TagHeuer Aquaracer vs. Omega Seamaster ervaringen?

Ik raak steeds meer en meer gecharmeerd van de TAG Heuer Aquaracer. Tevens kijk ik naar de 22.54.xxxx series van Omega, de 'Peter Blake’s

Er zijn vast HF’ers met ervaring met beiden? Hoe vinden jullie ze in het dragen en onderhoud.
Mijn gevoel zegt dat de TAG Heuer iets goedkoper te servicen zal zijn, omdat het aangepaste ETA loopwerken zijn (maar dat geldt bij Omega ook een beetje in mate met de 1120)

De Aquaracer lijkt ook iets goedkoper in aanschaf met modellen rond de €1600 (tweedehands) en de Omega neigt meer naar €2250 (tweedehands)

3 likes

Allebei mooie horloges. Alleen de Aquaracer die je hier laat zien is een auto chrono en de Seamaster gewoon een driewijzer. Zijn dit de modellen waar je naar kijkt? Ik heb zelf alleen een vintage Seamaster, geen ervaring met de moderne, dus. En ik heb een quartz Aquaracer. Daarover ben ik dan weer wel heel tevreden. Mooi gemaakt horloge, vind ik, dat fijn draagt en waarmee ik sinds ik het kocht, (nieuw in 2016) nooit een probleem heb gehad. Dit geldt overigens voor al mijn TAG Heuers, waarvan ik de eerste in 1996 kocht. Ik vind het een fijn merk, dat prima horloges maakt. Maar goed dat geldt natuurlijk ook voor Omega. Anyway, succes met vinden van jouw perfecte horloge!

4 likes

Nee, wat de Aquaracer betreft vind ik ze nagenoeg allemaal mooi, ook de niet-chronos. Deze afbeelding ter illustratie. Ik val bij beide horloges op de robuuste look en ietwat hoekige details. Vind ze allebei gewoon zeer prettig om naar te kijken qua ontwerp. (Deze specifieke Aquaracer wordt bijvoorbeeld aangeboden voor €1890, wat me redelijk realistisch lijkt)

Ja, prijs is redelijk. Echter natuurlijk wel weer wat duurder in onderhoud, een auto chrono. :thinking: Maar goed, ik zou me daar zelf niet door tegen laten houden. Zeker een gaaf horloge! :+1:

Ja, inderdaad. Doet 't voor mij ook wel! :smile:

De Seamaster op de foto heeft i.p. de verkeerde band. Maar verder erg mooi en degelijk horloge, weet ik uit eigen ervaring, ik zou deze verkiezen boven een Tag.

Scherp! Zag ik ook inderdaad. De reguliere band vind ik mooier en past ook beter bij dit model.

1 like

Verschillende nivo.
Ik schat omega SMP hoger in dan de aquaracer.

Ik zou gaan voor omega

1 like

Peter Blake is gewoon de überSeamaster. Maar dan wel een automaat imo.
Aquaracer is ook cool, heb zelf de driehander maar chrono is ook mooi. De nieuwere chronos zijn zo achterlijk dik met eta7750. Je kunt met beide niet misgaan dus ik zeg: beide :grin:

1 like

Volgens mij werd deze band, naast op de blauwe, ook op de zwarte geleverd. Ik meen in noord Amerika. In ieder geval had de gmt ook deze band en de Speedmasterband. Kon er zo snel geen foto’s van vinden. Heb zelf de zwarte automaat sinds 2003. Kosten voor onderhoud zijn bij officiële kanalen 550 euro. Tevens heb ik een witte 41mm Aquaracer automaat welke 2 jaar oud is. Beiden heerlijke horloges. De omega is de laatste jaren flink in waarde aan het stijgen waar de Tag Heuer, mede afhankelijk van de uitvoering, alleen maar daalt of redelijk gelijk blijft. Lijkt me lastig om een goede, ongepolijste Seamaster te vinden die compleet is. Mocht dit wel lukken zal je flink in de buidel moeten tasten (ruim meer dan die 2500). Wat dat betreft kan je beter zoeken naar een jonge Aquaracer.

Groeten
Rutger

1 like

Seamaster 1000%.
Draagt enorm prettig en hebben over 40 jaar nog waarde.
Tag heuer is leuk, de Seamaster geweldig.

Band op je foto is inderdaad van een andere referentie 2054

3 likes

Heb ze beide veel in de handen en het komt echt neer op persoonlijke voorkeur. Ik vind het design van (veel) Aquaracers mooier, het horloge draagt comfortabeler op mijn 17,5cm vrouwenpols, is minstens net zo robuust en is met zowel aanschaf als onderhoud inderdaad net wat goedkoper. Alhoewel ik denk dat de meeste HF-leden voorkeur geven aan een Seamaster, die is iets populairder!

