ik was een beetje aan het googlen naar tauchmeisters, en kwam op http://www.tauchmeistershop.nl/tauchmeister1937-c-68.html?osCsid=a8b3da844252204f0872c5148f795006 terecht. ik geloof dat ze hier vrijwel alle modellen verkopen. ik ben geïnteresseerd in de klokjes op de site met een zwarte band en wijzerplaat, en witte wijzers en aanduidingen op de wijzerplaat. nu bestaan er nogal wat verschillende modellen die aan deze beschrijving voldoen en is mijn vraag aan de kenner:
Welke moet ik kiezen? (aangezien ik geen verstand heb van uurwerken). Zijn er bepaalde voor en nadelen aan een automatisch horloge tov een quartz?
Vriendelijke groet,
Jan
PS. het maakt me niet uit of het horloge een chronograaf is. heb geen ervaring met horloges, dus misschien is het ontzettend handig en kunnen jullie me van gedachten doen veranderen.
Ik zou helemaal geen Tauchmeister kopen, zeker niet voor dat geld.
Maar als je toch in die categorie wilt gaan shoppen kijk dan eerst nog eens goed rond op andere websites. Bijvoorbeeld http://Wereldhorloges.nl. Niet dat je je horloge daar moet kopen (kan wel) maar daar verkopen ze erg veel merken en kom je misschien wat anders tegen wat je leuk vindt.
Hoi, in de Tauchmeister zit een miyota automatische 8215 uurwerk, ik had het type n011 automaat maar heb heb weer van de hand gedaan omdat hij mij veels te groot was om onder een overhemd met lange mouwen te dragen . Was hem zo kwijt in ieder geval.Het klokje had ik via een site in nederland aangeschaft, weet niet meer precies bij welke site, is alweer een tijdje geleden. Maar nieuw was ie 145 euro en die 6 maanden dat ik hem had liep het klokje zonder problemen uitstekend op tijd.
In het kort in Jip- en janneketaal het verschil tussen quartz en automaat: een quartz-horloge loopt op een batterijtje, dit batterijtje moet periodiek vervangen worden. Een quartz-horloge loopt wel nauwkeuriger dan een automaat.
Een automaat is een mechanisch horloge dat aangedreven wordt door de bewegingen van je arm tijdens het dragen. Dat wil dus ook zeggen dat het horloge als je het een paar dagen niet draagt stil komt te vallen. Voordeel is uiteraard dat er nooit een nieuwe batterij in hoeft.