nietsvermoedend liep ik vanmiddag door de stad toen ik dit stukje geschiedenis tegen het lijf liep.
Moest ik uiteraard even delen. Super zeldzaam.
Een vooroorlogse Rolex uit 1937! Dat zie je niet vaak.
Voor mij zelfs de eerste keer dat ik er 1 in het wild zie.
Er stond geen prijskaartje bij maar schat hem zo tussen de 20 en 40.000 zeuri. Als horloges konden praten zou deze heel wat te vertellen hebben. Hij zal ouder zijn dan iedereen op dit forum. Het horloge straalt dan ook aan alle kanten karakter uit. Gehavend en al, doch vrolijk tikkende de tand des tijds doorstaan. Ongelooflijk.
Kon het natuurlijk niet laten om dit vooroorlogs pareltje even te vereeuwigen. De foto’s zullen geen prijs winnen, maar moest hem dan ook door de reflecterende winkelruit heen fotograferen.
Maar de waarde ligt heel veel lager dan je denkt. Plaat lijkt opnieuw opgemaakt om waar wat te noemen. Waarschijnlijk kom je bij nadere bestudering nog wel wat andere zaken tegen.
Ondanks dat; een zeldzaamheid om in het wild aan te treffen. Dank voor het delen.
Ik ben geen expert op het gebied van vintage Rolex, dus eerlijkheid gebiedt mij te zeggen:
Geen idee. Al heb ik net even wat onderzoek gedaan en er zijn meerdere sets wijzers gebruikt bij verschillende jaartallen. Ze komen wel overeen met sommige van de 2508’s op Chrono24.
Betreft de wijzerplaat, dat zou zomaar kunnen. Ik ben absoluut geen autoriteit op het gebied van vintage wijzerplaten.
Had eigenlijk even naar binnen moeten gaan maar niet gedaan.
Betreft de waarde, zojuist even opgezocht.
Er zijn er maar een handvol te vinden op Chrono24. Tussen de ± €17.000 en €79.000
Haha zeker niet goedkoop dus!
Nader onderzoek wijst ook uit dat de zwarte dial in rose goud kennelijk de meest gewilde is onder verzamelaars en inherent het meeste oplevert.
Dat zouden we ook kunnen stellen over bijvoorbeeld schilderijen of kunst.
Het éne object of schilderij is een paar 100 waard,
een (om eens wat te noemen) van Gogh, tientallen miljoenen.
Vraag en aanbod zullen we maar zeggen.
Het is zoveel waard als de mensen er voor willen betalen:)
Haha wow! Dat is een behoorlijke leeftijd die u heeft gehaald en is het horloge niet de enige die de tand des tijds heeft doorstaan! Goed hoor!
Hopende dat u nog vele jaren met ons mag zijn.