Tauchmeiser, chotovelli, of iets wat er op lijkt

ik wil binnenkort een nieuw horloge gaan kopen, en ik had deze twee horloges gevonden die ik erg mooi vind.
http://wereldhorloges.nl/wereld_details/2167
http://wereldhorloges.nl/wereld_details/1200

maar ik heb ook wat negatieve berichten gelezen over de kwaliteit van tauchmeister. ze zouden van binnen stuk gaan enzo.
zijn tauchmeister en chotovelli goede merken voor dit soort horloges, of kan ik beter naar een ander merk kijken?

Hier worden ze vooral afgeschreven als plakmerken …
Niet dat ze daarom van slechte kwaliteit zijn, maar je betaalt meer voor de kast dan voor het werk.

Deze horloges halen hun inspiratie bij de Russische duikers.
Er zijn genoeg merken die dit soort van horloges maken. Sommigen goedkoper, en minder kwaliteit.
Anderen zijn overdreven duur, voor zo’n eenvoudig horloge.

Maar het ligt aan jou de gulden middenweg te vinden :slight_smile:

ps Misschien zou een budget helpen.

Ach, er zitten Ronda en ETA uurwerken in, dat zal wel in orde zijn. Maar die ene is wel +200 Euro!
En resp. 5 en 50 atm waterdicht voor een duiker, nog niet eens mee afwassen;) Ik zou er geen geld aan uitgeven.
Maar goed, ik ben al wat ouder. Als je het model mooi vindt, moet je het doen. Je krijgt iig 2 jaar garantie:)

tjvreeken Schreef:

Ach, er zitten Ronda en ETA uurwerken in, dat zal
wel in orde zijn. Maar die ene is wel +200 Euro!
En resp. 5 en 50 atm waterdicht voor een duiker,
nog niet eens mee afwassen;) Ik zou er geen geld
aan uitgeven.
Maar goed, ik ben al wat ouder. Als je het model
mooi vindt, moet je het doen. Je krijgt iig 2 jaar
garantie:)

Zou je het dan wel durven met een Seiko 5? :slight_smile:

Ik zou lekker een TW Steel nemen. Is een Nederlands merk dus steun je de economie ook nog. :wink:

Maar ff serieus. Ik vind dat de modellen die je noemt rare korte wijzertjes hebben voor een oversized horloge. Ik heb zelf deze en ben er erg blij mee.
Als je een goed adres wilt weten kun je me pb en.


Met deze Seiko5 durf ik een heleboel :smiley:

:)-D

1 like

hihihi dat horloge van robbie overleeft nog een bomaanslag in een duikboot.
het enige nadeel van seiko is dat ze nooit stuk gaan dus een nieuwe kopen met de smoes hij loopt niet meer kun je (bijna)op je buik schrijven.

Als je zo veel durft, haal de stickers er dan eerst even af :slight_smile:

:slight_smile: als er bij Seiko 200 m op staat dan is het ook minimaal 200 meter, dus afwassen maar!

@Mathias:

Afwassen met m’n Seiko 5 (10 atm) doe ik wel, maar 50 en zelfs 5, zoals die ene.
Nee, dank je.

De TW Steel is 100m waterdicht maar ik zou met zo een mooie leren band niet gaan zwemmen.

ik heb een vaatwasser :smiley:

hcptdg Schreef:

Als je zo veel durft, haal de stickers er dan
eerst even af :slight_smile:

hahaha, scherp hoor

Ik heb zelf 2 Tauchmeisters, al meer dan een jaar, en heb er geen problemen mee gehad. Er zit ook 2 jaar garantie op.

Ik heb nu ook 2 nieuwe tauchmeisters te koop, staan hier ook wel op het forum!

Ja, dat weten we nou wel.

Ik ben vrijdag even bij de juwelier langsgeweest, en even deze TW steel (TW-26) gepast, ik vind hem erg mooi, en hij voelt erg solide.
bij de juwelier dachten ze dat er in horloges van TW steel geen saffierglas zit. maar in tegenstelling tot de meeste TW steel horloges heeft deze het wel, tenminste volgens de sites op internet hierover.
Dit horloge is een automaat, met aan de achterkant een zichtbodem.

Is dit een kwalitatief goed horloge?
Weet iemand wat voor’n uurwerk er in zit?
Heeft er iemand ervaring met het dragen van zo’n groot horloge?

LINK:
http://wereldhorloges.nl/wereld_details/2878

DE TWA 26 wordt al sinds december 2007 niet meer gemaakt, deze heeft dus een jaar lang onder lekkere warme spotjes liggen bakken, zou hier vanaf blijven.

Voor de rest is dit horloge goed, ETA 2824 uurwerk, saffier glas, band met vlindersluiting

Patrick Schreef:

DE TWA 26 wordt al sinds december 2007 niet meer
gemaakt, deze heeft dus een jaar lang onder
lekkere warme spotjes liggen bakken, zou hier
vanaf blijven.

geld dit ook als ik hem via internet bij een alleen internetwinkel bestel?

Emuuuh Schreef:

Patrick Schreef:


DE TWA 26 wordt al sinds december 2007 niet
meer
gemaakt, deze heeft dus een jaar lang onder
lekkere warme spotjes liggen bakken, zou hier
vanaf blijven.

geld dit ook als ik hem via internet bij een
alleen internetwinkel bestel?

Natuurlijk niet. Die heeft netjes in z’n verpakking in een magazijn gelegen.
Dat spotjes verhaal vind ik een beetje overdreven.

oke, ik denk dat ik hem binnenkort dan gewoon daar in de winkel ga kopen, kan ik er net iets makkelijker mee terug mocht er wat mee zijn.
en er zijn van dit horloge niet toevallig twee uitvoeringen toch(een met/een zonder saffierglas)?

Ik vind die waterdichtheid vooral stuitend omdat er zo’n enorme schroefdop op zit…