Tauchmeister 1937

Wat me toch bevreemd op dit forum mbt U-boat, TW en de Tauchmeister, is dat alleen de eerste brenger van dit model, de U-boat dus de forumleden kan bekoren, en dat de TW en/of de Tauchmeister als een minder product betiteld word terwijl dat in mijn ogen helemaal niet zo is.

Mijn persoonlijke ervaring is dat in mijn geval de tauchmeister kwalitatief de gelijke zoniet de meerdere is van de U-boat en dat voor de U-boat als hype klok het publiek bereid is om een meerprijs te betalen vanwege het merk, niet zonodig wegens het verkrijgen van een kwalitatief hoogwaardiger product.

Dus om kort te gaan betaal je m.i. teveel voor de kwaliteit die je krijgt bij een U-boat, bij de Tauchmeister is die veel meer in balans, hetzelfde quarts-uurwerk als in de U-boat, een hogere waterdichtheid als bij de U-boat en de kastafwerking is van hetzelfde niveau.

Ook heb ik TW bekijken vorige week met tegelijkertijd de U-boat, daar vond ik wel dat dat de afwerkingskwaliteit van TW wat achterbleef op de U-boat.

Mijn beslissing om de Tauchmeister te kopen is niet om budgettaire redenen, want ik heb de keus om de meeste horloges te kunnen veroorloven die ik mooi vind (heb per slot van rekening ook sub gd/st en speedmaster chrono gd/st), maar een afweging van prijs/kwaliteit en persoonlijke voorkeur, en ik heb een hekel aan geld neertellen voor gebakken lucht!

Mvgr Genesis

op www.watchxl.com verkopen ze ook Tauchmeister horloges. Ik heb er zojuist 1 besteld en ben in afwachting. Zal jullie op de hoogte houden van de kwaliteit van het horloge en de levering. Trouwens als je eerst wil weten hoe het horloge staat kun je hem toch altijd eerst bestellen? Je krijgt altijd 7 dagen de tijd om te ruilen! Oke je betaald wel verzendkosten 2x maar anders moet je ook naar de winkel rijden en parkeergeld betalen…

Nee, je moet niet rijden, je kunt ook op een andere manier er naartoe :wink:

Beste Bakker,

Het is alleen op internet te verkrijgen, ik heb er onlangs ook 1 gekocht. Via Duitsland: Markus Schmidt. msu-schmidt@arcor.de. Ik heb er heel veel plezier van het is een mooie klok. Ik heb de T0016:

Ik krijg er ook onnoemlijk veel reacties op. Het is een klok die opvalt en wanneer je verteld dat het geen te dure IFO is zijn de reacties nog leuker… :wink:

Je moet maar eens een E-bay search doen op Tauchmeister.
Ik zit op diverse buitenlands fora en daar hoor ik over het algemeen goede reacties
op het merk.
De prijs/kwaliteitsverhouding is goed.
Het enige is dat ze veel adverteren met limited editions en daar moet je niet teveel waarde aan hechten.
Tevens willen ze ieder laten geloven dat ze echt uit Duitsland komen, maar het wordt allemaal in China gemaakt.
Maar het is niet echt slecht gezien de prijs.
Maar als ik mocht kiezen zou ik toch een Seiko Monster nemen.

dat zegt ie wel van meer merken waar hij met mensen ruzie heeft!

Of koop ze allebij!!

Kijk eens op pag 2 of 9 (van www.wernersflyingwatches.com)daar staat de op de orange monster lijkende modellen daar staan verschillende modellen. Ik heb zelf een T0014 (die staat er overigens weer niet tussen)

Beste Forum liefhebbers,

Ik Rogier Koershuis ben zelf horloge freak en heb zelf ook een webshop met horloges.
Voor de gene die van grote horloges houden en ook van het merk Tauchmeister hier het nieuweste model.

Ik zou graag jullie reactie willen weten wat jullie van dit horloge vinden?

Met vriendelijke groet,
Rogier Koershuis

van welk materiaal is de kast gemaakt? ik zag op de site staan staal, maar dit lijkt meer op zo’n finishing laag, die eraf kan gaan?

Heb op zich niets met dit soort horloges. Iemand die ik kan wel en die kijkt hiervoor vaak op www.kish.nl

Beste Master-Fan,

De kast is van RVS, maar dat kast is alleen niet gepolijst zoals de meeste andere horloges.

Met vriendelijke groet,
Rogier Koershuis

http://signswatches.nl/

Heb mezelf ff lid gemaakt om deze site te geven.
Goeie prijzen, minder dan 160 Euro voor de U-boot horloges.

Gr.

mooie grote collectie nieuwe Hanhart chronos op deze site (tu)
André