Tag of Longines?

Ik vind een Sarx van Seiko een horloge dat op sie Seiko lijkt.

Op die TAG ja… ja. Inderdaad. Ook fraai.
Doet wellicht niet eens erg onder…:no_mouth:

Laatst een Nieuw-Zeelander die zo’n TAG droeg…

Ik herkende 'm meteen. En werkelijk waar een erg mooi degelijk strak ding.:ok_hand:t2:

Die TAG zie ik bij een wit overhemd.
Maar ook bij een trui en leren jas.

Die Longines niet.:wink: Of niet zo vlug. Voor wat het TS waard is…

Ook mooi die Seiko! Ik heb laatst de Sarx035 in mijn handen gehad. Mijn voorkeur gaat echter toch uit naar 40mm of kleiner, ook vind ik de bezel van de Seiko net iets dikker ogen dan die van de Tag en de Longines. De dunne bezel spreekt mij juist erg aan.

Goed forum. Alles is al in 2 uur gezegd, dus ik sta hier te spuit elven. :slight_smile:

Ik vind het merk Longines veel “sympathieker” dan TAG. Maar je loopt met een horloge, niet met een merk.

Tag: mooiere band, kast, plaat wijzers. Samen meer in balans. Iets betere maat. De wijzers zijn me te kort, vooral op de 2e foto zichtbaar.

Longines: Ik vind de leaf hands niet zo passen bij de chapter ring met de vrij grote “minute count”. Maar ze zijn wel lang genoeg.

Dit alles zonder de Longines in handen te hebben gehad, en de TAG was maar heel kort. Beide bezwaren zijn voor mij dealkillers, maar daar heb jij niets aan. Succes met kiezen :slight_smile:

De bovenstaande Seiko SARX015 is 47.5 lug to lug, dat is al niet zo veel. Hij zou dus wat kleiner kunnen dragen, zoek ff de lug to lug van TAG/Longines op. De SARX035 is wat dressier, maar lug to lug nog wat kleiner met 46.3:

1 like

De Tag is 47mm, over de Longines kan ik niets vinden. De verschillen in grote vallen dan nog wel mee misschien.

Longines met blauw lederen band…

Longines. Vind de blauwe dial veel ‘spannender’ dan die van Tag.

Mijn beste,

Tja, beide horloges zien er bijzonder fraai uit!!
Het “blauw” van de Longines geeft in mijn optiek toch de doorslag!!
Succes met je uiteindelijke keuze!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Als ik deze twee moet kiezen?
De Tag graag.
De Longines heeft een te klein kroontje en valt
hierdoor sowieso af.

Grt.

Was ook het eerste negatieve punt dat ik opmerkte, die kroon van de Longines is inderdaad te klein en brengt het geheel uit balans, jammer.

1 like

Longines vanwege de mooiere dial. Tag vanwege de iets grotere kroon. Moeilijke keuze! maar bij twijfel niets doen.

De Tag oogt robuuster, de Longines eleganter. Ligt er ook een beetje aan wat je doorgaans aan kleding draagt. Zie de Longines beter passen bij een pak of blouse of iets in die trant. De Tag is wat meer casual als je het mij vraagt.
Als ik zou kiezen zou ik voor de Tag gaan. Ook al heb ik weinig met Tag Heuer an sich.

Geen idee hoe goed je kan tellen, maar op dat punt was het 7-6 voor de Longines.
Lastige keuze denk ik. De Longines heeft geen lume, maar wel een mooiere plaat. De band van de tag vind ik mooier.
Ik zou denk ik voor de Longines gaan en er een mooie lederen band bij zoeken.

Haha, zo goed kan ik dus blijkbaar niet tellen :smile:.

1 like

Heeft tag trouwens ook nog een versie met een 2892a2 variant? Dat is ook wel een pluspunt van de Longines. Hoewel een 2892a2 en 2824 in top of chronometer versie beide even goed kunnen presteren. Qua duurzaamheid wint de 2892a2 meen ik.

1 like

Voor zover ik kan vinden is het grootste voordeel van de 2892 dat hij 1mm dunner is. De 2824 wordt over het algemeen als robuuster beschouwd. Daarnaast werkt het automatisch opwind systeem van de 2824 blijkbaar efficienter, ik weet niet of je hier in de praktijk veel van zult merken. Ik denk dan ook dat het verschil in uurwerk niet de doorslag gaat geven voor mij.

De Longines heeft een aangepast rotorlager, dit voorkomt het opwind probleem.
Tag gebruikt blijkbaar de elabore versies van de 2824.
Heel jammer, want die presteert veel minder dan een standaard 2892. Longines zal een top of chronometer versie gebruiken van de 2892. Veel beter dan de 2824 in de tag dus. Jammer dat tag geen betere onderdelen gebruikt.

1 like

Ah, die info had ik nog niet gevonden, bedankt! Dat is dan toch weer een pluspunt voor de Longines.

Longines is mijn favoriet!

Ik zou voor de Longines kiezen, maar dat is niet moeilijk: ik ben een Longines liefhebber :relaxed:

1 like