mijn opa is een tijdje terug overleden en nu heb ik een horloge geerfd, ik heb er een taxatie op proberen te krijgen, maar dat ging niet zo soepel (de taxateur in kwestie taxeerde het horloge op 1200 euro en wou er direct 1500 voor betalen omdat zijn vader ook altijd zo’n horloge droeg, dat wekte bij mij argwaan en nu probeer ik een echte taxatie te krijgen)
het horloge is een Tag Heuer met alle papieren, doosje en cerificaat. het horloge is volgens mijn moeder uit ongeveer 1950-1960. het horloge zelf is de band van kapot. ik heb hem nog wel maar hij ligt eraf.
als er iemand is die mij ongeveer de prijs van dat soort horloges uit die tijd kan geven zou ik daar heel blij mee zijn en/of een plek waar ik wel een goede taxatie kan krijgen.
Een certificaat (chronometer?) bij een horloge voegen is niet iets dat ze in de jaren '50 en '60 al deden. Da’s typisch jaren '80/'90 marketing, of later. En staat er inderdaad “TAG” op de wijzerplaat? Dan is-ie van na 1984, dat schreef Bas terecht al. Foto’tje, heel graag!
ja dat weet ik, en zoals iemand anders ook al zei bestaat het sinds 1984. maar het horloge komt 100% uit de jaren '60. ik zal maandag een foto regelen. het ligt nu namelijk in de kluis dus kan er niet bij
Juist. Het gaat even om de toevoeging TAG vanaf 1984. Dat er oudere Heuers bestaan wisten wij ook wel hoor. Techniques d’ Ávant Garde, een Frans bedrijf, nam het merk in 1984 over van eigenaar Jack Heuer.
okay, ik ben niet echt into horloge’s ik heb er een geerfd. ik ben niet van plan hem te verkopen. wou alleen de prijs weten. ik zelf vind het een erg mooi horloge. weet iemand waar ik een originel band kan krijgen
De beste site wat Heuer aangaat wat mij betrefd maar ik ben ook heel benieuwd hoor! Maar als de taxeur een taxatie opmaakt heeft ie er toch wel een type of model# er bij gezet,zoniet is de taxatie waardeloos.
ja dat weet ik, en zoals iemand anders ook al zei
bestaat het sinds 1984. maar het horloge komt 100%
uit de jaren '60. ik zal maandag een foto regelen.
het ligt nu namelijk in de kluis dus kan er niet
bij