Tag heuer

Hallo,

Vorige week heb ik een nieuwe tag heuer Carrera gekocht, nl de Monaco editie
http://www.tagheuer.com/html.php/int-en/thecollections/menswatches/watches/carrera/products/calibre16daydateautomati/ProductSheet/cv2a1f-ft6033
Dit is mijn 2de tag, sinds 1999 een kirium in mijn bezit.
Verder heb ik nog een g-shock.
Ik volg nu al een tijdje de forumberichten en ik vind dat er weinig over tag heuer wordt gesproken. Heeft dit een specifieke reden, spreken de modellen jullie niet aan, zijn het minder goeie horloges of hebben weinig forumleden er 1 in bezit?

Groetjes,
Alexander

Nee hoor, niks mis mee, al jaren deze:

Welkom op het forum.

Groet
Herman

Op de een of andere manier zijn ze hier inderdaad niet erg populair. De resale value is ook erg snel verdampt. Ik zit er niet mee want ik verkoop de mijne niet. Was mijn eerste dure horloge en al 20 jaar in bezit.

Dat wist ik niet, waarom is dat?
Ik verkoop mijn horloges toch niet, ik zie dit niet als een investering.

Welkom op 't forum, gefeliciteerd met je nieuwe klok!
Foto’s van je nieuwe en ouwe Tag Heuer?
Schitterend merk. Ook mijn eerste ‘echte’ klok, ooit.
Wat betreft restwaarde, ach vind dit wel meevallen. Ja er zijn merken die waardevaster zijn. Maar ja, vind dat niet het allerbelangrijkste.
Veel plezier hier!

Proficiat met je nieuwe aanwinst!

Hoe het komt dat er niet zo veel over wordt gesproken? Geen idee, want op technisch gebied maken ze dingen waar ik respect voor heb. En de modellen zien er ook leuk uit.

Doch zijn voor mij ook overwegingen te maken. Zo probeer ik sinds een tijdje verschillende soorten/types/modellen horloges te kopen ipv “meer van hetzelfde”. En als ik dan kijk naar bijvoorbeeld de Carrera en de Speedmaster, dan zitten ze voor mij kwa looks & type in dezelfde hoek, maar trekt de Speedmaster me toch meer aan. En zo zijn er meer modellen waarbij ik dat heb.

Doch er is er 1 die voor mij typisch Heuer is, en andere same-look klokjes dat gevoel niet kunnen evenaren, en dat is de Monaco. Ben er ook zeer content mee.

Een vraagje, hoe krijg ik mijn foto’s in een bericht ?

marnix.moed Schreef:

Doch er is er 1 die voor mij typisch Heuer is, en
andere same-look klokjes dat gevoel niet kunnen
evenaren, en dat is de Monaco. Ben er ook zeer
content mee.

Yep, de Monaco is wel een erg iconische klok. Hoewel ik op een mooie Aquaracer ook niet spuug!:smiley:

Heb zelf een aantal Tag Heuers en moet zeggen dat het merk mij goed bevalt, sportief en niet te opzichtig…

Gantoise Schreef:

Een vraagje, hoe krijg ik mijn foto’s in een
bericht ?

Plaatsen van foto’s gaat als volgt:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Tag Heuer vind ik een fraai merk, het eerste mechanische horloge wat ik kocht is er één, draag de klok nog steeds met enige regelmaat.

(sorry voor de haren)

Altijd tevreden geweest, misschien het verkeerde publiek hier? Een Monaco zou ik graag nog eens willen toevoegen aan mijn collectie.

Eric

Niets mis mee, Tag Heuer. Heb jarenlang een blauwe Monaco gehad, laatst verkocht omdat ie met het groeien van mijn collectie toch te weinig draagtijd kreeg. Maar inderdaad, de Monaco (vooral toch de blauwe met witte subdials naar mijn mening) is een ikoon.

Mooi merk! :~
Heb een Tag Heuer 2000 quartz als dagelijkse beater. En voor de toekomst staat er een F1 of een Aquaracer op m’n wensenlijst.

Goedemiddag,

TAG Heuer schijnt niet heel erg populair te zijn op dit forum, ik heb het idee dat de meeste forumleden meer hebben
met Rolex, Omega, Panerai en Seiko (niets mis mee overigens).

