Tag opknappen

Nou 1 ding is wel zeker. Aan de plaat en wijzers te zijn is dat niet het geval geweest :rofl:

1 like

zien*

Ja 30m/3ATM betekend dat het horloge regen- en spatwater dicht is. En @Koldingwatch is er mee gaan zwemmen. Dus dan gaat het fout.

1 like

Wat een flauwe antwoorden zeg is dit om leuk te zijn, wil jij daarvoor credit krijgen?

Zie de deksel, ik merk dat je hier op het forum zit met veel kennis over horloges.
:thinking::joy: Grapjas

hij bedoeld dat het horloge met kroon dicht geschroefd 200atm waterdicht is. maar met kroon niet dicht geschroefd zeker nog 30atm moet halen

2 likes

Uhhhh joaa. Volgens mij gaat hier iets fout met het lezen inderdaad.
Met de schroef dicht gedraaid haalt hij inderdaad die 200m/20ATM
Met de schroef gewoon open haalt hij maximaal 30m/3ATM

Ik ben inmiddels weer eens een paar dagen wat meer op dit forum en ik weet al direct waarom ik een tijdje gestopt ben. Ook weer bij dit topic: zoveel mensen willen hier hun gelijk halen en discussies ophitsen. Hou het aub gewoon gezellig.

9 likes

Welkom terug :heart:🥲

2 likes

Je gaat er zelf wel met gestrekt been in toch :stuck_out_tongue:
En dan huilen:

2 likes

Ja het was dom. En ik zal niet de eerste en de laatste zijn die dat overkomt. Maar het blijft vooral zonde. Dat is toch ook echt de reden dat ik niet meer boven de 1000€ ga, nu zit ik met aankopen ruim onder de 500€. Als het mis gaat… Doet het niet zoveel pijn. :thinking:

Broodje donor :smile:
Brr klinkt vies

Balen maar het kan best nog meevallen. E.a. is afhankelijk van hoe lang het geleden is. Het is echt niet zo dat het uurwerk binnen 1 dag een bonk roest is. Hij moet sowieso zo snel mogelijk uit elkaar om te drogen. Lukt het je om de achter deksel eraf te krijgen dan is dat al een goed begin. Je kunt hem dan zelf al met warme lucht droger maken. Een maal uit elkaar, kun je pas goed zien of en hoe zwaar de wijzerplaat permanent beschadigd is. Ik kan je adviseren om niet naar een juwelier te gaan maar naar een zelfstandige horlogemaker die onderdelen bij TH kan krijgen. Een juwelier doet niets meer dan het horloge doorgeven en dubbel tellen.

Succes!

1 like

Ik heb al contact gehad met een restaurateur. Binnenkort gaat ie daar heen, en dan gaan we beslissen of het de moeite waard is.

3 likes

Ik hoop dat hij redding kan brengen. Keep us posted :+1:

Oef….das serieus. Das is niet van 1 dag nat zijn.

1 like

Hoi Koldingwatch. Al langs de horlogemaker kunnen gaan?

Hij is vandaag aangekomen bij Watchinside repair in Rijssen samen met de Zeno. Na het weekend weten we meer.

4 likes

Nou de kogel is door de kerk. Ze worden allebei gemaakt. De Tag krijgt een nieuwe balansveer en dial met wijzers en grondig schoon gemaakt worden. Zal een tijdje overheen gaan, maar ik ben toch wel een beetje blij dat ik hem straks weer om kan doen. :hugs:

8 likes

Gaaf dat je 'm/ze laat fixen! En straks weer lekker om de pols! :+1:

1 like

Super zeg!

Post foto’s hier als hij klaar is :smiley:

Hopelijk zijn die beter en scherper dan zijn laatste foto, anders is het niks. :wink:

1 like