Het goede nieuws is ik heb mijn Tag Heuer weer gevonden. Deze is plus minus 10 jaar oud, caliber 6 formula 1.
Heb ik om gehad met zwemmen en ja hoor vergeten de kroon dicht te schroeven.
Uurwerk naar de haaien zoals de wijzers en wijzerplaat. Dus volledige restauratie, weet iemand van jullie wat dat gaat kosten en heeft het nog nut. Ik heb deze gekocht van mijn erfenis als aandenken van mijn vader.
Dan is het mijn inziens sowieso waard hem te laten restaureren.
Verder weet ik er niet veel van, dus hopelijk kunnen andere forumleden je helpen. Ik heb je topic even in de juiste categorie gezet!
Mischien mark van watchinside
Maar dit wordt een heledure grap
Dat dacht ik al. Thnx.
Dat hoeft niet, afhankelijk van wat je een hele dure grap vind natuurlijk. Tag calibre 6 is in feiten een ETA 2895-2. zo’n uurwerk kan je kopen en na het schoonmaken van de wijzers en wijzerplaat zo op elkaar monteren geloof ik.
Je kan het natuurlijk zo duur maken als je wil, uurwerk reviseren met nieuwe onderdelen etc. Als je het uurwerk zo origineel mogelijk wilt houden.
Een nieuw wijzerplaat en wijzers, als je het horloge zo goed als nieuw wilt laten lijken, gaan ook wat kosten.
Ik denk dat de eerste optie het goedkoopste is?
Gecondoleerd
Het is waarschijnlijk nog wel op te lossen, maar ik zou eerst eens duidelijkheid vragen bij een horlogemaker. Daar vragen naar een offerte, om zo de kosten in te schatten. Maar ik denk dat het behoorlijk duur wordt, zover ik de foto’s zie.
Soms kan een uurwerk nog wel opgelapt worden, maar dit ligt er echt aan hoeveel water er binnen is gekomen. Het horloge heeft emotionele waarde voor je, dus zou het wel eens navragen. Wie weet valt het mee met de hoeveelheid water dat is binnengekomen.
Qua kosten moet je al minimaal uit gaan van 500 euro (in het minst erge geval). Maar ben bang dat het nog een stuk hoger wordt als er onderdelen of misschien zelfs het hele uurwerk vervangen moet worden. Dus ja als het nut heeft, dat mag en kan jezelf bepalen. Maar dan heb je tenminste iets van een indicatie.
Mijn tip is en blijft dan ook, laat je horloge lekker af bij het zwemmen! Dan voorkom je dit soort narigheid.
Op zich is dat allemaal mogelijk, zelfs een volledig nieuw binnenwerk kan indien nodig, maar kijk dan ook zeker eens op de occasiemarkt of hetzelfde uurwerk kopen geen goedkopere optie zou kunnen zijn.
En anders bij een TAG Heuer service center het horloge binnen brengen voor een offerte, deze service centers hebben toegang tot originele onderdelen van het merk zoals wijzers en wijzerplaten.
Daar heb je een punt, toendertijd was het horloge rond de 1200€.
Maar ik denk dat ie veel geleden heeft.
Een goed tip, horloge afdoen.
Kan hem brengen bij SC waar ik hem gekocht heb.
Ai, da’s vervelend! Kan me voorstellen dat je dit horloge weer werkend wil krijgen, vanwege de emotionele waarde. Vind het moeilijk in te schatten wat dit zal gaan kosten. Maar een bezoekje aan een goede horlogemaker gaat meer duidelijkheid scheppen. Daar zou ik dus 'ns mee beginnen. Succes en hopelijk komt het het weer goed!
Dit👆🏻
Floris heeft voor mij ook ooit een heuer gered.
Was dan wel een Quartz met zout water schade🙈
Heeft hij top gedaan.
Als je roest weg wilt hebben ja
Maar inderdaad een doner kan ook maar dat haalt veel weg kan je beter een nieuwe kopen inderdaad want zonder het orginele hard is de emotienle waarde al een stuk minder vindt ik
Ik zal hem benaderen heb hem al gevonden op Insta.
Waarom moet dit nu hebbik honger maar alles is dicht:joy:
Hoe kun je dat vergeten. vraag ik mij dan af.
Wat is daar nu leuk aan? De kroon heeft een zwart randje en dan lijkt het of die dicht is. En de situatie met haasten.
Zelfs met niet aangeschroefde kroon moet het horloge waterdicht zijn tot 30 meter