Ik heb een vraag over de exclusiviteit van de Tauchmeister T0016. Er wordt op het internet beweerd dat dit horloge maar een serie van 150 exemplaren heeft. Weet iemand of dit echt klopt. Kan iemand mij eventuele ervaringen over Tauchmeister vertellen en de kwaliteit beschrijven? En als laatste, als dit een Limited Edtition is, waarom wordt er dan relatief niet veel EURO voor gevraagd? Het is toch een mooi horloge en oogt meer waard! Ik weet dat het een duits merk is en er certificaten bij worden geleverd. Maar toch vraag ik me af of er een addertje is.
Wat zo leuk is, is dat je de spijker op z’n kop slaat. Je schrijft “Het is toch een mooi horloge en oogt meer waard!”.
Dat klopt, op die emotie spelen ze in. Maar dat si dus niet zo, ik denk dat het minder waard is. Kwaliteit uurwerk middelmatig, waarschijnlijk behoorlijke afwijking, afwerking matig, hoe zit het met garantie en service en doorverkoopwaarde drie tientjes. De limitatie zou ik van Tauchmeister niet geloven.
Maar er is op zich niks mis met dit soort plakmerken/chinese imitatie met eigen naam. Ze doen het en ze zijn niet duur. Dat kan menig gerenomeerd merk niet overtreffen.
Ik vind het toch wel wat minder dat ze ook “Rolex-look” horloges verkopen (nogal slecht gelukt, als de foto’s kloppen). Bovendien … 500 of 600m waterdicht, in een horloge voor die prijs? Ja, als het om een volledig ingegoten plastic huis zou gaan, maar dat lijkt me hier duidelijk niet het geval
Ik heb Aeromatic/Tauchmeister gemaild en zo zit het dus in elkaar,
De productie van de Aeromatic/Tauchmeister tekenklokken vindt zoals tegenwoordig in vele industrieën plaats, internationaal.
Het Ontwerp van de individuele modellen ontwikkelt zich in Duitsland. De noodzakelijke componenten zoals uurwerken, Het huisvesten, De volumes worden vervaardigd afhangend van modelvereiste bijvoorbeeld in Zwitserland of in Japan. Welke van onze modellen welke werken heeft, zit in de beschrijving van de individuele klok.
De assemblage van onze klokken vindt in het Verre Oosten plaats, een dubbele definitieve inspectie (met de ingang en vóór het verzenden) in Duitsland.
Het spijt me ik kan mijn nieuwsgierigheid naar deze klok niet bedwingen… Heb hem dan ook besteld. Ben heel benieuwd wat het resultaat zal zijn. Niet geschoten…
Laat je niet gek maken door de “puristen” hier, ook ik heb gekeken naar zowel de U-boat alswel deTauchmeister, en ik heb als "gadget"horloge een Tachmeister chrono met dikke rvs band aangeschaft, ik was aangenaam verrast door de (afwerkings)kwaliteit van de klok.
Volgens mijn mening gelijk aan die van de "hype"klok U-boat alleen die kost sinds de bekendheid de “hoofdprijs” dus is de Tauchmeister een hele leuke klok voor "weinig " (mijn uitvoering/ € 215)
Ik herken kwaliteit best wel, heb ook een originele Rolex sub gd/st en Omega Speedmaster chrono gd/st alswel enkele andere klokken.
Dus voor wie het een mooi ding vind, gewoon kopen, en wie dezelfde kwaliteit wil maar dan met U-boat op de wijzerplaat gewoon het dubbele tot 3-voudige betalen!
Leuk om zulke verschillende verhalen te horen over de Tauchmeister modellen.
Ik verkoop de modellen nu zo’n half jaar en de reactie die wij krijgen zijn echt geweldig en tot nu toe geen uitval gehad.
Markus is de eigenaar van Tauchmeister en is echt een toffe vent, en handeld zijn zaakjes goed af.
Ik heb zelf een T0014 en die zijn inmiddels niet meer verkrijgbaar. Of de oplage idd slechts 150 stuks bedraagt weet ik niet maar het is dus wel zo dat ze op een gegeven moment echt op zijn.
In mijn zoektocht naar een goedkopere U-boat ben ik bij dit merk terecht gekomen. Ben er erg tevreden mee en krijg er veel reactie op. Alleen de classificatie van de waterdichtheid tot 500m hadden ze m.i. beter achterwege kunnen laten. Ik ben bang dat zelfs gewoon zwemmen met deze klokjes funest is
(wat ik overigens niet ga testen ) Over de kwaliteit kan ik je weinig vertellen aangezien mijn kennis hiervan nihil is. Ik weet alleen wat ik mooi vindt en wat ik betaalbaar vind. Voor tauchmeister ging bij mij voor de T0014 beide op.
Is een marktplaats aankoop dus zal waarschijnlijk moeilijk worden. Maar gaat me ook de mogelijkheid op beschadiging en het effect op het leer. Maar ik durf er alles om te verwedden dat de classificatie 500m waterdicht niet klopt. Ik heb het horloge niet gekocht om mee te duiken maar het horloge pretendeert daar wel tegen bestand te zijn.
ik heb hem ook gekocht en ben er super te blij mee en voor leuke prijs beter alles rotzooi van wish die verkoopt Chinese rotzooi nee taugmeister krijgt van mij 6 7 om kwaliteit goed is en veel aan uurwerk is simpel groetjes Maarten kan niets negatiefs over kwijt