Tag heuer

h_j_r_ Schreef:

Iemand Breaking Bad season 5 al aan het volgen?
Walter White is van de Casio calclator af en
draagt een Tag Heuer Monaco :smiley:

Best leuk zo’n Casio calculator, hoor. Maar dat is toch wel een heel behoorlijke ‘upgrade’, qua horloge!:wink:
Ik volg die serie niet, maar zag laatst dat Al Pacino er een droeg in de film 88 minutes (2008) en Jason Statham in The Bank Job (2008). Verder maakt de Monaco een appearance in xXs (2002), Threshold (2005), Alvin and the Chipmunks (2007), Speedracer (2008) en Fast Five (2011). (:# Wat is dat internet toch een mooie uitvinding:D) Uiteraard was het Steve McQueen die de Monaco z’n sterrenstatus bezorgde met de film Le Mans (1971).
De Monaco is misschien wel de meest populaire (Tag) Heuer ooit.

Helemaal niks mis mee. Integendeel, ik heb zelf ook een Tag Heuer Monaco LS Calibre12
Loop perfect en is ook één van mijn favorieten

Grt, Martin

Breaking Bad is geweldig. Hierdoor heb ik mijn Casio calculator watch gekocht. Wel balen dat ik nu moet sparen voor een Tag Heuer Monaco. :smiley:
Hier wat plaatjes uit de serie.




Anthony Bourdain heeft er ook één.

James Franco in Pineapple Express…Ook mooi op staal.

dreski Schreef:

James Franco in Pineapple Express…Ook mooi op
staal.
http://watchesinmovies.info/img/f/PineappleExpress
_Unknown.jpg

Huh, heeft ie nu een Speedmaster bandje? :+

Ben zelf al jaren een TAG-liefhebber. De Aquaracer was mijn eerste dure horloge en een jaar later kocht ik mijn eerste automaat, tevens een Aquaracer. Beide waren naar zeer grote tevredenheid maar ben uiteindelijk toch overgestapt op Omega. Waarom? Ik ben op een of andere reden erg merktrouw. Ik sluit een nieuwe TAG Heuer nooit uit, maar toch is er iets wat mij irriteert aan TAG en dat is de marketing en het te grote aanbod quartz-horloges. Nou vind ik absoluut niks mis met quartz, maar neem bijvoorbeeld de Monaco. Zoals ik hier lees is er grote belangstelling voor en ik vind het ook een prachtig horloge. Daarom schrok ik zo dat ze met een Monaco-quartz zijn gekomen. Idem voor de grote Aquaracer 500M en een model van de Carrera; zonde!
Om te vergelijken met concurrent Omega zouden ze beter de topmodellen in het segment alleen met automaat moeten leveren.

RogierJ Schreef:

Ben zelf al jaren een TAG-liefhebber. De Aquaracer
was mijn eerste dure horloge en een jaar later
kocht ik mijn eerste automaat, tevens een
Aquaracer. Beide waren naar zeer grote
tevredenheid maar ben uiteindelijk toch
overgestapt op Omega. Waarom? Ik ben op een of
andere reden erg merktrouw. Ik sluit een nieuwe
TAG Heuer nooit uit, maar toch is er iets wat mij
irriteert aan TAG en dat is de marketing en het te
grote aanbod quartz-horloges. Nou vind ik absoluut
niks mis met quartz, maar neem bijvoorbeeld de
Monaco. Zoals ik hier lees is er grote
belangstelling voor en ik vind het ook een
prachtig horloge. Daarom schrok ik zo dat ze met
een Monaco-quartz zijn gekomen. Idem voor de grote
Aquaracer 500M en een model van de Carrera; zonde!

Om te vergelijken met concurrent Omega zouden ze
beter de topmodellen in het segment alleen met
automaat moeten leveren.

Sorry hoor maar wat is daar nu zonde aan? Er zijn nu eenmaal heel veel mensen die een quartz prefereren boven een automaat. En Omega heeft ook een quartz Aqua Terra. Ook vreemd dat je bij een merk weg gaat omdat ze te veel quartzmodellen verkopen. Je hoeft ze toch niet te kopen?

Sorry hoor maar wat is daar nu zonde aan? Er zijn
nu eenmaal heel veel mensen die een quartz
prefereren boven een automaat. En Omega heeft ook
een quartz Aqua Terra. Ook vreemd dat je bij een
merk weg gaat omdat ze te veel quartzmodellen
verkopen. Je hoeft ze toch niet te kopen?

Er staat nergens dat ik nooit meer een TAG zal kopen hoor. Ik ben nogsteeds groot liefhebber en volg ze altijd. Toch vind ik de dingen die ik noem jammer.

RogierJ Schreef:

Sorry hoor maar wat is daar nu zonde aan? Er
zijn
nu eenmaal heel veel mensen die een quartz
prefereren boven een automaat. En Omega heeft
ook
een quartz Aqua Terra. Ook vreemd dat je bij
een
merk weg gaat omdat ze te veel quartzmodellen
verkopen. Je hoeft ze toch niet te kopen?

