Tauchmeister 1937

Goeiemiddag allemaal,

Ik heb een klein vraagje.
Ik heb op internet kennis gemaakt met het merk Tauchmeister.
Nu ben ik wel heel erg benieuwd naar hoe zo’n horloge bij mij staat, aangezien er echt een mega kroon op zit!
Ik heb reeds diverse juweliers gebeld maar ze hebben er geen van allen ooit van gehoord…
Heeft iemand enig idee waar in Nederland ze het merk Tauchmeister 1937 verkopen?
En heeft iemand ervaring met het merk?

Tnx! Groetjes!

Robbert

Hallo Robbert,
Kijk bij www.ruttenwatches.nl
Groeten
Eeltje

Sorry Robbert,
Ik heb even gekeken, maar ik vrees dat Rutten Tauchmeister niet meer vertegenwoordigt. Ik heb twee T’s bij hem gekocht. Je kunt het hem natuurlijk ook even vragen.
Groeten
Eeltje

Tauchmeister 1937 is te koop via www.wereldhorloges.nl
Er staan momenteel 4 horloges online, wordt komende week uitgebreid met meerdere modellen.

Hee Eeltje,

Tnx voor de info, maar was eigenlijk meer opzoek naar een echte winkel, geen internet winkel, want ik namelijk ff om hebben om te zien of t wel staat.
Heb je dan nog meer goeie info?

Groetjes Robbert

Hallo ,
kijk eens op :

En in Den Haag , Goudsbloemlaan , zit 1 juwelier , achternaam ben ik even kwijt , voornaam is Alex , en daar heb ik zelf het U-Boot horloge om m’n pols gehad .
Klasse , maar mij te kostbaar…
Valt het je trouwens niet op dat het op dit moment een ““hype”” is , al die super grote klokken om de pols …
Op TV , in de krant , je ziet ze steeds vaker .
Die knul van Yorin Travel , Guus Meeuwis en nog een paar…
Misschien is het over een jaar weer over , dan gaan ze misschien goedkoop weer weg…
Peter Peters

He Peter,

Ik vind U-Boat van Ifo ook een beetje te duur voor idd misschien een korte rage, maar ik vind t zowiezo wel mooie horloge en ik vond die Tauchmeister een mooi alternatief…
Maar ik kan dus geen juwelier vinden in Nederland die het verkoopt…
Vandaar dat ik dacht kom laat ik het is bij de horloges kenners van Nederland vragen!

Groetjes Robbert

Eeltje ik heb Rutten gemailed en hij verkoopt het merk idd niet meer…
Hij vind het slechte kwaliteit… Heb jij ook slechte ervaring met jou Tauchmeister horloges?

Groetjes Robbert

Juwelier van hout in Nijmegen

Hallo Robbert,
Ik vind ze er uitstekend uitzien, degelijk en goed afgewerkt. Bovendien lopen ze prima. Er zit een Myota uurwerk in (dat is van Citizen, dus prima). Kortom ik ben er erg tevreden mee.Rutten zal de werkelijke reden waarom hij ze niet meer verkoopt wel niet willen zeggen.
Groeten
Eeltje

Nou idd, ik had hem terug gemailed waarom het zo’n slecht horloge was en hij zij dat het uurwerk uit elkaar viel en dat er schroeven los gingen na verloop van tijd, maar dat kan ik me echt niet voorstellen…
Mag ik zo vrij zijn om te vragen welk model jij hebt?

Groetjes Robbert

Kijk ook eens naar n tw-steel, maar de uboat blijft het mooist…

Ja absoluut U-boat blijft het mooist, maar ik vind ze beetje duur!
TW steel heb ik idd ook gezien vond ik ook mooi, maar die leveren ze niet meer left hooked volgens mij.
Ik heb toevallig net TW steel een mail gestuurd of ze het standaard model nog left hooked kunnen leveren…
Ik ben in afwachting van die mail!

Groetjes Robbert

Hallo Robbert,
Volgens mij hebben ze niet echt een naam. De ene is een grote (43 mm) U-boot achtige klok, zwarte wijzerplaat en dikke zwarte band. Met dekseltje afdekbare kroon. Staat bij miji altijd op de winder, dus maakt heel wat uren.
De ander is een oranje duikertje (lijkt veel op de “Orange Monster”) met een erg mooie zwarte rubber band (met N.D. (No Decompression) limits tabel in witte en gele letters. Aan de andere kant van de band een figuur (wit) van een zwaardvis. Dit klokje staat ook altijd op de winder en wordt gebruikt als ik ga knutselen of zo. De klokjes zien er perfect uit. misschien kun je ze met deze beschrijving vinden op het net. Ik heb (nog) geen goed fototoestel.
Groeten
Eeltje

He Eeltje,

Hmm jou omschrijving zegt me niks.
Ik wil een 45mm Uboat achtig type hebben:
http://www.wernersflyingwatches.com/products.asp?ProID=235
Heb je deze ooit in het echt gezien?
Ik ben namelijk heel erg benieuwd of die kroon echt zo groot is als hij lijkt!?

Groetjes Robbert

ik zou dan inplaats van tauchmeister ook voor een tw-steel gaan! Ziet er veel beter uit. Maargoed, de U-boat blijft het mooist natuurlijk!

Doe maar eens een e-bay zoekactie dan kom je tig tegen.
Hun limited editions geloof ik voor geen meter.
Naar ik weet zijn ze China made en zit er zelfs geen Miyota in.
Maar prijs / kwaliteit is OK.

Nou kep van Hout net gebeld maar die heeft er ook nog nooit van gehoord! :frowning:

Groetjes Robbert

nav deze topic een Chrono in het zwart uitvoering van de Tauchmeister gekocht (type T0069), met hele dikke rvs schakelarmband met vouwgesp (194 grm) tevens de zwarte bijbehorende band erbij gekregen, super horloge voor een “gadget” afwerking is voor de prijs ook oke (dicht tot 500 mtr!!), niks mis mee voor deze prijs.

Te meer omdat vanaf het moment dat de U-boat populair werd qua prijs over de kop begon te gaan (lees “gebakken lucht”)

Genesis

Hoi Robbert

Ik heb nu zo’n 4 maanden geleden een tauchmeister gekocht via marktplaats. De prijs van de U-boat schrok mij ook af en voor 160 euro vond ik dit een mooi alternatief. Ik ben er nog steeds erg tevreden mee. Het horloge loopt na een paar dagen nog steeds. Ik ben niet zoals verschillende posters hier een horloge techneut maar volgens mij is dat een redelijke indicatie dat er geen japans rotzooi klokje inzit. Er zullen ongetwijfeld andere tauchmeisters zijn waarbij dit wel is. De taucmeister die nu echter her en der worden aangeboden wijken qua uiterlijk wel af van de tauchmeister die ik heb gekocht.

Tauchmeister valt onder de categorie plakmerken (zie topic plakmerken op dit forum) en wordt daarom waarschijnlijk uiterlijk via internet verkocht.