Lees ik zojuist over de nieuwe TAG Heuer Monaco V4.
Zou je zo’n horloge nou moeten kopen omdat-ie mooi is, of als belegging…?
Ik zou 'n horloge nooit uit beleggingsoverweging kopen; het moet in eerste instantie je gewoon écht aanspreken.
Ik kan me wel voorstellen dat je rekening houdt met het merk i.v.m. het evt. doorverkopen maar ook dan moet het horloge naar mijn mening je eerst echt aanspreken.
Wanneer je wilt beleggen zijn er overigens veel betere manieren om dat te doen.
Gr.Joep
Beleggen in een model dat nieuw is, is zinloos. Of het zou moeten zijn dat je van hit+run beleggen houdt.
hans
De tijd zal het leren of dat horloge een begerenswaardig verzamelobject zal worden.
Ik ben al blij als mijn horloges waardevast blijven. Dat lukt over het algemeen door goed (in) te kopen, en dat lukt doorgaans niet als je nieuw bij een juwelier koopt (zelfs niet bij een leuke korting)
En horloge moet je kopen omdat je hem mooi vindt.
Er is geen enkele voorspelling te doen over een eventuele waarde vermeerdering.
tjvreeken Schreef:
En horloge moet je kopen omdat je hem mooi vindt.
Er is geen enkele voorspelling te doen over een
eventuele waarde vermeerdering.
Horloges koop ik om te dragen. Maar er zijn er genoeg die ze kopen om te beleggen. Korte termijn wel te verstaan, want bij de niet super-bijzondere weet je het maar nooit. Een van Gogh blijft over 100 jaar nog steeds wel begerenswaardig.
Maar een “veels te grote” PVD limited Panerai, weet je het misschien niet zeker of je er snel nog voor hetzelfde geld vanaf komt. Tuurlijk zijn er liefhebbers, maar die moet je dan wel tegenkomen.
De meeste doen hit&run. Opkomen, effe wachten tot ze “op” zijn, en dan met een vette winst doorverkopen.
De TAGHeuer Monaco V4 is een horloge dat je - als je het kan betalen - gerust als belegging kan kopen. Maar… dan moet je het niet dragen, maar direct met alle dozen en papieren erbij in de kluis leggen en er alleen iedere vier jaar uit halen en hem een servicebeurt laten geven door TAGHeuer. Die beurten zullen voor de V4 trouwens ook een fortuin kosten, omdat het zo’n bijzonder uurwerk is.
De gelimiteerde oplage van dit horloge zal ongeveer zo’n € 80.000 kosten.
Tsja, dan zal in horloges beleggen niet mijn hobby worden.
Want mooie horloges niet dragen vind ik doodzonde…
Oh, enne voor de goede orde biecht ik nog even op dat, als ik een V4 al zou kopen, ik daarna alleen nog op water en brood naar m’n horloge kan kijken… 
Voorlopig dus Tag Teuer.