Helaas ben ik niet zo thuis in de Cartier tanks. Ik overweeg er een te kopen voor de verjaardag van mijn vrouw. Ze is niet echt van de horloges, maar ze weet dat dit een klassieker is die ze ook wel mooi vindt. En ik weet dat ze er bij de dealer staan voor vanaf 2.500 tot 30.000. Budget hint: we blijven in de onderste regionen van die range…
Haar ringen zijn witgoud, dus staal zal mooier staan dan geelgoud denk ik. Ook budget technisch vriendelijker. Maar ik houd alle opties in beginsel open.
AD doen? Of grijs? Of kent iemand op het forum die iemand kent die een mooie nieuw in doos te koop heeft?
Ik weet talloze ( grijze ) handelaren met Cartier. Met en zonder doos. Wel echt natuurlijk.
In welke regio van het land? Of maakt dat niet uit?
Een voorbeeld:
Hartelijk dank! Wat betekent dat “must de Cartier” op de wijzerplaat? Is dat een bepaalde (betaalbaarder) lijn of zo? Waarom staat er niet gewoon “cartier” bij andere types staat het type ook niet op de dial…
The Must de Cartier concept came about in 1973, when two men put their heads together to think of a creative solution to revive Cartier. The two men are Robert Hocq and Alain-Dominique Perrin. Hocq, who came from a lighter business background, had successfully turned the lighter into the must-have Cartier accessory at the end of 1960s and into the 1970s. This opened up opportunities for Cartier to develop beyond jewellery to areas such as leather goods, pens, fragrances and watches that were affordable and desirable for every day, but still had that Cartier magical aura around it.
Wij zijn horlogegekkies, maar mijn vrouw wil écht niet met een horloge van een 3-6k rondlopen.
Ze heeft een must de cartier ronde met quartz en is daar helemaal blij mee. En geef haar eens ongelijk. Die Must line is misschien niet voor de horlogefanaten maar zeker wel top hoor voor de dames.
Vrouwelijke collega (+/- 30 jaar) van mij draagt een Cartier tank quartz. Staat haar zeer elegant vind ik. Als je vrouw geen gedoe wil met op tijd zetten en/of weinig beleving heeft bij automaat gewoon de quartz pakken naar mijn mening.