Er staat nergens dat ik nooit meer een TAG zal
kopen hoor. Ik ben nogsteeds groot liefhebber en
volg ze altijd. Toch vind ik de dingen die ik noem
jammer.

Vond je het ook jammer toen de smartphones en de Bluray spelers uitkwamen? :wink:

Het grappige is dat het automatische ETA uurwerk in mijn Monaco middels moderne computertechnieken is ontworpen en geproduceerd. Het kost bovendien een drol.
Hoogstaande quartz uurwerken van bv Breitling zijn echt moderne doorontwikkelde uurwerken, en zeker niet goedkoper volgens mij dan de in massa’s geproduceerde automaten.

dreski Schreef:

Vond je het ook jammer toen de smartphones en de
Bluray spelers uitkwamen? :wink:

Neehoor, prachtige vindingen! Ik geniet als filmliefhebber vooral van laatstgenoemde. :slight_smile:

RDK Schreef:

Gantoise Schreef:


Die aquaracer 500m vind ik een mooi horloge,
misschien wel mijn volgende

De afgebeelde Aquaracer 500M is het “oude” model,
dit is nog wel volop verkrijgbaar. De mijne heb ik
sterk afgeprijsd gekocht bij een officiële
dealer.

Er is inmiddels een opvolger uitgebracht met wat
rondere vormen en een keramische bezel. Hij doet
sterk denken aan de Omega Seamaster Planet Ocean.

Persoonlijk vind ik het oude model mooier, wat
minder “mainstream”. Vooral de rubberen bezel met
RVS inleg, de datum met loupe op 9 en de
verspringende
schakels in de band springen in het oog. Kwestie
van smaak, zullen we maar zeggen…

http://www.calibre11.com/2012-tag-heuer-aquaracer-500m-ceramic/

en

ook heel mooi! Vooral de blauwe :slight_smile:

marijn Schreef:

Het grappige is dat het automatische ETA uurwerk
in mijn Monaco middels moderne computertechnieken
is ontworpen en geproduceerd. Het kost bovendien
een drol.
Hoogstaande quartz uurwerken van bv Breitling zijn
echt moderne doorontwikkelde uurwerken, en zeker
niet goedkoper volgens mij dan de in massa’s
geproduceerde automaten.

Ja, maar rond mechanische uurwerken hangt nu een soort romantische zweem van historie, ouderwetse ambacht en vakmanschap. Het is vooral emotie, want een quartzuurwerk is (vrijwel altijd) nauwkeuriger, vraagt minder onderhoud en is (vrijwel altijd) goedkoper in aanschaf. Toch wordt mechanisch tegenwoordig hoger gewaardeerd dan quartz. Ik zeg expres ‘tegenwoordig’, omdat het heel weinig had gescheeld of het quartzuurwerk had het mechanische volledig uit de markt gedrukt.
Het bewijs van de hogere waardering voor mechanisch ligt 'm bijvoorbeeld in het feit dat serieuze horlogeverzamelaars met een collectie die alleen uit quartzhorloges bestaat uiterst zeldzaam zijn. Andersom is een ander verhaal.:slight_smile:

RogierJ Schreef:

Sorry hoor maar wat is daar nu zonde aan? Er
zijn
nu eenmaal heel veel mensen die een quartz
prefereren boven een automaat. En Omega heeft
ook
een quartz Aqua Terra. Ook vreemd dat je bij
een
merk weg gaat omdat ze te veel quartzmodellen
verkopen. Je hoeft ze toch niet te kopen?

Er staat nergens dat ik nooit meer een TAG zal
kopen hoor. Ik ben nogsteeds groot liefhebber en
volg ze altijd. Toch vind ik de dingen die ik noem
jammer.

Snap het wel. Ergens heb ik ook zo een ‘scheve’ kijk op iets… hou je hart vast, maak je borst maar nat: SEIKO!
Om specifieker te zijn, de Seiko’s in het hogere segment, als GS, Spring Drive, Credor. Het is hier een beetje andersom. Wil niet aan 't hogere segment door de ‘gewone’ Seiko’s.

Misschien voelt het voor je aan dat een duur merk met het toepassen van quartz een soort downgrade doormaakt.

Wat mij ook erg verbaast aan TAG Heuer is dat hun site vrijwel nooit up to date is. De huidige generatie Aquaracer 300m bestond al maaaanden en was op diverse sites te koop, maar stond al die tijd nog niet op de site. Er is ook niets te lezen over de nieuwere Aquaracer (tevens een van de allermooiste!).
Derhalve gebruik ik ook altijd de site www.authenticwathes.com om hun collectie bij te houden.

Ook de vaagheid omtrent de uurwerken verbaast me. Toppunt was toch wel dat verhaal van hun inhouse caliber 1887. Niks mis mee dat er bij een ander merk om de hoek is gekeken, maar dat een CEO zich op een forum gaat verantwoorden na weerstand van horlogekenners. Dat vond ik wel een beetje vreemd.