Wow, een Heuer Carrera voor maar 60 euro! En aangezien hij totaal niet lijkt op de andere modellen van (Tag) Heuer moet het wel een uniek horloge zijn. Ongelooflijk.
En die man kreeg 'm als cadeau en wil 'm gewoon aan jou verkopen voor zo’n klein prijsje? Normaal kost een Carrera zo’n 2000 euro en die gekke vintage Carrera’s zijn nog duurder. Nou, kans van de eeuw als je het mij vraagt.
Tuurlijk zullen er mensen zijn die zeggen dat 'ie nep kan zijn, maar die snappen het denk ik niet.
Hij lijkt ook in niets op wat ik terugvindt op bv chrono24.
Maar aangezien ik pas met de hobby bezig ben wou ik de vraag toch maar even stellen onder het mom van “je weet maar nooit”.
Er zijn tenslotte meer mensen die niets met horloges te zien hebben en je kan dan maar toevallig op zo iemand vallen.
Omdat ik uiteraard al argwanend was wou ik de vraag even aan jullie stellen.
Vergeten dus ?
Niet om vervelend te doen, maar oplichters leven van mensen die zeggen: agh…het is een gokje waard, wie weet heb ik mazzel.
Iedereen, ook als je niks met horloges hebt, kan even Googlen naar Heuer en dan zie je al snel dat je meer kan vragen dan 60 euro. Als het echt is, tenminste.
Ik zou websites als chrono24 en dergelijke iets minder gaan gebruiken en websites als ranfft.de iets meer. Ook een beetje de basis van uurwerken bestuderen kan geen kwaad.
@ vintage.
Ik ben aan het studeren/bijleren hoor.
Het is met die intensie dat ik ook de vraag durvde te stellen.
Er zijn dan weer andere dingen waar ik misschien wel net iets meer vanaf weet en ik zal die kennis altijd met anderen delen.
Afspraak gaat idd niet door.
Bedankt voor jullie tips.B
Het is geen aanval hoor. Met de beste bedoelingen.
Ikzelf ben ook nog niet zo lang bezig met dit alles Het zijn tips waar ik zelf veel aan heb gehad en nog steeds veel aan heb.
Daar is het forum voor toch? Met elkaar kennis, ervaringen, mooie aankopen en teleurstellingen delen
Zonder gekheid: Vaak wel leuk die “is this real” topics op de diverse fora. Gewoon elkaar een beetje helpen toch, ik moet me ook telkens inlezen in een bepaalde serie als ik weer iets leuks ben tegengekomen.
Helaas ken ik nog maar een paar merken/modellen en heb ik ook nog heel veel te leren.