Ik heb zelf 2 TAG’s (een Link Caliber 16 chrono automaat en een Aquaracer 500M automaat) en draag ze met veel plezier.
Sorry voor de slechte foto, ik moet eens de tijd nemen voor een betere :wink:

lance_explorer Schreef:

Mooi merk! :~
Heb een Tag Heuer 2000 quartz als dagelijkse
beater. En voor de toekomst staat er een F1 of een
Aquaracer op m’n wensenlijst.

Ook jarenlang een Tag Heuer als dagelijks horloge gedragen. Bijzonder fijne klok van een mooi merk dat tenminste niet iedereen droeg. Tegenwoordig zie je ze wel wat meer. Maakt verder niet zo heel veel uit, natuurlijk.
Zou m’n bescheiden horlogeverzameling nog wel 'ns willen uitbreiden met een nieuwe Tag Heuer. En een F1 is dan idd wel leuk, maar ik wil eigenlijk geen quartz meer kopen. Een Aquaracer automaat is dan ook de beste kanshebber; als het financiële klimaat weer wat opknapt, tenminste…:(:wink:

Ik moet zeggen dat mijn eerste liefde een Omega Seamaster Prof. was, maar dat een TAG Heuer 3OOO op een goede tweede plaats kwam. Doch beide waren toen te duur voor mijn budget als 16-17 jarige.

Een TAG Heuer 2000 kwam wel in mijn bereik en was mijn streefdoel maar toen veranderde het model enigszinds en ging de prijs van het horloge plots sterk omhoog. Dat leek me zo kunstmatig en plat commercieel dat ik er op afknapte.

Toen ik me begon verdiepen in gangwerken en meer leerde over horloges, begon ik in te zien dat het bij TAG Heuer vooral draaide om marketting. De horloges die ik toen kon betalen waren eigenlijk heel basic gangwerkjes verpakt in fraaie kasten en gepushed door sportidolen en prachtige reclamecampagnes.

Ondertussen heb ik mijn Omega SP 300m.

Laat ik nu vooral verlekkerd zijn op IWC (de oude Aquadiver, Ingenieurs en flieghers), om dan via een gefilmde uitzetting van de baas van IWC te horen hoe ze hun klanten redelijk wat kunnen aanrekenen omdat ze dromen verkopen. Bovendien weten ze dat er nog een redelijke groeipotentiaal in de prijzen zit. Nu, als ik dat hoor besef ik terug dat ik me laat vangen en vraag ik me af waarom ik niet tevreden kan zijn met een Speedbird.

Maar om terug te komen op TAG Heuer, misschien zijn er anderen die de zelfde “evolutie” hebben meegemaakt en zeg maar, TAG Heuer met andere ogen zijn gaan bekijken eens ze weten wat er in het horloge zit.

Hoewel ze nu zelf calibers zijn gaan maken.


Mijn 1ste Tag, kirium Quartz : heeft mij al 13 jaar goeie dienst bewezen


Mijn nieuwe Tag Carrera Monaco grand prix automatic


Een van de eerste g-chocks


Alle 3 samen


Bont allegaartje van oude horloges tijdens mijn jeugd

Een poging om mijn collectie met jullie te delen

Alexander

Klopt, de nieuwe aquaracer 2012 spreekt mij zeker aan.
Mijn volgende horloge zal waarschijnlijk een duiker worden,
Eerst nog een beetje sparen :slight_smile:

TagEd Schreef:

marnix.moed Schreef:


Doch er is er 1 die voor mij typisch Heuer is,
en
andere same-look klokjes dat gevoel niet kunnen
evenaren, en dat is de Monaco. Ben er ook zeer
content mee.

Yep, de Monaco is wel een erg iconische klok.
Hoewel ik op een mooie Aquaracer ook niet spuug!:smiley:

Aquaracer… Google… ah! :wink: Sorry, maar zo diep zit ik niet in de verschillende modellen van een merk. Zo ben ik fan van Seamasters (en beginnend Speedmaster), maar de Constellation modellen enzo zeggen me weinig.

Bij Tag Heuer denk ik aan Monaco, Link en Kirium.

TAGHeuer wordt niet alleen op dit forum “ondergewaardeerd” maar ook op bijv. TZ-UK en Watchuseek. Heuer (dus pre-TAG) wordt daarentegen hoog gewaardeerd.