Ik was de afgelopen twee dagen samen met mijn vriendin in Düsseldorf, en kwam aldaar een horloge tegen wat ik al een tijdje op het oog had: de Victorinox I.N.O.X… Zou bestand moeten zijn tegen 1200 graden vuur, een val van 10 meter, zandstraling, zuur, overreden worden door een tank, en nog wat andere capriolen, maar ja, staat hij ook leuk? Toch maar even een keertje op de pols voelen, dan kan je tenminste besluiten of het het waard is of niet.
Er zijn 3 varianten te krijgen: olijfgroen, zwart en marineblauw. Daar ik al genoeg groen en zwart in mijn collectie heb, besloot ik de blauwe te bekijken. Ik was gelijk onder de indruk. Voor het geld heb je een prima degelijk, zwaar, stoer horloge. Netjes afgewerkt, aparte kastvorm, en staat heel erg tof. Goed om te onthouden als ik weer in Nederland was, dacht ik.
Maar… Als het daarbij was gebleven zou ik dit natuurlijk niet typen. De verkoper van het warenhuis informeerde mij dat er wegens de kerstmarkt/kerstperiode/whatever dit weekend een aanbieding was, 30% korting op het horloge! Niet verkeerd dus, en zeker niet als je van plan was hem in NL voor de volle mep te kopen (€425). Zodoende besloten hem maar gelijk mee te nemen, voor het geld toch wel heel erg leuk. Kwam er in het hotel achter dat ik nog verder gematst ben, hij is afgerekend als €400 ipv €425 dus. Nog leuker!
Hij wordt geleverd in een kicke doos, met als extra een stalen Victorinox zakmes en naar mijn mening onnodig grote doos. Verder zit er nog een geinige rubberen bezel bij om te zorgen dat het horloge niet al te veel beschadigt als je hem bij je extreme dagelijkse bureaupraktijken gebruikt.
Mijn meest recente aankoop zal ervoor moeten wijken (zie het verkoopgedeelte, Seiko SUN019), maar die was toch aan de grote kant voor me. Ik ben er erg blij mee, en heb een leuke souvenir aan de kerstmarkt overgehouden.
Indrukwekkende specs, aardig horloge dat er lekker solide uitziet. Werd al doodgespamd met online advertenties her en der. Leuk om nu ook eens live foto’s te zien.
Maarre, ik snap effe die prijs niet :)o €425 is de nieuwprijs in NL, maar aldaar was er 30% korting. Da’s dus afgerond €300. Zo erg ben je dus niet gematst als je €400 moest betalen, haha.
Maarre, ik snap effe die prijs niet :)o €425 is de
nieuwprijs in NL, maar aldaar was er 30% korting.
Da’s dus afgerond €300. Zo erg ben je dus niet
gematst als je €400 moest betalen, haha.
De prijs op het kaartje was €425, maar aan de kassa was de prijs opeens €400. Of verkeerd ingevuld bij de kassa, of verkeerd op het kaartje geprint. Hoe dan ook, ik heb uiteindelijk 30% korting op 400 euro gekregen ipv op 425
Mooi horloge (door zijn eenvoud), en van wat ik er van gelezen heb ook niet kapot te krijgen. Een mooi en oerdegelijk toolwatch dus! Proficiat en veel plezier er mee!
Ps. Die verschrikkelijke bumper, wie zou dat dragen?
En dan zeggen ze nog dat mannen niet graag meegaan om te winkelen… Leuk verhaal en buitengeoon robuust horloge…(tu) (Ik verheug me al op de test met die tank)
Maarre, ik snap effe die prijs niet :)o €425 is
de
nieuwprijs in NL, maar aldaar was er 30%
korting.
De prijs op het kaartje was €425, maar aan de
kassa was de prijs opeens €400. Of verkeerd
ingevuld bij de kassa, of verkeerd op het kaartje
geprint. Hoe dan ook, ik heb uiteindelijk 30%
korting op 400 euro gekregen ipv op 425
Zeer mooi horloge, wou hem zelf ook al eens kopen.
Toch vindt ik de basisprijs van 425 te duur. Alhoewel ik het merk een warm hart toedraag.
En, om eerlijk te zijn, dat hoog Rambo-McGiver gehalte, is dat niet wat marketing ?
Maarre, ik snap effe die prijs niet :)o €425 is
de
nieuwprijs in NL, maar aldaar was er 30%
korting.
De prijs op het kaartje was €425, maar aan de
kassa was de prijs opeens €400. Of verkeerd
ingevuld bij de kassa, of verkeerd op het kaartje
geprint. Hoe dan ook, ik heb uiteindelijk 30%
korting op 400 euro gekregen ipv op 425
Ook gemeen. Dus eigenlijk heb je minder korting gehad