Tag of Hamilton?

Goedenavond,

Ik wil een beroep doen op jullie kennis. Als cadeautje aan mezelf wil ik mezelf na jaren weer trakteren op een mooie klok. In eerste instantie dacht ik aan Tag omdat ik al jaren enorm fan van het merk ben vanwege de autosportachtergrond. Vanwege mijn niet astronomische budget dacht ik aan deze:

http://www.tagheuer.com/the-collection/tag-heuer-formula-1/men/thf1-grande-date/index.lbl?w=WAH1010.BT0717

Omdat de Tag-verkoper in mijn stad ermee kapte, keek ik wat verder en kwam deze tegen.

http://www.siebeljuweliers.nl/stalen-herenhorloge-met-stalen-band-6724.html

Een heel ander merk, maar ik viel er ook voor als een blok. Heb me nog kunnen inhouden en ga er nachtje over slapen. Maar ik wil toch een beetje gefundeerd kiezen. De Hamilton is niet het merk waar ik al zo lang van droom, maar het is wel een automaat en dat vind ik wel erg gaaf. En eigenlijk is het ook net een iets sjieker klokje, Wat zeggen jullie als kenners over deze twee?

Alvast bedankt!

ik heb zeer weinig verstand van horlogetechniek dus wat beter of slechter is maar die hamelton is wel sjieke horloge.

Ben absoluut geen kenner hoor maar vind die TAG Heuer toch wel erg mooi!
Zeker die band trouwens!

Ben nu zelf al twee maanden op de mijn TAG Heuer aan het wachten.
Ondertussen naar Oris en ook Hamilton gekeken maar weet nu al dat ik mezelf op den duur voor me kop zou slaan als ik een ander zou kopen.
Dus wacht lekker verder!

Gr,
MB

Hoi Olof23

Hier een paar plaatjes van 1 van mijn 2 hamiltons. Deze is leuk met alfabet achterop.
Draagt (nu) soepel. Het bandje moest wel eerst even “ingedragen” worden.

Groet
Orisfan

Hi Orisfan,

Pcies dezelfde inderdaad. Alleen in een andere kleur. Had het NAVO-alfabet ook al gezien. Vind het echt een gave klok. Maar die TAG… Zucht. Dilemma’s. Klein beetje hulp komt van de prijs. De TAG kost bij Ace and Spyder 750 en de Hamilton 595. Scheelt toch…

Eén ding hebben deze twee gemeen, ze behoren beide tot de Swatch-group.
Tag quartz, Hamilton automaat beide heel mooi maar de Hamilton zou mijn voorkeur hebben.

Succes.

gr Ron

@Bikerplus… Duidelijk standpunt. Volgens mij hoort trouwens TAG niet bij Swatch. Staat althans niet op hun site. Ze horen bij Techniques d’avant Garde. Een groep van Saudische beleggers die eind jaren zeventig begonnen in de F1 en ook grootaandeelhouder in Mclaren zijn.

Nee maar ze worden wel bijna helemaal gemaakt door bedrijven waarvan de Swatch Group eigenaar is.

Klopt, je moest eens weten welke merken er tegenwoordig onder de paraplu van de Swatch-group bevinden.

gr Ron

Aha… Zeg maar hetzelfde als in de racefietsindustrie. Andere merken, maar allemaal uit dezelfde werkplaats. Hoe zit het dan met de loopwerken? Ook allemaal hetzelfde?

Loopwerken zij niet allemaal hetzelfde, Swatch is gewoon eigenaar van deze merken

gr Ron

Uurwerken komen van ETA, dat is een bedrijf van de Swatch Group. Nu gebruikt de halve industrie die uurwerken dus dat is normaal. Swatch heeft echt ook bedrijven die kasten/wijzerplaten etc maken.
Oris maakt overigens ook niks zelf maar zij doen hier niet geheimzinnig over

Er mist er nog een. Endura. Dat is een merk van Swatch waar oa Timberland, Asics en Mango wordt gemaakt

Klopt,
Endura valt onder categorie: Private label

voor het komplete overzicht:

Swatch Group brands
Breguet, Blancpain, Glashütte Original, Jaquet Droz, Léon Hatot, Omega, Tiffany & Co., Longines, Rado, Union Glashütte, Tissot, ck watch & jewelry, Balmain, Certina, Mido, Hamilton, Swatch, Flik Flak, Endura and Tourbillon.