Kan je aanraden om ze in het echt te proberen, misschien meerdere keren en meerdere modellen, zodat je uiteindelijk voor jezelf een afgewogen beslissingen kan maken. Je bent altijd welkom voor een kop koffie in het mooie oosten des lands :stuck_out_tongue: Succes!

1 like

Beide mooie, goed afgewerkte horloges. Mijn eerste luxe/dure horloges waren twee Aquaracers en twee Seamasters (van quartz naar automaat). Wat ik van de Aquaracer-line jammer vind is dat TAG zó vaak nieuwe generaties uitbrengt dat ik gewoon door de bomen het bos niet meer zie. Met een Seamaster heb je denk ik echt een vast icoon, die uiteraard wel is verandert in de loop van de tijd, maar in de basis nog wel dezelfde design features heeft (denk aan de wijzers, golfjes, heliumventiel etc).

1 like

Groeten
Rutger

16 likes

Deze Seamaster vind ik persoonlijk een van de mooiste Omega-ontwerpen, automaat of quartz. Beiden gehad en verkocht, nog steeds spijt van.

Qua waardevastheid zit je met de 2254/2264, tov de Aquaracer, denk ik wel een stuk beter.

4 likes

Dat zijn wel 2 pareltjes bij elkaar. Ik zit sterk te overwegen om die witte Tag te gaan zoeken. Mooi voor de zomer (al dan niet op rubber), naast de blauwe Seamaster.

Heb ook een tijdje Peter Blake wijzers op m’n Seamaster gehad. Stond hem goed, maar uiteindelijk toch maar terug laten wisselen. Kon er niet tegen dat-ie niet origineel was.

Disclaimer: zowel het horloge als de Peter Blake wijzers zij originele Omega onderdelen. Het is dus een mod, geen fake.

Afleesbaarheid was wel echt beter dan met de originele wijzers…

@Kid-EZ zowel de Seamaster als de Aquaracer zijn schitterend. De Aquaracer heeft als nadeel dat-ie wat afschrijft maar dat is meteen een voordeel als je een jong gebruikte optie overweegt. In beide gevallen zitten ze comfortabel, voelen ze stevig aan, zijn ze mooi afgewerkt en ga je er veel plezier van hebben. Dus kies lekker wat je het mooiste vind.

3 likes

De Omega is een meer verstandige koop (resellwaarde en marktvraag). Maar als jij de TAG mooier vind om je pols, waarom dan een “verstandige” keuze maken? Nb beiden goede horloges maar de oldskool Seamaster rocks it for me :wink:

1 like


Kijk er nog altijd met veel plezier naar. Draagt ook erg fijn door het quick adjust systeem
Maar een Seamaster, met bijvoorbeeld witte plaat /zwarte bezel is ook prachtig

7 likes

Ik heb al jaren mijn Blake. Ik heb geen TH, maar omdat ik die ooit toch overwoog, ben ik bij de AD Tag Heuer gaan passen. Het viel mij direct op dat die TH veel lichter aanvoelde in vergelijking met mijn Omega.
Beide waren op metalen band en beide waren 3 wijzerversies. Dus maar niet gekocht.
Was wel 10 jaar geleden, TH is ondertussen geëvolueerd. Maar ja, Omega ook.

1 like

Een beetje een herhaling van zetten conform de trend van eerdere commentaren. Omega is duurder, waardevaster en kwalitatief beter. Tag Heuer heeft een uiterst prettige prijs/kwaliteit verhouding, zeker in de used categorie. Gebrukte Omega’s zijn de laatste tijd in verhouding erg duur geworden, Tag’s zijn relatief stabieler qua prijs. De Seamaster 300 staat in mijn top 3 van meest comfortabel horloge ever, de PO’s chrono als prachtig maar na verloop van de dag irritant zwaar en voor de Aquaracer 500 heb ik een beetje een zwak to say the least. Draag momenteel met veel plezier de al weer wat oudere Aquaracer 500 in de bling versie.

Maar ook anderen hebben ooit een onderdeel van de collectie uitgemaakt. Succes met de keuze.!

12 likes

Qua afwerking is de Omega een iets beter als TH

Aan de andere kant, als je ze draagt merk je er eigenlijk niks van!

Heb een Seamaster gehad en vele TH

Voor de prijs van een Omega krijg je twee TH!

In dat geval wist ik wel welk horloge ik neem​:wink::wink: