Tandenborstel

Welk merk en type tandenborstel is het zachtste zodat je je Bulgari Octo Solotempo of andere topper krasvrij kunt reinigen? Tips?

1 like

Philips Sonicare.

1 like

Heb dat altijd een gekke naam gevonden

Flitz poetsdoek + flitz polijstpasta. Ik gebruik het op sieraden, Japanse messen, horloges. Ik heb er mijn Longines Milanese strap krasvrij mee gekregen.

Good luck!

1 like

Dank. Maar wil niet polijsten oid. Gewoon kuisen zoals Belgen dat noemen. Ben geen Belg overigens.

1 like

Een dremel is de meest veelzijdige tool en dan een poets/polijst set kopen.

Wel een halve toch?

1 like

Gewoon een babyborstel.

5 likes

Okay…okay… das waar

1 like

:sweat_smile: Lees je wel?

5 likes

Ik heb gewoon een tandenborstel gekocht met haren type zacht.

Welk merk e.d. haalt dan volgens mij weinig uit toch?

Eens. Voor mij voldoet een ‘gewone’ zachte tandenborstel.
Bijv: Soft tandenborstel bestellen | Albert Heijn

Jazeker. Met een dremel kan je op een heel laag toerental ook reinigen met een superzachte kop. Dit is niet polijsten, maar die koppen komen vaak in een setje

Haggerty horloge poetsdoek en een wattenstaaf gebruik ik ook veel om te ‘kuisen’

Just sharing insights…

2 likes

Een babyborstel is inderdaad het allerzachtst, maar een gewone zachte moet ook wel lukken hoor.
Die maakt echt geen krassen op dat staal.

3 likes

Inderdaad, het is nooit de borstel zelf, maar de vuiligheid die je ermee over je horloge heen en weer duwt waardoor er krassen ontstaan. Dus een normale tandenborstel is prima; je moet vooral niet droog gaan zitten wrijven. Goed vochtig houden en kleine bewegingen maken is het devies. (Toch, @Climholland?)

6 likes

Ja, toch wel. Ik poets mijn tanden bij voorkeur met een zachte borstel, en dan merk je toch best verschil tussen zacht en zacht. Die van Jordan is in mijn ervaring de zachtste.

Heb gewoon een tandenborstel voor kinderen. De zachtste variant. Heb er nooit tandvlees mee beschadigd bij de kinderen dus staal en saffierglas zal dan ook goed gaan.

2 likes

Toevallig pas geleden nog een fijn stukje geschrobt.

:smiling_face:

4 likes

Maar we hebben het toch over je horloge schoonmaken???

Dan mag ik hopen dat het niet zo precies moet wezen???

Ach, ik denk dat je niet echt verkeerd kan gaan, als je het maar met beleid doet.

1 like

Een ultrasoon komt ook in gaten en hoekjes waar een tandenborstel niet komt!

2 likes