Tag heuer

Was gisteren even in Arnhem aan t rondlopen in de binnenstad , en zie bij een juwelier daar mijn oude liefde. ( 2 jaar geleden laten komen bij lokale juwelier , maar na passen toch net te grof voor mijn polsje )
Toch zeker 20 minuten staan te gapen ,:~ vind m ERG mooi, 2 jaar geleden was ik voor de zwarte wijzerplaat gegaan , maar nu vind ik de blauwe mooier.
Blijkbaar is dit HET model voor mij. meer eten misschien zodat mijn polsen dikker worden :wink:
Wat vinden jullie van dit model ???

Ik vind alleen de schakels mooi, die bezel is een grote misser. Doet me denken aan een Vostok Amfibia. Tevens te grof voor je pols :wink:

Ziet er niet verkeerd uit.

Mijn beste,

Nee, zo op het eerste gezicht doet deze TagHeuer mij niets.
De wijzerplaat die vind ik nog wel gaan,
doch de bezel en de stalen horlogeband vind ik niet mooi!!

Misschien zou ik dit horloge eens in het echt moeten zien om het de waardering te geven die het wellicht toekomt.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

ik vind de chrono mooier
ik heb de oude versie van de link(al 15 jaar draag ik die in de week elke dag)en nog steeds verliefd
Die band is vele meer afgerond
Deze band vind ik wel mooi hoor
Ik denk trouwens dat die kast wel kleiner is misschien past die beter bij je pols

Grtz,

Wijzerplaat: ja!
Kast: prima
Bezel: nou oke
Band: hè getver…

De combinatie wijzers + indices + datumvenster vind ik wel weer heel mooi.

Niet perse mijn ding dus.

split-time Schreef:

Bezel: nou oke
Band: hè getver…

De band is raison d’etre van dit horloge. Maar mooi kan ik het ook niet vinden.
Al met al een vrij hoog TAG Heuer goes Breitling gehalte.

Ik vind alleen de kleur van de wijzerplaat mooi. De rest is tamelijk anoniem. De band daarentegen is opvallend maar (imho) te grof.

Ik hou wel van Tag’s :~

Alleen bij deze vind ik de indexen en wijzers veels te glimmend. Een zilveren randje is OK maar geheel glimmend is me too much. “chrome won’t bring you home” :slight_smile:
Wat ik wel weer erg mooi vind is de rand met miliseconden indexen (noem je dat zo?)

Heb zelf deze Tag, en geloof me in het echt is het horloge veel mooier dan op de foto, wat denk ik ook geldt voor het horloge waar Sander het over heeft.

De band draagt trouwens heerlijk .

Vind eerlijk gezegd de blauwe wijzerplaat niet mooi bij dit model, maar ja smaken verschillen.

Groet,

Chris

lance_explorer Schreef:

Wat ik wel weer erg mooi vind is de rand met
miliseconden indexen (noem je dat zo?)

Ik tel 3 streepjes tussen de seconde-markeringen, dus het zijn kwart-secondes. Ook logisch gezien het gebruikte uurwerk Calibre 5 (ook wel bekend als de ETA 2824-2), wat een 4Hz uurwerk is.

De Link is, mede door de band, mijn favoriete model van Tag.
Ik denk dan ook dat je hier zeker geen miskoop aan doet.

Ik heb die van mij (link-chrono) al een paar jaar en daar komen er zeker nog een paar bij.
Vooral de fantastische band en het Valjoux uurwerk maken het dragen altijd weer een genot.

In t echt is deze Tag vele malen mooier dan van de foto , de enige minpuntjes aan dit horloge vind ik dat de bezel erg bevattelijk lijkt voor krasjes en andere beschadigingen , dit was ook de reden dat ik er uiteindelijk niet voor gegaan ben , tevens door de grofheid van de bezel.
De link band vind ik nu juist een van de mooiste zaken van het horloge, bij de nieuwere modellen wordt de band vlakker en ietwat hoekiger.
:)-D

lencoth Schreef:

lance_explorer Schreef:


Wat ik wel weer erg mooi vind is de rand met
miliseconden indexen (noem je dat zo?)

Ik tel 3 streepjes tussen de seconde-markeringen,
dus het zijn kwart-secondes. Ook logisch gezien
het gebruikte uurwerk Calibre 5 (ook wel bekend
als de ETA 2824-2), wat een 4Hz uurwerk is.

Zouden er dan geen 7 streepjes horen te staan ??? of snap ik m niet ??

Heb helemaal niks met Tag Heuer, maar deze raakt me meteen! Erg mooi!

Ga hem toch maar eens op internet opzoeken!

Nieuwe (Tag) Heuers vind ik niks. De oude Heuers daarintegen zijn prachtig.

meziya Schreef:

Nieuwe (Tag) Heuers vind ik niks. De oude Heuers
daarintegen zijn prachtig.

Ja , oudere modellen trekken mij ook meer aan , ben aan t wachten tot ze weer mooiere gaan maken, van de nieuwste collectie ben ik niet erg gecharmeerd.

Deze Link doet mij ook niet veel. Zoals zo vaak gezegd, zijn de oude Heuers erg mooi. Als je dan toch voor een Heuer gaat, doe me een lol en neem de klassieke blauwe chrono Monaco! Die vind ik dan weer wel mooiiii!! Succes met je keuze.

Ben niet van plan om m te kopen , ( te grof voor polsjes ) dit is alleen t model waar ik telkens op terugval qua uiterlijk .

Das jammer. Niet mijn smaak maar is ie er niet kleiner?