Tag heuer vraagje

vraagje: klopt het dat tag heuer geen eigen fabriek heeft
en eta in laat bouwen
in een fabriek ergens in de wereld?
maw: gewoon een label maar eigenlijk alleen opdrachtgever en thats it?
gaat er niet over of ze mooi of goed zijn of niet.
alleen of ze werkelijk een eigen fabricage hebben of niet
thanks
willem

Volgens mij haal je een aantal dingen door elkaar,

Tag Heuer maakt over het algemeen gebruik van ETA werken.
ze zijn dus geen manufactuur, wat de meeste merken niet zijn.
Heel veel merken, waaronder inderdaad Tag Heuer, IWC en bijvoorbeeld breitling, kopen uurwerken in, werken deze bij en plaatsen deze in hun eigen horloges, welke ze wel zelf maken.
Tag maakt wel zijn eigen kasten, wijzerplaten en banden (gedeeltelijk ook ingekocht, zoals ook weer bij meer merken.)

Ik hoop dat dit voldoende antwoord is op je vraag

Iwc maakt een aantal uurwerken wel zelf

denk maar aan het pellaton uurwerk in de big pilot en de portugieser

ook tag heuer is met een eigen uurwerk in de weer met zogenaamde riemoverbrenging ipv tandwielen

value=“http://www.youtube.com/v/r7yiGL49Zs0&hl=nl&fs=1”><param

thanks
maar wat haal ik door elkaar dan?
anders gesteld:
ik vraag me af wat ze zelf maken
ergens ooit gelezen -dacht ik- dat th niets zelf maakt
rolex maakt eigen movements op enkele uitz. na

WillemH Schreef:

Volgens mij haal je een aantal dingen door
elkaar,

Tag Heuer maakt over het algemeen gebruik van ETA
werken.
ze zijn dus geen manufactuur, wat de meeste merken
niet zijn.
Heel veel merken, waaronder inderdaad Tag Heuer,
IWC en bijvoorbeeld breitling, kopen uurwerken in,
werken deze bij en plaatsen deze in hun eigen
horloges, welke ze wel zelf maken.
Tag maakt wel zijn eigen kasten, wijzerplaten en
banden (gedeeltelijk ook ingekocht, zoals ook weer
bij meer merken.)

Ik hoop dat dit voldoende antwoord is op je vraag

Ik denk niet dat TAG Heuer een eigen kasten- , wijzerplaten- en/of bandenfabriek heeft.
In die zin klopt het dus niet wat je zegt.
Volgens mij worden b.v. de kasten in opdracht, en exclusief voor het merk, gemaakt in een externe kastenfabriek.
Als een kastenfabriek een afdeling “TAG Heuer” heeft (voorbeeld) dan wordt door het merk zelf al snel gezegd dat ze een eigen kastenfabriek hebben.

Zoals zoveel merken, maakt ook TH niet alles zelf. Stel je dit als eis, dan zal je moeten beginnen met kijken bij Rolex, Patek, AP e.d. als ik me niet vergis. Moet je wel een paar duiten extra apart houden en zelfs dan heb je niet 100% ‘inhouse’ werk.

Moraal: ‘geleende uurwerken’ en of andere onderdelen kunnen tezamen kwalitatief een prima horloge vormen. Ook bij Tag zal dat geen probleem zijn, mijns inziens.

Succes ermee,

MP

Dit heb ik me ook afgevraagd. Op diverse fora lees ik dat TAG niet positief wordt opgevangen door de horlogeliefhebbers, zogenaamd omdat ze alleen maar ETA’s hebben. Stomme lariekoek want TAG is absoluut niet de enige.
Compleet manufactuur zijn is gewoon heel moeilijk realiseerbaar.

Zelf ben ik helemaal gek op TAG. Alle modellen spreken me erg aan en ik heb er zelf twee waar ik uitermate tevreden mee ben. Ook al zou TAG alles uitbesteden, dan toch zou het mij niets uitmaken, want of je nou je eigen fabriek hebt of je laat het doen. Toch weinig verschil. Vaak (net als in de autobranche) zijn het meer financiele zaken die ten grondslag liggen aan het uitbesteden van productie.

Buiten de vraag om, het enige jammere van TAG vind ik hun marketing op sommige punten. De zoveelste limited edition bijvoorbeeld.

Wat een enorm gaaf uurwerk, die ‘belt drive’!
En die muziek erbij is ook heerlijk, Zartuthustra meets Shaft :slight_smile:

Groeten,

Martin