Talking watches... met voorbijgangers

Herkennen jullie deze voor Nederlandse begrippen toch wel vrij bijzondere gesprekken?

Sta ik in de Primera, komt er iemand naast me staan (naar later bleek een platpratende Tukker, hoe kan het ook anders in Enter > kom er maar in @HanDavinci, @neptukker en @anon50762135EV)?

Zie ik in mijn ooghoek een IWC Ingenieur met zwarte dial in 46mm op rubber en zeg achteloos: “leuke Ingenieur heb jij om zeg!”. Sta ik een kwartier te lullen over zijn horlogeverzameling. Erg leuk en hij was erg verbaasd dat iemand dit in deze contreien überhaupt opmerkte.

Hebben jullie ook wel eens dit soort leuke gesprekjes met onbekenden?

Ben benieuwd!

14 likes

Ja, ooit op een terras werd mijn Helson Skindiver voor een originele blancpain FF aangezien.

Ondanks de teleurstelling bij de kijker (en bij mij dat het toch echt maar een Helson was) een leuk gesprek gehad!

3 likes

Ik sprak laatst iemand aan over zijn Panerai. Maar ik had een korte broek aan en volgens mij dacht hij dat ik hem wilde stelen. Hij reageerde erg bot, en het was zo’n typische knuppel in een managementfunctie.

Dus nee, geen leuke gesprekken. Daarvoor moet ik even naar Whatsapp.

8 likes

Stond enkele jaren geleden in een uitgaansgelegenheid oog in oog met de toenmalige nr.1 DJ van de wereld en vroeg of 'ie met me op de foto wilde. Toen ik de selfie nam en hij m’n pols zag een half uur over horloges geouwehoerd en biertjes gedronken, te gek om zo in gesprek te komen!

Grtz. Erik

10 likes

Hehe ja herkenbaar.
Ging laatst op doktersvisite, zag dat hij een Tissot PRC 200 om had.
An sich niet erg superluxe, maar ik kwam niet meer bij toen hij me vertelde dat hij er een week over nagedacht had alvorens over te gaan tot aankoop."want het was toch al gauw 250 Euro…"
:grin:

6 likes

Ha ha, Pas maar op, al een Tukker joa, joa (ja, ja) zegt dan bedoelt hij nee.
Hoe dan ook, ik ben enkel aangesproken door een collega die mijn Fortis herkende als een Fortis. Dat werd een leuk gesprek.
Heb bij brrmannen van mij wel een Panerai en bij de ander een Omega Seamaster gespot maar ben niet in gesprek gegaan of zo. Ik geniet graag op mijn zelf.

1 like

Ik heb daar mentale beelden bij. :slight_smile: Ja, ja.

2 likes

Ha ha, ik was laatst ook nog bij de dokter…
https://i.stack.imgur.com/nazTY.jpg

Wil ik uiteindelijk iemand aanspreken over horloges…
http://www.newturfers.com/mwf/attach/1/559901/no_rolex_no_sex.jpg

1 like

Vele van die gesprekken beginnen als volgt: " Is dat een echte rolex ? "

1 like

Hmpfff. Gelijk de reden waarom ik geen Rolex zal kopen eigenlijk… triest.

3 likes

Vriend van mij is chirurg in opleiding en wilde ook een serieus horloge…
Hoopte dat hij mijn passie voor horloges begon te begrijpen. Wat zoek je? Klassiek, handwinder, stoere duiker? Maar helaas.
Hij was ook al onder de indruk van het bedrag van €250,- voor een horloge. Hij is nu erg content met zijn Tommy Hilfiger :confounded:

5 likes

Ik zat bij de orthopeet wegens rugklachten. Begint 'ie ineens een verhaal af te steken over dat hij hetzelfde model g-shock thuis heeft liggen en twijfelt of hij een luxer examplaar met zonnecellen etc. uit Japan zou importeren. Dat was wel even onverwacht.

2 likes

Tijdens een sollicitatie zag mn toenmalig toekomstige baas dat ik net als hem ook een Meistersinger om had, gesprek liep behoorlijk uit omdat we een tijd lang over het merk en de gedachte erachter gepraat hadden :slight_smile:

Daarnaast met een Meistersinger ook altijd lachen als iemand op je horloge kijkt om te gluren hoe laat het is :slight_smile:

3 likes

Bij mijn huisarts een hele tijd geleden gezien dat hij een Omega PO omhad, werd ook ineens een heel ander gesprek. Toen ik laatst weer daar was had ik ook mijn Omega om, bijna alleen maar over horloges gesproken.
Altijd leuk om een gelijkgestemde tegen te komen.

Pieter.

1 like

Heb met regelmaat een gesprek. Ik neem nagenoeg altijd het initiatief. Met name als ik op reis ben.

7 van de 10 keer komt het tot een leuk gesprek. Bij de overige 3 blijft het vaak bij een compliment.

2 likes

Neprukker dan

Sorry, een beetje ‘te’ gereageerd

Jaren geleden heb ik eens een reis door Vietnam gemaakt.
Op een markt, ergens in Hanoi, riep een wildvreemde verkoper van nep-horloges op zeker 60 meter afstand: ‘Mister, you wear Omega Seamaster original’. :flushed:
Even staan kletsen met 'm… Ach, hij verstond zijn vak. :blush:

Later eens eens sollicitatiegesprek gehad waarbij de werkgever een PO chronograph droeg, en ik als sollicitant een gewone PO.
Het gesprek ging vrijwel uitsluitend over horloges en ik werd direct aangenomen.
Ik bedacht me later dat de hiërarchie hierin ook klopte, het was misschien anders geweest als ík de duurdere chrono had gedragen en hij de gewone… :blush:

3 likes

Leuk topic!
En heel herkenbaar

1 like

Paar keer aangesproken door John Mayer en Ed Sheeran daar houdt het een beetje mee op.

8 likes