Talking Watches by Hodinkee

Ik heb hier volgens mij nog geen topic van gezien. Deze YouTube filmpjes van Hodinkee vind ik echt geweldig!
Soms gênante cash smijterij maar soms ook mooie verhalen van echte liefhebbers.

Ik wil graag jullie verhalen, meningen en nieuwe uploads zien!

Ik trap af met de vandaag verschenen aflevering met Fred Savage van the Wonder Years:

5 likes

Moki Martin is tot noch toe mijn favoriet. Waanzinnig leuke serie inderdaad

3 likes

Die was echt geweldig inderdaad! :grinning:

heb em ff naar de video afdeling gezet :wink: staan er genoeg trouwens in het filmpjes gedeelte als je even zoekt.

Die afleveringen kijk ik ook regelmatig, sommige zijn erg leuk, voornameliuk de verhalen van een gedeelte van de gasten.
Zelf een groot John Mayer fan, en ik vind het ook prachtig om hem over horloges te horen praten! Die aflevering zeker even kijken!

1 like

Grappig om een Helbros voorbij te zien komen. Dat merk heb ik er ook een paar van en zie je toch maar zelden.

1 like

Het meest legendarische stukje komt uit de aflevering met John Goldberger. Die heeft me een partij zeldzame vintage horloges, dus is daarom sowieso de moeite waard om te bekijken.

Als hoogtepunt pakt hij een kaasmes, maakt hem schoon aan zijn jasje en opent vervolgens een superzeldzame Rolex rattrapante van meer dan een miljoen:

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=NgSYZIUrRkw (vanaf 6.50)

3 likes

Is dat die white gold pre Daytona? Wat een ding is dat!

Edit: niet witgoud, dat is een ander stuk die hij heeft.

Deze man komt op mij sympathiek over, eerlijk gezegd.

Alleen grappig hoe hij de referentie aan de Wonder Years tot twee keer toe op dezelfde manier ontwijkt, initieel. Ik denk dat hij er zat van is en dat ie liever met het nu bezig is, maar da’s een theorietje.

Auro Montanari is directeur van een grote electronica-manufactuur en bezit verder nog een bedrijf wat enclosures maakt. Ik denk dat ie gewoon oud geld is, en dat die Rolex van een miljoen voor hem wel eens een stuk normaler kon zijn dan voor ons.

Dat bedoel ik verder niet negatief, maar als je ziet hoe off-handed en neutraal hij over die horloges praat in dat filmpje, zou die actie je niet moeten verbazen.

1 like

De man bezit 1 van de meest legendarische collecties ter wereld en wordt beschouwd als 1 van de grootste kenners. Schrijft ook diverse boeken over horloges. Mijn theorie is dat hij zich er gewoon heel comfortabel bij voelt. Maar er wel gigantisch veel passie voor heeft.

Als ergens ter wereld een uniek stuk geveild wordt kun je er bijna je klok (see what I did there?) op gelijk zetten dat Alfredo Paramico, Jason Singer en deze John Goldberger in de zaal of aan de lijn zijn.

Omdat ze daar tijd en geld voor hebben, uiteraard. Het je comfortabel voelen bij het open wippen van zo’n Rolex van een miljoen is tweeledig: Je voelt je senang bij de actie, en je hebt het zweet niet in de palmpjes omdat je die miljoen nodig hebt, da’s alles wat ik zei.

1 like

Ja de achteloosheid is wel geweldig :joy:

Mooie vent

1 like

Net “ Talking Watches With Maximilian Büsser, Founder Of MB&F” gezien. Een video van een jaar geleden, maar deze had ik gemist? Een aanrader!

“Talking watches with John Mayer” is ook erg Leuk, maar deze met Maximilian Büsser was verrassend sterk: leuk verhaal met horloges van Seiko, Ebel, Jaeger en nog veel meer met een leuk verhaal.

Via de zoekfunctie kon ik niet vinden of deze al was geplaatst? Wel kwam ik op dit topic terecht, vandaar deze revival.

2 likes

Ja dit was wel een bijzondere! Als je ziet wat uit zijn atelier komt, bizar. :+1: