Tag of longines

Weet iemand de verschillen tussen de TAG WAY201B.BA0927 en de WAY211C.BA0928?

En bij Gassan op Schiphol te koop voor 884 euro.

1 like

Alhoewel ik meer gecharmeerd ben van Longines als merk (en ik vind dat zij doorgaans aantrekkelijkere horloges maken) zou ik hier 100% voor de TAG gaan.

Ik sluit me volledig aan bij wat velen zeggenā€¦
Longines als merk doet mij meer, maar als ik kijk naar de 2 horloges die je bij het starten van je topic neer zet, heb ik de keuze snel gemaakt.
Die Longines vind ik persoonlijk een grote mislukking, wat een lelijk ding. :sweat_smile:

Specifiek deze Longines vind ik zo lelijk als de nacht. De twee subdials zijn storend en de functie ervan ontgaat me op een duikhorloge. De lugs zijn van een moderne Rolex-breedte, oftewel te zwaar aangezet, en de rode details tegen het zwart komen op mij wat ordinair over.

De Tag daarentegen is gewoon mooi. De lamellen storen niet, dat doen ze beter dan veel Omegaā€™s op dit moment. De oranje wijzer tegen het wit is gewoon een leuk accent, het horloge is simpel, eminent afleesbaar en de tapering van de lugs is eleganter ondanks de vrij stevige kroon en crownguards.

Even een betere foto:

Nee, gewoon niet doen. Die kleur rood is, sja, wat is het? Ook de wijzers zijn raar en de rood-witte minutentrack is een afleiding. En weer wat lompere lugs.

Ook de zwarte Tag is mooi, maar de witte is echt, echt cool. En ik zeg dit volmondig ondanks het feit dat ik negen van de tien keer absoluut geen Tag Heuer man ben. :wink:

1 like

Ok. Kan ik daar zo heen bellen en bestellen?.

Edit: je bedoeld toch de nieuwe

Jazeker, de nieuwe. Je kunt bellen en/of mailen om er een te bestellen, maar toen ik er met kerst was, hadden ze nog voorraad genoeg.

1 like

Scherp geprijsd!

Hier in BE heb ik bij officiĆ«le dealers ook het nieuwe model nog niet gezienā€¦ Ik frequenteer deze dan wel niet, maar af en toe kijk ik toch eensā€¦

De nieuwe Hydroconquest? Dan achter de security zeker?

Tax free 1100 en 1400 list, ik heb net met Gassan gebeld.

Dat klinkt een stuk logischer.
Die lage prijs zal voor het oude model zijn, die heb ik al vaker <ā‚¬850 gezien.

Dat denk ik ook

1 like

Lijkt me wel voor een bedrag van 884 euro.

1 like

Heb zelf twee Tags,

een carrera met blauwe wijzerplaat

en een link Calibre S die ik aan mijn zoon heb gegeven,

super horloges, zeker het blauwe van Tag is om te smelten,

dus ja, ik ben niet echt objectief wat betreft het aanradenā€¦ :wink:

Longines - gewoon omdat TH me eigenlijk nooit aanspreekt en deze zeker niet. DEZE Longines ook niet, trouwens.

liefhebbers het is deze geworden, ik heb de bestelling vandaag gedaan bij Movements Hengelo. Bedankt voor jullie hulp bij het maken van een keuze.@exer bedankt voor je tipšŸ‘.
Edit: 41mm automaat

11 likes

Proficiat dan maar alvast. Mooi hoorā€¦
Zeker een betere keuze als de eerste Longines die je voor ogen had :+1:

2 likes

Daar is het forum voor.

2 likes

Waarom per se deze 2? Waarom niet een Oris diver 65 bijvoorbeeld?