ik had even een tijdje niet meer in mijn topic gekeken ( U-Boat). In de veronderstelling dat 'ie doodgebloed was. Ik heb inmiddels besloten het bij een goedkoper horloge te houden. Aangezien ik 16 ben vind ik een U-Boat een hele grote smak geld waarmee ik andere leuke dingen kan doen. Ik zat dus te denken aan een Tauchmeister of een TW Steel. Ik heb gehoord dat TW Steel in mijn woonplaats verkocht word, die kan ik dus bezichtigen. Inspecteren of ze een mooie afwerking hebben. De Tauchmeisters worden bij mijn weten alleen online verkocht, ik weet dus niet of ze echt mooi zijn. Ze zijn wel een stuk goedkoper, zelfs een automatisch uurwerk. Ik vroeg me dus af, welke is het beste: de TW Steel of de Tauchmeister.
Andere alternatieven voor U-Boat mogen genoemd worden. Ik doel dan wel op redelijk goede immitaties zoals TW Steel en Tauchmeister. Oris, Poljot en god knows wat genoemd werd als alternatief op een ander forum, vind ik niet op de U-Boats lijken.
Victor,
ik zou voor ook voor een TW steel gaan. Ik vind het lettertype van de merknaam (Tauchmester) niet mooi, beetje simpel. Dit geld ook voor het symbool van het merk.
Zoals ik je al in de U-boat topic had gemeld heb ikzelf de T0014 van tauchmeister.
Ik ben erg tevreden over deze klok en ben regelmatig verbaasd dat hij na een paar dagen niet dragen nog altijd op tijd blijkt te lopen. Ik moet het eens een keer timen maar 3 dagen stil liggen is in elk geval geen probleem.
Wat heeft doen kiezen voor de tauchmeister is het gebruik van de cijfers 12 4 en 8 als enige op de klok. Deze overeenkomst met de U-boat is naar ik begrijp de reden geweest voor de rechter om de productie van dit model te verbieden.
Verder vond ik de 24 uurs indicatie een leuk detail.