Het is weer zo ver… net een hoop verkocht en nu begint het kistje toch wel weer heel erg leeg te raken. Het is dus weer tijd voor een nieuwe aankoop!
Nu ben ik alleen aan het twijfelen tussen twee modellen. De Tag Heuer Carrera Calibre 5 (WAR211A) heb ik al een tijdje op het oog. Het strakke design spreekt mij erg aan en 39mm vind ik een groot pluspunt.
Nu kwam ik laatst de Longines Master Collection (L27934926) tegen. 40mm met een mooie sunburst blauwe wijzerplaat. Voor zover ik het kan zien is deze pas net op de markt.
De uurwerken (Calibre 5 - L888) zijn beide degelijke uurwerken, hier zal de beslissing denk ik niet van afhangen. Beide horloges zou ik kopen op staal, om daarna af en toe te wisselen met een mooie lederen band, ook bij beide goed mogelijk denk ik.
Voor welke zouden jullie gaan en zijn er nog andere vergelijkbare modellen in deze prijsklasse? (+/-€1500,-)
Poeh!, allebei mooie klokken. Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de Longines, i.v.m. de mooie blauwe wijzerplaat. Stel je hem eens voor op een bruin leren band!
Ik vind de TAG een meer karakteristiek uiterlijk hebben dan de 13-in-dozijn vormgeving van de Longines waarvan de band me ook nog eens aan een Speedmaster band doet denken.
Met alle respect (ik ben best een Longines fan) maar als je een Glycine- of Seiko logo op de Longines zet geloof ik het ook.
Qua model, en vooral de blauwe wijzerplaat, vind ik de Longines veel mooier.
Echter… wat mij mateloos stoort is de contrasterende kleur van de datumschijf t.o.v. de wijzerplaat.
Dat “witte” vakje verstoort looks behoorlijk.
Daarom zou ik dit geval meteen de Tag kiezen.
Zonder datum de Longines
Bedankt voor de reacties! Zo te zien gaan de meeste voor de Tag, maar lang niet iedereen. Het maakt de keuze in ieder geval nog niet makkelijker . Ga ze binnenkort maar eens in het echt bewonderen, hopelijk helpt dat!
Dat lijkt me de juiste keuze, uiteindelijk moet jij er mee lopen. Ook qua comfort op jouw pols en dan ook nog omstandigheden waar je het horloge het meest wil dragen.
Kan zo maar zijn dat je dan met een heel ander horloge naar huis gaat; ook leuk!!
Met afstand de TAG. Het ‘echtere’ , volwassener horloge. Veel stoerder met een eigen smoel.
Die Longines is zo’n halfgebraade mengeling tussen een Tissot & Certina , wat dan wat meer high-end zou moeten zijn , maar meer een horloge is dat in rijen onder die halogeenspotjes bij de Bijenkorf ligt.,.