Swatch Group production companies
DYB, ETA, Frédéric Piguet, Valdar, Nivarox-FAR, Comadur, Rubattel et Weyermann, MOM Le Prélet, Deutsche Zifferblatt Manufaktur, Universo, Favre et Perret, Manufacture Ruedin, Lascor, Meco, Swatch Group Assembly, EM Microelectronic, Lasag, Renata, Microcomponents, Micro Crystal, Oscilloquartz and Swiss Timing.

gr Ron

Olof023 Schreef:

Aha… Zeg maar hetzelfde als in de
racefietsindustrie. Andere merken, maar allemaal
uit dezelfde werkplaats. Hoe zit het dan met de
loopwerken? Ook allemaal hetzelfde?

Precies, net als bijv. bij Volkswagen.

Seats, Bugattis en Bentleys worden allemaal in dezelfde fabriek gebouwd met dezelfde motoren :wink:

Heb zowel TAG als Hamilton horloges. Qua merkbeleving staat TAG Heuer toch iets hoger aangeschreven. Zowel racehistorie als marketing apparaat zorgen dat dit constant wordt gevoed.

Zou dus zelf een TAG Heuer kiezen … echter qua horlogebeleving gaat een automaat in mijn geval boven een quarts horloge …

Weet niet of je hiermee geholpen bent, maar veel succes met het keuzeproces.

Groet, Cricket33

Qua uurwerk zou ik kiezen voor de Hamilton. Qua race affiniteit zou ik de Tag nemen. De Hamilton vind ik meer een vliegeniersklokje, met die frame om de scondewijzer.

Ik weet niet of het een nieuwe moet zijn, maar gezien je budget (Tag Formula 1 kost iets van $650-$900?), is een mooie tweedehandse ook mogelijk.
Misschien zoiets:
http://www.chrono24.com/nl/search/index.htm?showid=1612107&dosearch=1&searchexplain=1&SEARCH_ADTYPE_ID=U&SEARCH_BRAND_ID=236&SEARCH_MOVEM=1&SORTORDER=1&numresults=550
of
http://www.chrono24.com/nl/search/index.htm?showid=1622200&dosearch=1&searchexplain=1&SEARCH_ADTYPE_ID=U&SEARCH_BRAND_ID=236&SEARCH_MOVEM=1&SORTORDER=1&numresults=550
Of nog ‘even’ doorsparen voor zoiets? :slight_smile:
http://www.chrono24.com/nl/search/index.htm?showid=1607415&showpage=2&dosearch=1&searchexplain=1&SEARCH_ADTYPE_ID=U&SEARCH_BRAND_ID=236&SEARCH_MOVEM=1&SORTORDER=1&numresults=550

Veel succes!

Ga voor je droom, maar…:
Spaar dan toch nog even door voor een automaat. Een quartzhorloge van een duur(der) merk vind ik eigenlijk ‘net-niet’. Niet zozeer dat de kwaliteit niet goed is, maar de prijs-kwaliteit verhouding is minder en de waarde bij 2e hands verkoop ook. Het uurwerk van een quartz is toch wat goedkoper dan van een mechanisch uurwerk (al koop je meestal niet een horloge met de gedachte het weer te verkopen). Een mechanisch horloge heeft net wat meer naar mijn mening. Beetje psychologisch ook wel misschien.

Maar qua merk: Tag Heuer is niet echt beter dan Hamilton. Beiden vind ik het aantrekkelijke merken, maar Tag Heuer heeft een hogere naamsbekendheid. Ik heb een Hamilton die mij zeer bevalt en echt netjes is afgewerkt, maar een Tag Heuer Carrera vind ik ook wel wat…

Succes!

Dit is ook mijn idee/gevoel hierover

Hans

Ik heb met beide merken niets maar vind in dit geval de Hamilton met kop en schouders boven de Tag uitsteken:

• Mooier design
  • Eleganter en daardoor bij meer gelegenheden draagbaar
  • Automaat ipv quartz
  • Deze Tag komt op mij een beetje goedkoop over

Anyway je moet afgaan op waar je jezelf het lekkerste bij voelt.

Succes met je keuze en geniet van de voorpret (tu)