Tag Heuer relumen

Wie weet een adres waar ik deze Tag Spirotechnique kan laten relumen?
En de parel mist ook,wat voor materiaal is dat? Is dit te krijgen nog?

Grt,
Ton

Tritium

Staat namelijk T Swiss made T onderaan.

En dat is inmiddels niet meer toegestaan. Het kan wel worden bijgewerkt met ander lichtgevend materiaal, dat kan evt op kleur gebracht worden met thee (serieus hoor!!).

Dat met thee geloof ik wel Bernard,ik weet dat thee ook gebruikt word voor papieren voorwerpen te verouderen enz.

Maar wie weet een goed adres voor restauratie?

Ten eerste zou ik willen zeggen, wat een superhorloge, de patina is waaanzinnig. Hiermee zou ik meteen willen zeggen nietst te doen aan de wijzerplaat, het missende tritium kun je laten opvullen in dezelfde kleur. Neem even contact om met de horlogemaker van Manbodh in Den Haag, Bas. Hij heeft hier ervaring mee. Ook op het Rolexforum zit een sponsor die dit kan, ik kan alleen de link niet vinden.

Aub geen dingen doen die je niet meer kunt terugdraaien, dat zou zonde zijn bij zo’n mooi horloge

Gr,

Vncnt

Zeemeester Schreef:

Ten eerste zou ik willen zeggen, wat een
superhorloge, de patina is waaanzinnig. Hiermee
zou ik meteen willen zeggen nietst te doen aan de
wijzerplaat, het missende tritium kun je laten
opvullen in dezelfde kleur. Neem even contact om
met de horlogemaker van Manbodh in Den Haag, Bas.
Hij heeft hier ervaring mee. Ook op het Rolexforum
zit een sponsor die dit kan, ik kan alleen de link
niet vinden.

Aub geen dingen doen die je niet meer kunt
terugdraaien, dat zou zonde zijn bij zo’n mooi
horloge

Gr,

Vncnt


Manbodh kan ik,ik woon zelf in Den-Haag.
De Tag is gister verzonden uit Duitsland naar me dus als ik hem binnen heb zal ik langsgaan.
Ik laat ook niet meer er aan doen dan de parel en het tritium bijwerken.
Het uurwerk heeft in duitsland al een beurtje gehad en is het voorzien van een nieuwe ruit!
In ieder geval bedankt voor de tips!

Grt,
Ton

… naar wat close up foto’s van een gerestaureerde Heuer Spiro. http://forumamontres.forumactif.com/forum-de-discussions-sur-les-montres-de-plongee-f11/trio-de-spirotechnique-doxa-600t-auricoste-tag-heuer-t67499.htm

Menno

thieuster Schreef:

… naar wat close up foto’s van een
gerestaureerde Heuer Spiro.
http://forumamontres.forumactif.com/forum-de-discu
ssions-sur-les-montres-de-plongee-f11/trio-de-spir
otechnique-doxa-600t-auricoste-tag-heuer-t67499.ht
m

Menno


Top! (tu)

Wat een mooi ding zeg! Gefeliciteerd(tu)

Zo min mogelijk aan laten doen, je mag best zien dat-ie al wat jaren achter de rug heeft:)

tjvreeken Schreef:

Wat een mooi ding zeg! Gefeliciteerd(tu)

Zo min mogelijk aan laten doen, je mag best zien
dat-ie al wat jaren achter de rug heeft:)

Hier ben ik het mee eens.
De parel op de juiste manier laten invullen (gekleurde lume), net als de wijzers.
Verder zo min mogelijk doen!

Bernard Schreef:

tjvreeken Schreef:


Wat een mooi ding zeg! Gefeliciteerd(tu)

Zo min mogelijk aan laten doen, je mag best
zien
dat-ie al wat jaren achter de rug heeft:)

Hier ben ik het mee eens.
De parel op de juiste manier laten invullen
(gekleurde lume), net als de wijzers.
Verder zo min mogelijk doen!

Als je er dan toch wat aan wil doen dan ben ik het eens met de vorige schrijvers. Wijzers en de parel, maar verder gewoon laten zoals het is.

Ja ik laat er ook niet meer aan doen.
Ik had gister laat nog contakt met de vorige eigenaar en die heeft alleen het uurwerk laten nalopen en het glas vernieuwd.De wijzers wou hij zelf zo houden.

Ik ben nu met een Auricoste Spiro bezig met precies het zelfde verhaal.
Maar volgens mijn is de Auricoste een Tag of is de Tag nou een Auricoste??

Nee Auri is een eigen merk dat nog steeds bestaat. Pas een paar jaar geleden zijn ze opgehouden met het maken van de Auricoste Spiro (en vervolgens gingen de prijzen van gebruikte meteen door het dak!)

Wat ik altijd heb begrepen was Auricoste eerder, dat zie je ook aan de wijzers: ‘gewoner’ dan de Tag Heuer wijzers. Tag had meer voorraad om uit te putten en kon 'm meteen wat chiquer maken.

