Tauchmeister 1937

Ik was op het net aan het zoeken naar betaalbare duikhorloges en kwam volgend merk tegen.

Heeft hier iemand ervaring mee?

Afblijven!

Seiko SKX 007 of 009 kopen en je bent voor nog geen 200 euro klaar.

Groeten,

Noel.

+1:~

Bovendien zijn de SKX007/009 ISO-gecertificeerde 20ATM duikhorloges
voorzien van het betrouwbare 7S26 automatisch uurwerk.

Als je de zoekfunctie gebruikt vind je het nodige over dit merk. Veel grote kasten en designs ‘geinspireerd/gejat’ door/van U-boot en anderen, met daarin chinese werkjes.

Voor een betaalbare duiker zou ik eens kijken naar Citizen of Seiko. Ondanks de naam en grootte van de kronen zou ik met deze Tauchmeisters minder vertrouwd een duik nemen (of de afwas doen) dan eerder genoemde merken.

gr, HJR

Heb zelf een Tauchmeister gehad naar volle tevredenheid.
Echter nooit mee ge-taucht dus daar kan ik niks van zeggen.
Toen vond ik die grote kronen helemaal de bom maar nu…

Met een beetje zoeken heb je voor 100,- al een mooi nieuw exemplaar.

Ik heb er ook eentje gehad, erg groot en zwaar maar liep altijd, alleen niet om mee te zwemmen,

groetjes Lenno

lenno Schreef:

alleen niet om mee te zwemmen,

Hoezo niet meer te zwemmen?

Kan ook wel natuurlijk, maar ik zwem uitsluitend op vakantieadressen zoals b.v. Egypte, wanneer het erg warm is, ik ben dan bang dat de temperatuurverschillen boven en onderwater, vorig jaar was het in Egypte 40+ graden toen ik er was en dan een 100 meter rating is misschien een beetje weinig voor die temperatuurverschillen maar misschien heb ik het mis.
Bij die hoge temperaturen heb ik toch liever minimaal 200 meter rating of meer.
Maar je hebt gelijk 100 meter is genoeg om mee te zwemmen.

Groetjes Lenno

Een collega van me heeft een Tauchmeister en gaat er daadwerkelijk mee duiken. Hij is er heel tevreden over.

Verder heb je voor weinig geld een mooi uitziend duikhorloge hebt (althans op foto) met saffierglas. Bij Seiko zijn de duikers in die prijsklasse met mineraalglas. Saffierglas is toch een meerwaarde niet?

De binnenwerkjes van Tauchmeister zijn me niet gekend maar als ik het goed lees zijn het vooral citizen miyota of Seagull binnenwerkjes.
Zijn deze onbetrouwbaar?

Er is inderdaad inspiratie gehaald bij andere merken maar er zijn heel wat merken die dit doen denkende aan de vele hommages die ons gekend zijn.

Graag uw deskundige mening

De Miyota 8215 die daar in zit is echt een prima nauwkeurig werkpaard.

Het horloge zelf is wel een behoorlijke klatser met 46mm diameter en 14mm hoogte.

Ik hoop dat je een beetje flinke polsen hebt en goed kunt zwemmen, anders trekt die klok je zo diep de riffen in… :wink:

Daar had ik nog geen rekening mee gehouden :slight_smile:

Saffierglas is inderdaad een meerwaarde maar niet alle modellen van Tauchmeister hebben dat.
V.w.b. uurwerk is Miyota natuurlijk altijd goed.
Seagull zijn de meningen nogal over verdeeld.

Igor Schreef:

V.w.b. uurwerk is Miyota natuurlijk altijd goed.
Seagull zijn de meningen nogal over verdeeld.

+1

Miyota bujna altijd goeie werkpaardjes. Seagull zou ik voor occasional watch ok vijden, maar niet als daily wear of beater.

Tauchmeister 1937 is dezelfde club als Aeromatic 1912,
( waar ik 2 fliegertjes van heb ) verder verschillende Tauchmeisters van anderen bekeken en afwerking/materiaal etc was boven verwachting, hackfunctie, datum springt mooi over geen lawaai van de rotor, enige nadeel is de gebruikte lume die kan wat betreft de Aeromatic wel wat beter, bij de Tauchmeister
zit e.e.a. er wat dikker op maar verwacht geen
"monsterglow"

grtz. Gerard

Heb er zelf ook eentje een goed werkpaard is het wel. Doet het altijd kan tegen een stoot en ermee zwemmen kan ook nog. Bij sommige van mijn horloges heb je snel krassen op de bezel. Bij deze zeker niet, en ja de kroon is schroefbaar maar heeft niet zo’n goede passing als bij Zwitserse merken.