Beide merken spreken mij wel aan (TAG inderdaad met de racehistorie).
Het probleem bij deze beide klokken is dat ze eigenlijk niet te vergelijken zijn.
De TAG is modern, strakke vormgeving met staal/rubber gecombineerd. Gewoon een stoere klok. Helemaal niets mis mee.
De Hamilton is elegant, leuke verwijzingen naar de luchtvaart met data NATO-alfabet achterop (hoewel iedereen die natuurlijk al uit zijn hoofd kent - althans de generatie die nog he leger in moest). Grote plus hier vind ik het mechanische uurwerk.
Wat mij wel opviel is dat je schreef dat je ‘viel als een blok’ voor die Hamilton. Heb je beide horloges al omgehad, dat moet gewoon gelijk goed voelen. Gewoon even doen, dan weet je gelijk welke je voorkeur heeft.
Beide horloges zijn geen miskoop in mijn ogen, je zult jezelf gewoon af moeten vragen of je gaat voor een strak technisch horloge of een elegante klok.
Niet echt een advies dus, maar hopelijk heb je er wel wat aan
De Hamilton geeft je veel meer waar voor je geld. Ik houd ook van Tag Heuer maar heb echt iets tegen die “goedkope” lijn van Tag Heuer. Ik vind die plastic bezelring zo goedkoop staan en dan moet je er toch nog 750 euro voor neertellen. Ik zou dan echt even doorsparen voor een mooie aquaracer. Het oude model is denk ik voor zo een 900 euro wel te krijgen. Mijn advies is doorsparen of de Hamilton kopen. Van de weinige analoge horloges die ik nog heb zijn dit toch nog wel de mooiste…Je kan met beide merken niet misgaan.
succes met je keuze…
Dank voor alle reacties! Ik zie een goede rode lijn.
Qua uurwerk - mechanisch immers - slaan jullie de Hamilton over het algemeen iets hoger aan. Dat heb ik zelf ook wel.
Merktechnisch af en toe de Tag wat meer. Heb ik ook.
Het zijn heel verschillende modellen.
Ik zou zonder meer een duurder model van Tag willen, maar financieel vind ik dat ff te gek worden. Prioriteiten enzo. Dus het is de F1 of niet. Ik kan ook de chrono krijgen voor 750 bij een juwelier in Amsterdam. Alleen vind ik die weer minder mooi. Normaal ben ik erg van de chrono’s, maar vind deze nogal druk met veel tekstjes en kleurtjes. Gewoon net niet. Heb ik wel vaker bij de Tag-modellen.
Dan nog een vraag. Ik zie de Tag voor omgerekend 550 euro op Amazon.com. Heeft iemand ervaring met horloges daar bestellen? Of via een andere - wel - goede site? Ik ben toch ietwat huiverig om ff zo’n bedrag naar de andere kant van de wereld over te maken en te hopen op op goede afloop.
over Amazon.com kan ik je niet verder helpen, ik weet alleen dat het wel een redelijk bekende is. verkopen ook cd’s en dergelijke dacht ik.
Persoonlijk zou ik niet voor de tag gaan, vind hem wat goedkoop ogen zoals dreski al zij. de Hamilton zou mijn voorkeur hebben, mede door het mechanische uurwerk.
Dank! Duidelijk… Maar iemand een vertrouwde site voor kopen van dit soort horloges? In Nederland kan ik inmiddels de Tag voor 675 krijgen. Het prijsverschil met de Hamilton is dus kleiner aant worden.
Ga beide horloges eens passen, en dan ook de TAG met stalen band.
Persoonlijk vind ik de TAG (zeker op staal) een veel fijnere klok on te dragen, de Hamilton zat mij gewoon niet prettig.
Enige nadeel is inderdaad quartz…
Maar mijn TAG heb ik ondanks dat nog steeds terwijl de Hamilton allang verkocht is.
Goed idee! Ga vanmiddag toch ff langs de juwelier om te passen. Daar hebben ze nog een chrono staan met zelfde band en afmeting. Hè wat is dit toch een fijn dilemma
Ik denk dat een Tag Heuer wel meer naamsbekendheid heeft,als je daar gevoelig voor bent is dat misschien iets om over na te denken.
Ik heb ze trouwens alle 2 gehad.
Een Tag Heuer Carrera Chrono , Hamilton Chrono Vintage en een Hamilton GMT.
Ik moet zeggen vooral die vintage Hamilton was prachtig.
Besluit is gevallen. Heb de Tag nog even gepast en viel toch tegen ten opzichte van de Hamilton. Kast is niet zo mooi stevig als de Hamilton, die beazel is ook net te plasticachtig en als geheel voelde de Hamilton beter. Dus gekocht en nu om de pols. Wat een prachtding. En die Tag komt er nog wel. Volgende project Dank iedereen voor meedenken!