TAO INTERNATIONAL: to ebay or not?

Ik heb ooit eens een klokkie gekocht bij TAO.
Onlangs kreeg ik volgende mail: (ik zet hem effe tussen twee lijntjes

=================================================================================

We are your seller TAO International…We invite you to visit our new official web store www.taowatch.us . We also offer you $5 Gift Coupon: GC7681000084 to our lovely repeat customers. More you buy more you can save. (example: 2watches can reduce $10,More you order, more you can save.)
How to use Gift Certificate code?
When you process your check out step, you will able to enter your Gift Certificate code. The discount amount will reduce automatic.

or

you can visit our web store by following link:

http://store.taowatch.us/index.aspx?dc=GC7681000084

Thank you and look forward to your orders.

Here is out ebay shop link:
www.uswatchshop.net

here is our show case:
www.taowatch.com

Here is our official web store:
www.taowatch.us

Remember our ebay shop link: uswatchshop.net

more special offers @ store.taowatch.com

================================================================================

En omdat ik er een mooie klok had gezien, dacht ik, waarom niet ?
En ik bestel er eentje op Ebay…

Blijkt nu dat de code daar waardeloos is, en dat die alleen geldt op hun site.

Ik mail terug dat ik daar niets mee opschiet, want de Ebay-koop was al gesloten.

Vervolgens krijg ik een betalingsopdracht van Paypal, waar de bewuste korting van afgetrokken is ( nu ja, 't is haast niks hoor… ) en ze vertellen mij in een mail dat als de betaling verricht is, de koop op Ebay zal verdwijnen.

Doen of niet ? Het gaat hier natuurlijk om het principe, maar anderzijds wil ik voor 5 dollar geen risico lopen…

Wat ik raar vind is dat ik al die berichten via mail krijg en dat ze NIET terug te vinden zijn in mijn berichtenbox van Ebay …

Het gaat hier om 5 dollar oftewel 3,93 euro…

Maar nu zit ik wel met een betalingsaanvraag van Paypal én met een Ebay-verbinding.

Kan ik die betalingsaanvraag van Paypal links laten liggen.

Ik zou voor het zekere kiezen. :wink:

Tja ik weet niet wat het beste is. Ik zie wel steeds meer ebay verkopers die vragen via hun eigen site te bestellen. schoeneuhren.de is ook voordeliger. De verzendkosten zijn via hun site aanmerkelijk lager. Voor verkopers is ebay ook een grote dievenbende.
Ik kreeg vorige week een mail van een vaste verkoper waarin ik Seikos voor inkoopsprijs kan kopen. Ik moet dan wel een order van 3000 dollar nemen. Omdat ik zoveel bij hem bestel dacht hij dat ik een groothandelaar was. :smiley:

dreski Schreef:

Omdat ik zoveel bij hem bestel dacht hij
dat ik een groothandelaar was. :smiley:

Rotfl !!! Dat denken wij (soms) ook ! :smiley: :smiley: :smiley:

Goh, het scheelt maar een dikke 3 euro want de verzending is “gratis”.

De vraag is: kan ik dat Paypal verzoek negeren ?

Marc-B1 Schreef:

dreski Schreef:


Omdat ik zoveel bij hem bestel dacht hij
dat ik een groothandelaar was. :smiley:

Rotfl !!! Dat denken wij (soms) ook ! :smiley: :smiley: :smiley:

Goh, het scheelt maar een dikke 3 euro want de
verzending is “gratis”.

De vraag is: kan ik dat Paypal verzoek negeren ?

Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven. :frowning:

Volgens mij kan je het paypal verzoek negeren maar dat moet de koper ongedaan maken als zijnde betaald.

Kun je volgens mij gewoon negeren. Je bent namelijk niet verplicht om via PayPal te betalen. Het geeft wel extra zekerheden, maar als je bijvoorbeeld contant of met een overboeking hebt betaald, feedback achterlaat. Dan is daarmee ook het zaakje afgerond.

Of het volgens de eBay regeltjes mag is een 2de.