsgereden en de Executive ingeruild voor een mooie versie uit midden jaren '90 met witte wijzerplaat:
Lang getwijfeld, want op de één of andere manier deed deze me altijd denken aan een Flik Flak, maar erg blij dat ik de knoop heb doorgehakt. Het is namelijk een heerlijk dragende klassieker die niet teveel in het oog springt maar wel datgene heeft dat ik waardeer in een vintage stuk, namelijk een tijdloze uitstraling en ondanks haar eenvoud toch onderscheidend.
Nu blijk ik, na wat tijd in de geschiedenis en catalogus van het merk te hebben doorgebracht, een klap van de molen te hebben gekregen. Op de één of andere manier spreekt de serie S/EL me opeens ook erg aan. Wat een prachtig vormgegeven bracelet! Niet om duur te klinken, maar wel bij gebrek aan een betere term… bijna organisch!
Hoe komt het toch dat ik hier op het forum deze serie bijna niet tegenkom? Aquaracers, (de voortzetting van de 2000-serie), F1’s en zelfs Monaco’s (btw prachtig hoor… @tijdig en @_Gold

Ik heb voorlopig weer genoeg NA’s dus een nieuwe zal nog even moeten wachten. Maar toch even een plaatje van het www:
Verbaast mij niks.
En meteen zo’n kanon! Gefeliciteerd!
Ik vind het wel een heel gaaf ding. Maar idd wel een uitgesproken ontwerp.
Sowieso een goed idee!
Wat? Die 2000-serie? Ik zie 'm even niet. Maar goed, ieder z’n ding natuurlijk.
Ja, precies! Want, dat dus.
Had het niet beter kunnen omschrijven.
O.k., mijn mening? De S/El is een behoorlijk uitgesproken ontwerp of, zo je wil, heeft deze serie zeer onderscheiden vormgeving, van de hand van Eddy Schöpfer, die ook voor Breitling ontwierp. Toen de S/El op de markt kwam, sprak het unieke ontwerp veel mensen direct aan. Bekende dragers waren Ayrton Senna en Tom Cruise.
Nu wordt het horloge, denk ik, gezien als een ontwerp dat typisch uit die tijd stamt en door de (voor toen) zeer eigentijdse vormentaal, wordt het gezien als ‘gedateerd’.
Ik denk echter dat dit een kwestie van tijd is. De S/El is een echte klassieker en ik denk dat de waardering hiervoor de komende jaren zal toenemen. Dit model heeft het m.i. in zich om een echte cultklassieker te worden. Ik bedoel zeg nou zelf: dit is toch gewoon super retro cool?!
(niet mijn foto of horloge, helaas…)
Precies!
Super tof ding trouwens die van @rallylover… ana-digi èn two-tone. Meer over the top kun je het niet krijgen maar wat een uitstraling
Ga toch nog maar eens goed nadenken over het eventuele vertrek van m’n geliefde Seamaster “stemvork” want daar was in Hengelo ook wel interesse in en men heeft daar vast een goede kijk op alles waar (TAG) Heuer op staat. Helaas hebben ze momenteel geen S/El in de aanbieding.
Succes, man! En komt er vast wel weer een!
De S/el is ondergewaardeerd. De Link is bekender terwijl dat een slap aftreksel is van de S/el naar mijn bescheiden mening. De band plus de combinatie van gepolijst en geborsteld staal maken het een uniek horloge. En met 39mm draagt het erg fijn, ondanks de hoogte vanwege het Valjoux 7750 chronograaf uurwerk.
Dit is de mijne en ik draag 'm spaarzaam.
Gefeliciteerd met deze mooie 2000, super dat het zo geregeld kon worden. Ik was helaas niet aanwezig maar misschien de volgende keer
Voor veel horlogefanaten zijn ze nog iets te 90’s “quirky”, zoals jij het omschrijft. Ik merk wel dat ze langzaam steeds meer in trek komen en voorspel dat de komende jaren deze trend doorzet.
Ook heel gaaf! Wat is het bouwjaar van deze special edition?
Eens… ze zijn weer op de goede weg.