Tank: klein, kleiner, kleinst?

Ik oriënteer met op Cartier tanks. De verschillende modellen, gangbare prijzen tweedehands, maar vooral ook de maat. En ik kom er niet uit.

Want.

Kijk. Ik heb kleine polsen, niet extreem maar 16,5 cm omtrek en volgens mij 5 cm plat bovenop is niet groot. Een vintage cartier of een modern damesmodel (=zelfde maat) gaat prima.

Maar.

Een vintage model op een ‘normale’ mannenpols ziet er dus kleiner uit dan bij. Denk bijvoorbeeld Muhammad Ali:

Als ik dat wil, dan is er nog de kleinste variant maar damn… dat is de vintage dames versie van 20-28mm en 15mm bandje. Ik wil dat het er klassiek uitziet, niet als een oud dameshorloge.

Dus.

@Dao dacht, als ik het lokaal niet kan bekijken, dan print ik het op ware grootte uit.

Waar de faq ben ik mee bezig, maar okee.

A

Solo small (24-31mm)

Vintage must

B

De allerkleinste

Beste HF leden, wat vinden jullie?
Ik ben vooral geïnteresseerd in de mening van degenen die Cartiers en de klassieke uitstraling sowieso mooi vinden, er zijn natuurlijk ook mensen die elke tank te klein vinden (afgezien van de moderne XL wellicht).

Toch een polletje.

Klein of kleinst?
  • A: Moderne dames of gewone vintage
  • B: Extra kleine vintage

0 stemmers

Bedankt.

6 likes

De solo small kan net. Van mij mag het nog iets groter.

2 likes

Ik zou voor A gaan. Staat je echt goed.

Want als “toeschouwer” toont een horloge altijd nog wat kleiner dan dat je zelf naar je pols kijkt. Dan zou B voor toch wel té zijn.

2 likes

Ik ben niet zo van het groter is beter adagium. Tanks, reversos, ze mogen van mij best bescheiden zijn in grootte. In dit geval zou ik voor A gaan. Precies goed op jouw pols als je het mij vraagt. Niet te groot, niet te klein.

1 like

Ik sluit me aan bij alle voorgaande sprekers en stemmers. Ook ik ben een fan van kleinere horloges, maar optie a is wel het kleinste wat je wilt hebben.

Ten eerste omdat hij goed staat, ten tweede omdat hij zo plat is dat hij niet echt groot draagt, en ten derde omdat kleiner gewoon niet courant is als je hem toch kwijt zou willen.

Wat mij altijd tegen heeft gehouden om een tank te kopen zijn de lompe tracks op die dingen. Ze zijn minder elegant dan men vaak roept. Ten tweede is de uiterst ondermaatse waterbestendigheid een no no voor me.

Maar er zijn ook weer geen steviger alternatieven. Ik zou voor een moderne Santos gaan.

Als het dan echt een tank moest zijn zou ik een Cintree willen hebben, maar die zijn teringduur.

3 likes

Ik hou erg van kleinere horloges. Liever te klein dan te groot. Maar optie A past beter bij je pols. B is net iets te klein naar mijn smaak.

1 like

Op de foto’s vind ik A beter. Maar denk dat je het toch echt even ergens moet gaan passen. Want dat zal toch heel anders zijn dan zo’n plat papiertje…

2 likes

Vintage Must, kleurt goed op je

1 like

Sowieso A, want te klein is niet mooi.

Ben vooral fan van jouw idee om het op ware grootte te printen. Zou je heel kort uit willen leggen hoe je dat deed? Er zijn wat horloges die ik wil passen maar ze zijn nooit op voorraad.

1 like

Als liefhebber van iets kleinere horloges vind ik ook dat het tè klein kan worden. En dat is voor mij optie B, echt te klein.

Ik draag een tank xl op 19 cm pols en dat vind ik mooi. Vooral omdat ze ook erg plat dragen lijkt het meer een armband dan een horloge soms. Ook al had ik een L kunnen hebben op de pols, in dit geval was dat gevoelsmatig echt te klein. Het lijkt mij dat jij hetzelfde zult ervaren met verschil tussen A en B als je daadwerkelijk het horloge op de pols legt.

2 likes

Je kan natuurlijk ook een 3d mockup maken als je toch aan het knippen en plakken bent. A past het beste bij jouw polsmaat

1 like

You are not alone :joy: heb ook een hoop van dit soort printjes liggen.

Ik zet ze zelf altijd op schaal in een grafisch programma aan de hand van de online specificaties en dan uitprinten zonder fit to page. :+1:

2 likes

poll: 100% A :rofl:

Kijk dit is wel behulpzaam, ook met jullie feedback erbij. En ook wel eens @Fate_Amenable_To_Change dat het ook makkelijker is met weer eventuele verkoop daarna.

Super simpel!

• Plaatje van horloge
  • Plaatje in Word toevoegen
  • Plaatje croppen tot op de diameter (bij tank makkelijk met de rechte lijnen). Je cropt ook de kroon er tijdelijk af.
  • Rechtboven afbeeldinggrootte / breedte dan instellen op de diameter van het horloge (dus bij deze bijv 2,3cm)
  • Wat je eraf hebt gecropt kun je er nu gewoon weer erbij doen. Dus je schuift het vakje weer breder zodat de kroon er weer op staat.
  • En printen. Knippen. Voila.
1 like

Je kan ze in mijn ogen allebei hebben. Een tank hoort niet groot te zijn. Wel lichte voorkeur voor A.

1 like

Het type “tank” heeft persoonlijk niet mijn voorkeur. Heb de fiffer tank geprobeerd, maar het is gewoon niet zo mijn ding.

Op basis van jouw printjes zou ik gaan voor de Cartier! (of gelijkwaardig)

Misschien heb je hier iets aan? Is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar de (buiten) maten zijn redelijk gelijk aan jouw voorbeelden. Alleen mijn pols is iets kleiner. Waar ik de basculante draag is mijn pols 15cm en bij die ander 16,5cm :slightly_smiling_face:

2 likes

Dat horloge bij Mohammed Ali zag er echt niet uit! Met alle respect voor The Greatest uiteraard.

1 like

Vind die op de eerste foto het best staan. Zo’n Tank moet zeker niet te groot zijn, vind ik. Zoals Muhammad Ali 'm draagt roept bij mij een heerlijk vintage gevoel op en dan denk ik: hoe is toch dat idee ontstaan dat een horloge steeds groter moet? Vooral vanaf begin van deze eeuw. Gelukkig zijn we inmiddels weer terug aan het gaan naar wat meer bescheiden formaten.

2 likes

Het is een Solo Small geworden :heart_eyes:
Zoals op de eerste foto

4 likes

Nice! Ben benieuwd wat je er van gaat vinden. De Small staat ook hoog op mijn wish list.:heart_eyes:

1 like