Beter laat dan nooit toch
Mooie 2000! Nog vaak om de pols?
Zeker Jasper, heerlijk grab and go horloge !
Lekkere vintage vibes maar wel de makkelijkheid en betrouwbaarheid van de Quartz
Schitterend! Aan welk jaartal/periode moeten we denken?
Heel fraai! Ook wel even benieuwd naar wat achtergrond. Thx!
Heerlijk duo
Thanks @Rooms, @TagEd en @Anthony
Betreft een Heuer Autavia 2446C. De C staat voor compressor case (snap back) en was de opvolger van de screw down case (jochen Rindt). Kast meet 40 mm.
Het horloge komt uit 1968 en heeft een Valjoux 72 uurwerk.
Autavia is een samenvoeging van AUTo en AVIAtion. De eerste Autavia’s waren dashboard/pitcock klokken om snelheid te timen. Later werden het polshorloges welke razend populair waren onder autocoureurs van die tijd. Derhalve dragen enkele modellen bijnamen van coureurs zoals Rindt, Schiffert en Andretti.
Dit exemplaar stond al sinds 31 december 2023 te koop op MP met slechte foto’s. Aangezien de verkoper in de buurt woonde heb ik deze week de stoute schoenen aan gedaan. Ik wilde immers ook wel een klokje bezitten, gedragen door de snelste mannen van die tijd die hun leven waagden op het levensgevaarlijk circuit. Episch!
Na een leuk gesprek de loupe erbij gepakt en tot mijn vreugde was de Heuer in topstaat. Moest redelijk diep in de buidel tasten en enkele andere klokjes in de verkoop doen … maar dat is deze zeker waard.
Super blij mee👌🏻. Mooie aanvulling naast mijn Breitling Top Time, Speedmaster reduced en Zenith DeLuca Mk1
Dank je wel de reactie Bart!
Deze Heuer Autavia is echt in een ongekend prachtige staat. Wat een pareltje. Met de andere genoemde horloges, een Top Time Trio
Kijk, daar doen we het voor! Mooi stuk informatie en leuk persoonlijk verhaal! Heel veel plezier ermee en lekker af en toe posten, hier!
Prachtig duo
Gefeliciteerd Bart met deze unieke NA. Dank ook voor de goede achtergrond informatie
Echt waanzinnig mooi Bart!
Heb er ook met een schuin oog naar zitten loeren, maar was voor mij op dit moment niet haalbaar…
Ik heb het te doen met mijn eigen MP vondst voor weinig.
In zeldzaam mooie staat verkerend :
Mogelijk dat iemand weet of hier nog een nieuwe wijzerplaat en wijzers voor te vinden is?!
Nee joh, niet doen! Dit is een mooi vintage exemplaar die ga je toch niet verknallen??
Ik vind hem er ook heerlijk uitzien zoals hij is… maar volgens mij is de plaat al verknald, doordat de 6 en 9 later zijn ingekleurd naar mijn idee…
Ik zie het nu, ja daar lijkt wel wat bijgekladderd ander vintage exemplaar zoeken en dan overzetten?
Misschien weten de jongens van B&O watches iets? @rudiculous
Dat klopt want die horen niet zwart te zijn Ik kan wel kijken voor je of ik heel toevallig wat heb liggen. Verder is niks nieuw te verkrijgen. Er zijn wel aftermarket bezel inserts beschikbaar.