Had hem gezien, dank! Echter specifiek op zoek naar een automaat.
Aan de service garantie kaart te zien moet het wel heel gek zijn dat het horloge niet echt is.
Is het feit dat de datum niet gecentreerd is dat je twijfelt?
Eens, aan de hand van de kaart zou het horloge wel echt moeten zijn. Tenzij het een echte kaart met nep horloge is, maar wat is de kans…
Vraag de verkoper om 'm ook even op de 8 te zetten, pas dan kun je goed vergelijken…
Dit was de reden van twijfel inderdaad.
Het verhaal heeft een interessante wending gekregen. Serienummer geeft geen resultaat in de warranty-check, eigenaar zweert erbij en heeft ook de gegevens van zijn waz2011.ba0843 (de keramieke variant) gegeven, die klopt wel.
We gaan afspreken bij een AD halverwege, heel prettig contact in ieder geval, alle vertrouwen dat het goed komt.
Jawel toch, ik heb op BRG8940 de details kunnen vinden, de 12-cijferige code op de kaart lukte dan weer niet.
Ah ik zocht op de 12-cijferige code inderdaad. Had niet door dat die andere code ook nog een referentie kon geven. BEDANKT!
Zijn er ook daadwerkelijk horlogemakers die dit gaan checken?
Verbaasd mij altijd als mensen bij een horlogezaak binnenlopen met de vraag of je het voor ze wil checken zodat ze samen een deal kunnen sluiten in jouw zaak.
Ja, niet gratis, denk ik. Maar kan je wel voor een miskoop behoeden en dus de moeite waard, zou ik zeggen.
Zal gok ik bij een horlogemaker nog wel gedaan worden voor een specifiek tarief. Maar vraag mij af of een AD zijn vingers eraan gaat branden. Een Rolex AD zal gok ik al helemaal gek worden van de hoeveelheid keren dat ze dit gevraagd krijgen.
Ja, Rolex is en wordt natuurlijk ongelofelijk veel nagemaakt. Maar het lijkt mij dat weinig mensen met een ‘Rolex’ van een paar tientjes of misschien een paar honderd euro niet bij een Gassan of S&C naar binnenlopen om 'm te laten checken. Dan moet je toch wel een behoorlijke idioot zijn. Maar goed, misschien zit ik ernaast hoor.
M.b.t. TAG Heuer, kan ik me weer voorstellen dat iemand denkt voor, weet ik veel, 3-400 euro een geweldige koop te doen, met een recente ‘TAG Heuer’ die gewoon nep blijkt te zijn. Vandaar altijd de opmerking ‘buy the seller’. Als het enigszins vaag lijkt of er misschien iets toch niet helemaal lijkt te kloppen, niet doen. Ik koop zelf dan ook alleen nieuw bij de AD of gebruikt van iemand die ik vertrouw. Maar ja, dan heb je natuurlijk meestal geen super koopje. Hoef ik ook niet. Ik heb liever iets goeds en in ieder geval iets echts.
Precies, maar er is zo weinig vertrouwen dat de vraag om een Rolex te checken of die echt is enorm vaak gesteld wordt. Grotendeel komt namelijk over horloges waar niks mis mee zal zijn.
De vraag wordt verrassend veel gesteld en gok dat een Schaap of Gassan ze al helemaal vaak krijgt. Of misschien minder omdat mensen die zaken toch meer met nieuw en afstandelijker ervaren
Denk ook.
Ik had me er ook minder druk om gemaakt als het een gerenommeerde verkoper was, zeker hier maar ook via MP. Recensies zeggen een hoop. Echter had deze verkoper die ook niet, en dan ben ik toch sceptisch. Ik ga 1200€ neerleggen voor dit mooie ongedragen horloge, dus dan vind ik de referentiecheck toch het minste wat ik kan doen. Had er inderdaad ook rustig een paar centen voor over gehad. Gelukkig blijkt nu alles überhaupt te kloppen.
Ja, dat is ook wel een beetje een gok dan.
O.k., mooi. Sowieso een mooi horloge! Maar mag ik vragen wat je hiervan overtuigd heeft?
Dat mag zeker!
Wat mij daarvan overtuigd heeft is de combinatie van de mening hier dat de warranty cards wel heel betrouwbaar ogen, en de serienummers die daarop vernoemd staan kloppen volgens de TH warranty pagina
Top! Gefeliciteerd! Heb vandaag m’n F1 chrono om. Super robuust en lekker stoere horloges, dit model. Geniet ervan!
Sinds dinsdag om de pols. Carrera 160th Anniversary, de Silver edition. Dit weekend eens tijd maken voor een NA-topic met meer foto’s.