Tauchmeister

Vorig jaar Tauchmeister gekocht op internet.
Bedrijf bestaat niet meer.
Horloge zou bestand zijn tegen 500 m.( ! )
Heb gesnorkeld op 5 m.in Egypte.
Er zit nu water onder het glas.
Ik voel me zeer belazerd!

Tja, ze hebben in deze economische woelige tijden waarschijnlijk het hoofd (en de polsen) niet boven water kunnen houden. Nee zonder gekheid; das wel balen, maar ik heb die geclaimde extreme waterdichtheid van Tauchmeister altijd al met een korreltje zout genomen.Ik heb er zelf ook één, maar durf er inderdaad niet mee te gaan zwemmen.
Roelof

Tja…, deze lijst (al herhaaldelijk vermeld hier) bestaat echt niet voor niks:

http://www.trustedwatch.com/community/blacklist

Het zijn stuk voor stuk pseudo-merken die weinig betrouwbaarheid bieden (of laat het me exacter zeggen: waar je “geluk mee moet hebben”) … laat staan echt waterdicht zijn…

Met Spijtige Groeten,

Morse.

Dag ik zelf heb 2 tauchmeisters de T 0046 en T 0117.
ik zelf heb met de eerste gedoken.
en er was geen vuiltje aan de lucht ook de leesbaarheid in het donker
vond ik prima.

mag ik vragen of het de submariner lookalike was?
want daar heb ik ook een slechte ervaring mee.

Vriendelijke groet.

N.Visser.

Lees het onderstaande stuk eens over waterdichtheid. Er kunnen heel wat factoren mee spelen waardoor er nu water in je horloge zit, dat hoeft niet aan de kwaliteit van het horloge te liggen maar kan net zo goed eigen schuld zijn. Wellicht in Egypte even snel een uurtje de tijd vooruit gezet, maar niet goed dicht gedraaid etc.

Temperatuurverschillen
Temperatuurverschillen vormen een verraderlijke factor die veel lekkages veroorzaakt bij zogenaamd waterdichte horloges. Een ‘waterdichte’ kast die geschikt is om dagelijks mee te douchen, bijvoorbeeld, kan volkomen vollopen met water wanneer de gebruiker er op vakantie mee gaat zwemmen. Wanneer er met het horloge gedoucht wordt, is de temperatuur van het water ongeveer gelijk aan die van de horlogekast. Wanneer dit horloge echter wordt opgewarmd in een lekker tropisch zonnetje, kan de temperatuur in de kast wel oplopen tot 50°C of nog warmer. Komt het horloge plots in aanraking met water met een temperatuur van 20°C, krijgt de horlogekast een enorme klap door het relatief grote temperatuurverschil. Een kast die niet speciaal geconstrueerd is voor zulke omstandigheden, zal dan gaan lekken en vol water lopen.

Garantie waterdichtheid
Pakkingen slijten alleen al door het gebruik van de knoppen en drukkers die ze afdichten, en ook door het openen en sluiten van de horlogekast bij bijvoorbeeld het vervangen van de batterij. Ook kunnen pakkingen op termijn uitdrogen of verteren, dit laatste onder meer door zuren die in de transpiratie voorkomen en door blootstelling aan chloor- of zeewater. Ook zeep en shampoos welke bij het douchen gebruikt worden, zijn ontvetters en zorgen voor een snellere veroudering van de pakkingen.
Het komt nogal eens voor dat een kroon of drukker van een horloge wordt gestoten of door een andere oorzaak een klap krijgt, vaak zonder dat de drager van het horloge zich hiervan bewust is. Als de betreffende kroon of drukker hierdoor ontzet is geraakt (hetgeen lang niet altijd zichtbaar is) en niet meer precies op de kast aansluit kan dit tot lekkage leiden.

Condensvorming
Ook bij goed afgesloten,waterdichte horlogekasten is het mogelijk dat er condens optreed aan de binnenkant van het glas. Dit betekent niet noodzakelijkerwijs dat het horloge ‘lek’ is. Condens kan namelijk ook ontstaan wanneer het horloge plotseling afkoelt. Wanneer een horloge bijvoorbeeld tijdens het skieën onder een jack wordt gedragen (en men zich behoorlijk inspant), kan de kast behoorlijk warm worden. Wordt het horloge vervolgens plotseling aan een koude omgeving blootgesteld, dan koelt het glas sneller af dan de metalen kast, die door de lichaamstemperatuur wordt verwarmd.
Het vocht dat zich in de lucht in de horlogekast bevindt, kan dan condenseren en een lichte waas vormen aan de binnenzijde van het glas. Zodra het glas weer op temperatuur is gekomen zal dit waasje vanzelf weer verdwijnen. Is er echter sprake van echte druppels aan het glas, dan is de kast waarschijnlijk toch niet goed waterdicht. Om roestschade aan het uurwerk te voorkomen, moet daar (liefst snel) iets aan gedaan worden.

flyingdutchie Schreef:

Vorig jaar Tauchmeister gekocht op internet.
Bedrijf bestaat niet meer.
Horloge zou bestand zijn tegen 500 m.( ! )
Heb gesnorkeld op 5 m.in Egypte.
Er zit nu water onder het glas.
Ik voel me zeer belazerd!

@Flyingdutchie: probeer eens wat info/respons bij kish

die heeft ze nog steeds op zijn site staan, met 2 jaar garantie.
Succes ermee verder!

Tja je moet denk ik inderdaad geluk hebben met deze merken.
Ik heb zelf onderstaand model, heeft nog geen water gevoeld, heb de klok als impuls aankoop puur voor de looks gekocht maar hij loopt nog als een zonnetje. wereldhorloges.nl verkoopt ook nog tauchmeisters, mijn model staat er echter niet meer bij. (mijne is evt te koop want ik draag hem nooit meer, interesse?pb me dan even)

Model Friese staartklok >X

Lowlander Schreef:

Tja je moet denk ik inderdaad geluk hebben met
deze merken.
Ik heb zelf onderstaand model, heeft nog geen
water gevoeld, heb de klok als impuls aankoop puur
voor de looks gekocht maar hij loopt nog als een
zonnetje. wereldhorloges.nl verkoopt ook nog
tauchmeisters, mijn model staat er echter niet
meer bij. (mijne is evt te koop want ik draag hem
nooit meer, interesse?pb me dan even)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JWIDW376-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GUZKXUQ6-D.jpg

Ja na die ervaring wil hij natuurlijk snel een nieuwe Tauchmeister. :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

:smiley: je weet maar nooit heh, flyingdutchie kan natuurlijk gewoon een maandagmorgen model getroffen hebben;)

Ik dacht firefox een webbrowser was :wink:

Oei, tawatec ook… ik dacht dat die in dezelfde klasse als luminox zaten, tough military watch. Blijkbaar alleen de looks dus…

Leuk en leerzaam geweest om door die lijst te bladeren.