De banden die standaard werden meegeleverd hebben veelal de tand des tijds niet doorstaan. De MN uitvoering werd bijna direct van de stalen band ontdaan en aan een groene elastieken band gedaan, sommige eigenaren (duikers van de Franse marine) prefereerden de lange velcroband van Omega, die kon je gewoon een paar keer om de mouw van je pak winden en vastzetten (vaak in combinatie met een dieptemeter van… Spiro).

Menno

Blijf ajb van die plaat af! Kijk maar eens naar het prutswerk aan de verpeste plaat van die Tag uit de link van Menno. Je zal je plaat toch zo terugkrijgen, ik zou uit mijn dak gaan:

Vreselijk, wat een zonde.

Henrik Schreef:

Blijf ajb van die plaat af! Kijk maar eens naar
het prutswerk aan de verpeste plaat van die Tag
uit de link van Menno. Je zal je plaat toch zo
terugkrijgen, ik zou uit mijn dak gaan:

http://img21.imageshack.us/img21/1136/tag1e.jpg

Vreselijk, wat een zonde.

Ik ben het helemaal met de voorgaande sprekers eens!

Ook ik heb rondgelopen om mijn Rado Captain Cook te laten relumen (de wijzerplaat en de indexen) maar heb het idee snel laten varen.
Bij zo’n oud horloge hoort gewoon een wat verouderde lume.
Verschrikkelijk hoe die Tag eruit ziet!!

Dus gewoon zo laten!

Heb de Tag net binnen gekregen en als ik goed kijk is het ritium op de grote wijzer er kompleet tussenuit,de wijzer is nu gewoon open.Ook op de ster is er een klein stukje tussen uit.

Dus gewoon zo laten en niks aan laten doen?

De orginele band zat er ook bij,er even opgezet net maar denkl dat ik toch voor rubber gaat.

Mooie band.

Persoonlijk zou ik de wijzers gewoon zo laten! Als je ze gaat inkleuren vallen ze meer (afwijkend!!!) op dan nu. En is dat wat je wilt. Als vergelijking: een Seiko 6105 waar niets aan gedaan is, is ook meer waard dan een 6105 waar aan gewerkt is. En laten we maar zwijgen over Rolexen met waardevolle gebruikssporen die door de dealer tijdens een servicebeurt ongevraagd(!) van nieuwe onderdelen worden voorzien X(

Als je Heuer verder goed is, zou ik 'm gewoon zo dragen. Ik vind 'm mooi.

Over de band: ik draag mijn Auricoste aan een band van gasgasbones.com. Carl (de eigenaar) kan hele mooie dingen voor je maken, zeker in de 20mm lugbreedte-sfeer! Het mooie van zo’n Velcro-band is het feit dat er -net als van zo’n oude Heuer- geen tweede is!

Menno

Je heb ook helemaal gelijk menno,ik laat hem zo wat jullie allen al zeggen.
Ben net even naar me juwelier hier geweest waar ik vast kom en die zei dat ie het zo in kon kleuren voor me maar dat ie het met tegenzin zou doen en dat ie geen pest meer waard was voor een liefhebber.

Dat met een servicebeurt heb ik gehad met een 1675 van me,die had ineeens een nieuwe pepsi bezel er op.Ik zelf vond het wel mooi maar een kameraad van me die werd gek toen ie het zag.De oude (verkleurde)kreeg ik ook niet terug op het moment maar een week later na wat geouwehoer telefoontjes kon ik terug komen en deden ze de oude er op terug.

Prachtig horloge,

Ik heb het idee dat er wat onduidelijkheid bestaat over het inkleuren, dit gebeurt niet met luminova waardoor de gehele klok uit balans is maar de verf wordt gelijk aan het tritium op de plaat en daarmee erg mooi. Laat dit niet bij iedere juwelier doen, zoals ik al eerder aangaf Bas van Mandbodh heeft hier ervaring mee.

In ieder geval heel veel draagplezier met deze schoonheid (zei hij licht jaloers)

vrgr,

Vncnt

Zeemeester Schreef:

Prachtig horloge,

Ik heb het idee dat er wat onduidelijkheid bestaat
over het inkleuren, dit gebeurt niet met luminova
waardoor de gehele klok uit balans is maar de verf
wordt gelijk aan het tritium op de plaat en
daarmee erg mooi. Laat dit niet bij iedere
juwelier doen, zoals ik al eerder aangaf Bas van
Mandbodh heeft hier ervaring mee.

In ieder geval heel veel draagplezier met deze
schoonheid (zei hij licht jaloers)

vrgr,

Vncnt

Ik ga toch even langs bij bas deze week,kreeg gister te horen dat Bas weg gaat uit Den-Haag in het nieuwe jaar,nieuwe locatie zal Utrecht zijn mocht het gerucht waar zijn.Of jerrel mee gaat weet ik niet.